Abnorm Skrevet 16. april 2022 Del Skrevet 16. april 2022 (endret) Kan jeg sette opp Raid 1 med M.2 og SSD sammen? Endret 17. april 2022 av Abnorm Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Abnorm skrev (20 timer siden): Kan jeg sette opp Raid 1 med M.2 og SSD sammen? Det fungerer nok dårlig med Raid mellom S-ata og M.2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Software raid fungerer vel? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. april 2022 Del Skrevet 17. april 2022 Hastigheten til SATA vil vel trekke ned hastigheten på RAIDet ganske betraktelig? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 (endret) On 4/16/2022 at 8:04 PM, Abnorm said: Kan jeg sette opp Raid 1 med M.2 og SSD sammen? M.2 fungerer vel best som buffer mellom RAIDet og systemet som skal bruke det. Helst som et integrert buffer under RAIDets kontroll. Teknisk sett kan du vel blande dem som likeverdige RAID-enheter, men RAIDer ditt kommer til å bli ubalansert når du blander så stor ytelsesvariasjon sammen. Har du bruk for lagringen det gir og ikke bryr deg så mye om ytelsen er det vel greit. Endret 19. april 2022 av vidor Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 19. april 2022 Forfatter Del Skrevet 19. april 2022 vidor skrev (56 minutter siden): M.2 fungerer vel best som buffer mellom RAIDet og systemet som skal bruke det. Helst som et integrert buffer under RAIDets kontroll. Teknisk sett kan du vel blande dem som likeverdige RAID-enheter, men RAIDer ditt kommer til å bli ubalansert når du blander så stor ytelsesvariasjon sammen. Har du bruk for lagringen det gir og ikke bryr deg så mye om ytelsen er det vel greit. Jeg endte opp med å kjøpe Corsair MP600 PRO M.2 NVMe SSD 2TB til Windows, Programmer og Spill. Så blir det 2stk. WD Red SA500 2.5" NAS SATA SSD - 1TB i RAID1 til andre dokumenter, bilder og video. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 Er nok en mer balansert løsning enn det første alternativet. Holder selv på å sette opp 2,5" RAID fordi 3,5" bråket alt for mye (ASUStore boks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå