Gå til innhold

Sikker Messenger App: Med støtte for SMS

Anbefalte innlegg

Det er ganske mange messenger applikasjoner å velge mellom:
Signal
Telegram
Viber
WhatsApp
LINE

Disse er Messenger (IM) med støtte for sikker kommunikasjon.
Jeg nevnte ikke følgende fordi jeg tror ikke dem støtter Ende-Til-Ende sikker kommunikasjon:
Facebook Messenger
Google Chat
Snapchat

Foreløpig er det kun Signal og Telegram som støtter SMS/MMS.
Men nå fjerner Signal støtten for SMS/MMS på Android.

Sitat

Thanks for reaching out to us. Signal is removing SMS/MMS support from Android. This means that it will no longer be possible to send unsecure SMS/MMS messages with Signal. Only Signal to Signal messages will be possible.

Jeg har brukt Signal i mange år. Flere av mine venner og kontakter bruker også Signal.
Nå blir det altså slutt for min del. Jeg kan anslå at kanskje 80% av mine meldinger kommer fra SMS.

Mesteparten av disse er det umulig å forvente skal gå over til Signal.
Disse er SMS fra Politiet, HelseNorge, Fastlegen, Butikker, Abonnementer, Organisasjoner, osv. Samt mange av min familie og vennekrets ikke bruker Signal, og kommer nok aldri til å gjøre det.

Jeg synes det er litt dårlig gjort av Signal å fjerne støtten for SMS når veldig mye av verden (I alle fall i Norge) fortsatt bruker SMS veldig mye.

Det jeg da vil mest sannsynlig ende opp med å bruke 2 Messenger Apps Signal for Sikker meldinger for de kontaktene mine som allerede har Signal og Google Messenger for SMS/MMS.

Til Info kan jeg vel nevne jeg har konto i alle disse: Signal, WhatsApp, Facebook Messages, LINE, Skype.
Tullete å måtte ha så mange, men det er man jo nødt til for alle andre er jo spredt rundt om kring på disse. Noen bruker A, Noen bruker B, Noen bruker C. Så derfor har jeg endt opp med alle disse.
Nå skal det sies at jeg liker ikke UI til verken WhatsApp, LINE, Snapchat eller Telegram. Det er alt for mye i UI og tungvint når alt jeg trenger er å sende og motta meldinger. Signal har vært perfekt her, fram til nå.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...