Abigor Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) 2 minutes ago, DimSum said: Det er også trist å avslutte et menneskeliv inni magen til mor, uansett utseende, alder, vekt etc. Det er og blir er menneskeliv når man er gravid. Nei, det er ikke trist å avslutte menneskeliv uansett når det er i svangerskapet. Å avslutte livet til en zygote eller blastocyst er ikke trist i det hele tatt. Ingen som gråter over det. Det er tristere å drepe en flue som er langt mer avanesrt. Endret 5. februar 2023 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) 4 minutes ago, DimSum said: Det er en glatt løype om man skal begynne å bestemme når det er et verdig liv og ikke. Der er meget objektivt og det mest etiske er at ALT liv i livmoren er verdig liv, uansett stadie. Så du bruker slippery-slope som et argument. Fordi det passer med ditt svart-hvitt fundamentalistisk kristne narrativ som stammer fra abort-motstand lobbyer i USA. Endret 5. februar 2023 av Abigor Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (1 minutt siden): ...og det er trist...Det er også trist å avslutte et menneskeliv inni magen til mor, uansett utseende, alder, vekt etc.... Hvorfor? Hvorfor er det trist? DimSum skrev (3 minutter siden): det mest etiske er at ALT liv i livmoren er verdig liv, uansett stadie. Er det virkelig det? Om barnet blir født med alvorlige feil som påfører det store smerter og et kort liv? Om foreldrene er rusmisbrukere uten mulighet til å ta seg av barnet? DimSum skrev (4 minutter siden): Du mener det er et verdig liv fra uke X, naboene mener det er et verdig liv fra 6 måned, mora di synes det er et verdig liv først etter det er ute av magen osv. Det er UMULIG definere det, derfor skal man alltid ha respekt for menneskelivet i magen. Det er ikke umulig. Vi har vitenskapsmenn som kan definere dette veldig lett for oss, så slipper vi å bekymre oss. Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 5. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2023 La oss håpe at de fremtidige gravide damene deres ikke fjerner babyen deres da, for dere har ikke en dritt dere skal ha sagt. Dere kan grine og si alt dere vil for at hun ikke skal ta vekk babyen, men det er kun henne som bestemmer. Og dere skal støtte det fullt ut etter hva dere sier her. Men jeg kan garantere dere at når det er ditt blod og ditt barn inni der, da får pipa deres en helt annen lyd. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) 2 minutes ago, DimSum said: La oss håpe at de fremtidige gravide damene deres ikke fjerner babyen deres da, for dere har ikke en dritt dere skal ha sagt. Det er ikke et argument for at menneskets verdi starter fra første sekund. Det er et argument for at mannen (far) kan være med å bestemme over avkom under svangerskap. 1 minute ago, DimSum said: Men jeg kan garantere dere at når det er ditt blod og ditt barn inni der, da får pipa deres en helt annen lyd. Jeg kan garantere deg det motsatte. Av erfaring. Endret 5. februar 2023 av Abigor Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 Abigor skrev (1 minutt siden): Jeg kan garantere deg det motsatte. Av erfaring. +1 Kloke ord fra @Abigor i hele tråden. 4 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (5 minutter siden): La oss håpe at de fremtidige gravide damene deres ikke fjerner babyen deres da, for dere har ikke en dritt dere skal ha sagt. Stemmer, det er ikke opp til meg å bestemme over andre, slik du ser ut til å tro. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (38 minutter siden): Hva er et foster? Hvorfor googler du ikke litt selv ? For enkelthets skyld kan man legge levedyktighet til grunn dvs 22 uker: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/abort-svangerskapsavbrudd-veileder-til-forskrift/fritak-av-samvittighetsgrunner/-18.fosterets-levedyktighet Du legger deg på 0 uker, dvs lenge før mor har praktisk mulighet til å mistenke graviditet, dvs et totalforbud med altfor mange negative konsekvenser. Loven legger 12 uker til grunn, dvs et godt kompromiss mellom ytterlighetene og som alle burde respektere. Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 5. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2023 Abigor skrev (4 minutter siden): Det er ikke et argument for at menneskets verdi starter fra første sekund. Det er et argument for at mannen (far) kan være med å bestemme over avkom under svangerskap. Jeg kan garantere deg det motsatte. Av erfaring. Åja, så heldige babyene dine er a... Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) qualbeen skrev (12 minutter siden): Avlive folk i koma? Vet du hva — dette gjøres over en lav sko på sykehus hele tiden! Norske sykehus kan avslutte behandling som holder noen kunstig i livet («passiv dødshjelp»). Meg bekjent så «avliver» vi ingen - selv om det ikke er håp om å våkne igjen («aktiv dødshjelp»). Så kan du si at dette er moralsk ekvivalente handlinger, men de er tilstrekkelig forskjellige til at systemet skiller mellom dem når det gjelder folk i koma, hjernedød etc. -k Endret 5. februar 2023 av knutinh Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 Jeg har nå lest gjennom hele tråden, og fra DimSum sin side er det så mange faktafeil, overdrivelser, feiltolkninger regelrett løgn, negative personkarakteristikker og drittslenging, at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Jeg kom med et eksempel tidligere, men det har hun ikke svart på. DimSum; når du inviterer til en saklig debatt må du ha lest deg opp på emnet før du begynner. Og ikke les useriøse artikler fra de mest ekstreme, verken på den eller andre siden, da får du ikke et riktig syn på saken. Forhold deg til saklige artikler. Og ikke forsøk å "drit ut" meningsmotstandere på den måten du gjør, med direkte og indirekte drittslenging. Det forteller mer om deg enn om dine meninger, og da har du tapt før du har begynt. 2 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 Abigor skrev (1 time siden): Du snakker til ei dame Nuvel debatanten som påstår at den er en kvinne er en løgner så jeg hadde ikke tatt den påstanden for god fisk. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (18 minutter siden): La oss håpe at de fremtidige gravide damene deres ikke fjerner babyen deres da, for dere har ikke en dritt dere skal ha sagt. Dere kan grine og si alt dere vil for at hun ikke skal ta vekk babyen, men det er kun henne som bestemmer. Og dere skal støtte det fullt ut etter hva dere sier her. Men jeg kan garantere dere at når det er ditt blod og ditt barn inni der, da får pipa deres en helt annen lyd. Projisering ? 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (På 4.2.2023 den 18.14): Abort blir utført ved at legen river av armer og bein og klemmer så hard han kan til hvit materie renner ut av moren og da vet man at hjernemassen kommer ut og at man har fått knust hodet. Hvem har fortalt deg dette?!? Det er ren og skjær løgn. Jug! Det kunne vært interessant å visst hva annet vedkommende har fortalt deg. Men du skal få slippe å ta det i denne tråden. Tross alt ikke relevant for trådens tema. Men du har blitt kraftig løyet for! Abort utføres ikke slikt. 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 qualbeen skrev (3 minutter siden): Hvem har fortalt deg dette?!? Det er ren og skjær løgn. Jug! +1 Dette er jeg enig i. Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 5. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2023 Nukleosid skrev (9 minutter siden): Jeg har nå lest gjennom hele tråden, og fra DimSum sin side er det så mange faktafeil, overdrivelser, feiltolkninger regelrett løgn, negative personkarakteristikker og drittslenging, at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Jeg kom med et eksempel tidligere, men det har hun ikke svart på. DimSum; når du inviterer til en saklig debatt må du ha lest deg opp på emnet før du begynner. Og ikke les useriøse artikler fra de mest ekstreme, verken på den eller andre siden, da får du ikke et riktig syn på saken. Forhold deg til saklige artikler. Og ikke forsøk å "drit ut" meningsmotstandere på den måten du gjør, med direkte og indirekte drittslenging. Det forteller mer om deg enn om dine meninger, og da har du tapt før du har begynt. Fy f, mye drittslenging fra MEG?? Snakk om å prøve hevde seg ved å kun se det positive på den siden du er enig i! Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 5. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2023 Nukleosid skrev (9 minutter siden): Jeg har nå lest gjennom hele tråden, og fra DimSum sin side er det så mange faktafeil, overdrivelser, feiltolkninger regelrett løgn, negative personkarakteristikker og drittslenging, at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Jeg kom med et eksempel tidligere, men det har hun ikke svart på. DimSum; når du inviterer til en saklig debatt må du ha lest deg opp på emnet før du begynner. Og ikke les useriøse artikler fra de mest ekstreme, verken på den eller andre siden, da får du ikke et riktig syn på saken. Forhold deg til saklige artikler. Og ikke forsøk å "drit ut" meningsmotstandere på den måten du gjør, med direkte og indirekte drittslenging. Det forteller mer om deg enn om dine meninger, og da har du tapt før du har begynt. Fy f, mye drittslenging fra MEG?? Snakk om å prøve hevde seg ved å kun se det positive på den siden du er enig i! Lenke til kommentar
DimSum Skrevet 5. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) qualbeen skrev (20 minutter siden): Hvem har fortalt deg dette?!? Det er ren og skjær løgn. Jug! Det kunne vært interessant å visst hva annet vedkommende har fortalt deg. Men du skal få slippe å ta det i denne tråden. Tross alt ikke relevant for trådens tema. Men du har blitt kraftig løyet for! Abort utføres ikke slikt. Åja, så det er løgn det ja, men da kan jo du forklare da siden du påstår at det er løgn! Og det holder selvfølgelig ikke å bare si at legen skraper ut fosteret, forklar i detalj. Takk. Endret 5. februar 2023 av DimSum Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (22 minutter siden): La oss håpe at de fremtidige gravide damene deres ikke fjerner babyen deres da, for dere har ikke en dritt dere skal ha sagt. Dere kan grine og si alt dere vil for at hun ikke skal ta vekk babyen, men det er kun henne som bestemmer. Og dere skal støtte det fullt ut etter hva dere sier her. Men jeg kan garantere dere at når det er ditt blod og ditt barn inni der, da får pipa deres en helt annen lyd. Hva slags par-forhold lever du i? Jeg lever i harmoni og enighet med min samboer. Vi er i fellesskap enige om vi skal prøve å få barn, eller ei. Jeg har aldri gjort henne bevisst gravid, mot hennes viten og vilje. Hva slags mennesker gjør sånt? Følgelig har hun heller aldri gått og tatt abort bak min rygg. Hvorfor skulle hun det? Vi kommuniserer sammen, og backer opp hverandre. Dersom alt dette høres svært fremmed ut for deg, ville jeg gjort noen revurderinger på valg du har tatt hittil i livet. Eventuelt ta kontakt med et lokalt krisesenter? 2 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. februar 2023 Del Skrevet 5. februar 2023 DimSum skrev (4 minutter siden): Åja, så det er løgn det ja, men da kan jo du forklare da siden du påstår at det er løgn! Du har fått forklaringer. Fakta. Som du nekter å lese gjennom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg