mfb Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Har kjøpt en taklampe som jeg forsøker å koble, men får det ikke til. På koblinsskjema står det L, L1, Jording, og N Kabelen i taket har blå og brun ledning. Hva skal hvor? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Om du må ett offentlig forum for å finne løsningen til dette, så bør du virkelig la fagfolk ta seg av det. 1 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Ring elektriker. Ut fra tegningen er det ikke opplagt. Og når du ikke har fagkunnskapen til å løse det så kan du heller ikke koble det på trygg måte. 1 1 Lenke til kommentar
Snøfte Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Brun skal normalt på "L" og blå skal til "N". "L1" trøbler hodet mitt litt, har denne lampen 2 funksjoner? to forskjellige lysbilder kanskje? Se nøye på ledningen i taket. Hvis det er en blank uisolert ledning i tillegg så er denne jord. 1 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 1. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2023 Takk for svar snøfte. Lampen har 12 lyspærer. Om jeg kobler brun på "L" lyser 1-6 av de, og ved å koble på "L1" lyser de andre 7-12. Det får meg til å tro at jeg kanskje må bruke Wago og splitte opp brun ledning i 2 slik at den går både i L og L1? 1 Lenke til kommentar
Snøfte Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Ja, hvis du vil at alle skal lyse samtidig. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 4 hours ago, mfb said: Det får meg til å tro at jeg kanskje må bruke Wago og splitte opp brun ledning i 2 slik at den går både i L og L1? Du trenger bare en 3-4 cm ledningsstump som du forbinder L og L1 med. Så kobler du brun ledning i tillegg til L1 eller L. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå