PT Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvorfor er det bare en regel om dette? Hvorfor setter man ikke en grense på forumet slik at man ikke kan legge til avatarer større enn 6kB og 80 x 80 px? Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Fordi det ikke lar seg gjøre for oss slik løsningen fungerer i dag. Den eneste muligheten vi har til å gjøre det du foreslår, er dersom vi lar brukerne laste avatarer opp til våre servere, hvilket vi ikke akter å gjøre pga. sikkerhetsrisiko. Dessuten må vi vel kunne anta at de som henger på akkurat dette forumet er såpass oppegående innen data at de klarer å forminske et bilde og legge det ut på nett selv... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Den eneste muligheten vi har til å gjøre det du foreslår, er dersom vi lar brukerne laste avatarer opp til våre servere, hvilket vi ikke akter å gjøre pga. sikkerhetsrisiko. Huh? Ikke at jeg er en ekspert på Internett-sikkerhet, men hvordan kan et bilde utgjøre en risiko? Dere har jo allerede tilgangskontroll i forumet, så... Sorry om jeg er direkte, men dette forumet har mange flere seriøse sikkerhetsrisikoer enn bilder. Eksempelvis kan man lage seg en masse brukere og dytte innloggingsinfo'en for dem inn i en robot, sende side opp og side ned med unikode-tegn, foreta ressurskrevende spørringer... Men kanskje det er noe med opplasting av data som jeg ikke tar i betraktning? EDIT: Staving. EDIT 2: Droppet å være frekk i kjeften. Endret 14. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 psst: registrerings-skjemaet krever aktivering for å hindre slikt tull. og man kan fint lagre "slem kode" i bilder, det er derfor det ikke er lov å legge til bilder i forumet som er dynamiske, som for eks en del bilder fra vg.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå