Lyncs Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg ønsker å overføre mine mailkontoer og Firefox-bokmerker og andre innstillinger. Kan dette gjøres via wi-fi eller må jeg kopiere og innstallere ved bruk av f.eks Acronis True Image? Hd-en på laptopen er ganske liten i forhold til pc-ens hd, så jeg får ikke overført om jeg kjører en speilkopiering. Noen her som har peiling? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Bruk USB minnepinne / eksterndisk for å overføre filer. Filene får du fra 'Export' funksjonen i nettleser. Export Firefox bookmarks to an HTML file to back up or transfer bookmarks Speilkopiering gjøres bare for å bytte disk i en PC eller mellom to helt like maskiner. 1 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 7. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2023 Hårek skrev (På 29.1.2023 den 8.59): Bruk USB minnepinne / eksterndisk for å overføre filer. Filene får du fra 'Export' funksjonen i nettleser. Export Firefox bookmarks to an HTML file to back up or transfer bookmarks Speilkopiering gjøres bare for å bytte disk i en PC eller mellom to helt like maskiner. Takk for info. Fikk overført bokmerkene mem ikke i mapper som ligge ved siden av hverandre over nettleservinduet. hvordan får man det til? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 Har ikke Firefox en synk-funksjon så du kan lagre slike ting i "skyen"? Safari og chrome har hvertfall det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) 31 minutes ago, Lyncs said: Takk for info. Fikk overført bokmerkene mem ikke i mapper som ligge ved siden av hverandre over nettleservinduet. hvordan får man det til? Der må du nok gjøre litt selv. 1. Gå til innstillinger, Bookmarks, Show bookmarks toolbar (Hvis den ikke allerede er synlig) 2. Gå til innstillinger, Bookmarks, Manage bookmarks og så må du flytte de mappene du ønsker å se fra Bookmarks Menu til Bookmarks Toolbar edit: med 'innstillinger' mener jeg det som på engelsk heter 'application menu' og som er vist som tre horisontale streker plassert over hverandre. (Ofte kalt en 'hamburger'.) Endret 7. februar 2023 av nebrewfoz Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 On 1/29/2023 at 4:04 AM, Lyncs said: Jeg ønsker å overføre mine mailkontoer og Firefox-bokmerker og andre innstillinger. Hva slags mailkontoer er det snakk om? Bruker du et eget program på PC'en, eller åpner du en nettleser og logger deg på et sted? 1 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 7. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2023 nebrewfoz skrev (1 time siden): Hva slags mailkontoer er det snakk om? Bruker du et eget program på PC'en, eller åpner du en nettleser og logger deg på et sted? Jeg bruker Thunderbird. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Om Thunderbird bruker IMAP for å vise e-mail så ligger alt på server, så du kan bare installere Thunderbird på ny pc/laptop. Om du bruker POP, og e-mail ligger på PC så må en vel kopiere de over (se etter en beskrivelse hvordan det gjøres). Endret 9. februar 2023 av Svein M Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 On 2/7/2023 at 6:30 PM, Lyncs said: Jeg bruker Thunderbird. Det finnes en support-side som beskriver hvordan du kan flytte Thunderbird fra en PC til en annen: https://support.mozilla.org/en-US/kb/moving-thunderbird-data-to-a-new-computer (Kort fortalt: du må kopiere en mappe m/innhold fra den ene til den andre.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå