DJViking Skrevet 29. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2023 Mitt pass er gyldig til 2029, men jeg vurderer om jeg bør skaffe nytt pass. Bildet på passet mitt har jeg skjegg (goatee), men det har jeg ikke lenger. Jeg skal reise til Hong Kong i slutten av April og vil ikke ha problemer med passet mitt hvis dem ikke synes jeg ikke blir gjenkjent fra bildet. Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 29. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2023 "Selv om passet eller ID-kortet ikke har gått ut på dato, kan store forandringer i utseendet ditt eller skader på passet eller ID-kortet gjøre at det ikke lenger kan brukes. Du må ligne på bildet som er av deg i passet eller ID-kortet. Selve passet eller ID-kortet må ikke være skadet eller ødelagt." Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 29. januar 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2023 Så for å være på den trygge siden, bør jeg nok skaffe nytt pass. Har ikke lyst å få problemer i passkontrollen i Finland eller Hong Kong. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2023 Vil ikke si at fjerning av goatee er noen stor forandring. Men om du ikke skal ha goatee noe mer, så er det en trygghet å skaffe seg nytt. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2023 Ja, "stor forandring" referer nok til ting som f.eks stort vekttap o.l. Hyppige endringer av hårsveis og/eller skjegg må forventes, og er ikke noe som krever nytt passbilde. Det skulle tatt seg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå