Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I lengre tid har jeg gått rundt å lekt med tanken med et kabinett i tre. Det har som regel stoppet der på grunn av tid og pengemangel, men nå har det tryllet seg fram litt ekstra fritid, så da er jeg endelig i gang. Og når jeg like gjerne skal bygge et eget kabinett, kan jeg jo gjøre det skikkelig?? Sånn det ligger an nå, er planen å bygge et kabinett med plass for et lite kjøleskap, vannkjøling og 4 strømforsyninger.. Hvorfor 4 stk? Jo, mye fordi jeg allerede har de, de må jo brukes til noe, og fordi da har jeg noe som kan drive peltierne til CPU og GPUkjølinga og kjøleskapet. Ca. 1,2Kw burde vel holde? :)

Uansett her er første skisse:

skisseS.jpg

(Dårlig bilde, men dere skjønner tegninga ;) )

Skjønner kanskje hvorfor jeg har kalt den TUBBY? Stor og feit, faktisk så feit at jeg, etter målinger som er blitt gjort, ser at jeg må skru av døra til rommet mitt for å få den ut :roll: Den store døra er til kjøleskapet, ellers er det en cd-hylle og et rom for knapper, brytere og lys.

Har begynt å snekre allerede, så oppdateringer kommer snart...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første oppdatering kommer fort :)

I sommer en gang dro jeg til høggern for å skaffe meg en radiator til pc'en. Tenkte da selvfølgelig på et varmeregister som er sånn passe stor for en vannkjøling. Kom hjem med noe som ikke lignet grisen, stygt og ingen mulighet for å feste på vifter.. Siden jeg skal ha så mye kjøling som overhodet mulig i denne pc'en valgte jeg å bruke registeret. Noe måtte gjøres. Dessverre har jeg ingen "før" bilder, men her et ihvertfall "etter" bildene:

raddisFS.jpg raddisBS.jpg

Edit: kjøleskapet er i bakgrunnen..

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge på det jeg har for nå.. Siden det er mange strømforsyninger, kan man gjøre noe fint ut av dem. Jeg har derfor gått til innkjøp av deksler til strømforsyninger; type blå. Ser for meg en blå "style" på pc'en. Da må man selvfølgelig lakkere psu'ene også, og slik ble resultatet:

psuerS.jpg

Og i litt mindre lys og uten blits:

psuerdark.jpg

Som dere ser er det satt av plass til en strømforsyning til på enden av planken, men siden jeg trenger det til å drive maskinen jeg sitter å skriver på nå, får det heller vente..

Lenke til kommentar
Flop|s: (jeg quoter ikke bilder) men kanskje ha 120 MM behaglig lyd istedenf or frekvente 80MM? :thumbs:  :thumbs:

Det er klart at 120mm vifter på lav hastighet bråker mindre, men jeg har kun 80mm vifter i psu'ene, og de er satt til "lydløs-modus", så det blir ikke mye lyd fra kassa ;)

Ellers blir den selvfølgelig svintung, så jeg har planlagt å sette på noen hjul under så jeg kan trille den :) Men for å få den ned/opp trapper o.l., må jeg ha assistanse :(

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Er akkurat ferdig med cd-holder og cd-hylle. For å få pc'en så tynn som overhodet mulig, måtte jeg lage det til slik at cd-rommen er festet vertikalt. Resultat:

cdhylleS.jpg

Jeg er også ferdig med hovedkort-brettet som kommer fra et q-tec kabinett. Planen var egentlig å skaffe et lianli-brett fra microplex, men grunnet den lange leveringstiden på den, ble det til at jeg kjøpte et q-tec kabinett og plukka ut hk-brettet derfra. (Kabinettet med strømforsyning kostet omtrent like mye som lianli-brettet, sier vel litt om kvalitetsforskjellen ;) )

hkbrettS.jpg

Brettet er modifisert litt, bla skjært hull og nye festeordninger til PCI/AGP kort. Tok en test med et gammelt hovedkort for å se om det gikk fint:

hkmhwS.jpg

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...