Gå til innhold

Vær så snill og help meg.

Anbefalte innlegg

PC-komponentene mine:

*Chieftec Matrix Big Tower, Kabinett m/360W MA-01B-D P4 / AMD

*Asus P4P800 Hovedkort for S478/800mhz, I865PE, Dual DDR, SATA, LYD, ATA100, LAN

*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack, Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

*Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800, Socket PGA478, 512KB cache

*Western Digital Caviar 250GB S-ATA, Special Edition 8MB cache 7200RPM

*LG DVD-spiller IDE 16x/48x Sort, Bulk

*Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort, Floppydisk Intern

*Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR, AGP, ATI9800SE, DVI-I, TV-Out, Full-Retail

Jeg bestilte delene på komplett.no og fikk dem levert i særdeles godt polstret eske.

Ingen problemer så langt.... Leste bruksanvisninger, og engelskunnskapene mine er gode....

Feilen ligger ikke i noe av det som står over.... Kompatible enheter?

Åpnet kabinettet og monterte floppy og dvd i tray...

Monterte hovedkortet, ram og cpu etter bruksanvisningen uten å ta på noen sarte kretser...

Har montert 4 PC'r fra scratch tidligere uten problemer.

Ledninger er alltid noe virrvarr....

Monterte 20 pin's strøm til hk og 4 pin's strøm til pcu + strøm til cpu-vifte..... peace of cake.

Strøm til floppy og dvd. Floppy ide-kabel og dvd ide-kabel, samme standard som tidligere 4 PC-r....

Monterte S-ATA HD i 3 1/2 " tray. 4 pin strøm fra psu og S-ATA kabel fra HK til HD.

Power led, hdd led , speaker, reset sw og andre frontfunksjoner montert nøye etter bruksanvisning.

Monterte clip-in AGP-kort. i slot og koblet på 4 pin-skøytetledning med strøm. skøytet på samme psu-strøm ledning som til hd..floppy og dvd går på en annen ledningsbuntl.

Kan problemet ligge i feilkobling med kabler?

Jeg slår på strømmen og den grønne lampa på HK lyser for å indikere at det er koblet støm på Hovedkortet, men ingenting skjer. CPU-vifta tar 2-3 runder da.... jippi....

Hvordan gjør jeg feilsøking? ? ?

:cry:

Endret av azzkikr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort, prosessor og minne passer ihvertfall fint sammen og det tror jeg resten også gjør. Du sa ingenting om at du hadde koblet On/Off switch men det har du selvfølgelig gjort. Det er nå liksom denne som setter maskineriet i gang. ;)

Lenke til kommentar

først, ta ut ram brikken(e) .. og setter den inn igjen, hvis du sitter løst så blir det problemer, prøv også å bytte RAM slotter, evt. prøve en av brikkene om gangen

så tar du å prøver med en annen CPU vifte.. (det hender at bios ikke kjenner at denne er tilstede, og makinen skrur seg derfor av i løpet av sekunder/milli sekunder for å ikke brenne opp CPU'en) (sjekk også at du faktisk har koblet denne til vifte kontakten CPU fan.

deretter kan du ta ut den kontakten som tilkobler strømforsyning til hovedkortet, for deretter å sette den på plass.. hvis heller ikke dette nytter, prøv med en annen strømforsyning..

dette er stortsett de feilene jeg har vært borti

håper dette var til hjelp..

Lenke til kommentar

Hei.

Bra system.

Holder en knapp på at Av/På bryteren din er koplet til feil punkt på hovedkortet, dette er en vanlig feil å gjøre.

Ellers så kan du bytte om Reset og Av/På ledningene som går til hovedkortet for å sjakke om bryterne er defekte. (Du vil da måtte starte maskinen med Reset knappen). Disse bryterne gir kun kontakt når de er trykket inn.

At vifta går "litt" når du slår på strømmen er et godt tegn.

Good Luck.

Lenke til kommentar

prøv også å fjerne av/på kanpp og de ledingene der... og prøv å starte den med et skrujern, (dette gøres ved å plassere skrujernet (eller noe annet av metall) mellom (slik at det berører begge) pinnene til on/off knappen..

ellers er det jo et lite håp for at reseting av bios faktisk fungerer..(vipp forsiktig batteriet på hovedkortet ut(skrujern gjør jobben fint), vent en liten stund og sett d inn igjen)

Lenke til kommentar

Så minner vi igjen om retningslinjene:

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Emnefeltet (E) skal beskrive innholdet i tråden, mens emnebeskrivelsen (B) kun skal benyttes til ekstra info. Eks: (E)Problem med TV-ut på Radeon 9800 (B) jeg får kun sort/hvitt. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...