RudolfN Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 Hei, Jeg er ikke oppdatert på HiFi-fronten, og spør derfor om råd her. Jeg kunne tenke meg et lite anlegg på kjøkkenet. Jeg har nå kikket litt rundt og er ikke begreistret for Sonos med wifi eller andre trådløse løsninger (Bluetooth). I stedet tenker ønsker jeg et oppsett med iPhone 12 med Spotify som avspiller, en Lightning adapter (med USB 3) som kobles til en liten DAC (f.eks. Topping D10s) som igjen er koblet opp mot en liten forsterker (f.eks. Topping PA3s), og to små bokhylle høyttalere. Er jeg inne på noe eller helt på jordet? xD Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 12 hours ago, RudolfN said: Lightning adapter (med USB 3) som kobles til en liten DAC (f.eks. Topping D10s) som igjen er koblet opp mot en liten forsterker (f.eks. Topping PA3s), og to små bokhylle høyttalere. Hva regner du med å betale for dette? Lenke til kommentar
RudolfN Skrevet 29. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2023 mobile999 skrev (1 time siden): Hva regner du med å betale for dette? Jeg ser det selges på Ebay fra Kina med gratis frakt. Topping D10s: 1100kr Topping PA3s: 1500 kr Tenkte å kjøpe høyttalere brukt på finn.no, et sted mellom 1000-3000 kr. Så kommer kabler og overganger i tillegg. Lenke til kommentar
RudolfN Skrevet 29. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2023 Et alternativ hadde vært et ferdig minianlegg, helst uten CD spiller, med DAB+ og inngang for DAC som iPhone skal kobles til. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 3 hours ago, RudolfN said: Jeg ser det selges på Ebay fra Kina med gratis frakt. Topping D10s: 1100kr Topping PA3s: 1500 kr Sannsynligvis pluss merverdiavgift og trøbbel når selgeren ikke har merket pakken riktig. Jeg regner med at du betaler for spotify? Lenke til kommentar
RudolfN Skrevet 29. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2023 mobile999 skrev (1 time siden): Sannsynligvis pluss merverdiavgift og trøbbel når selgeren ikke har merket pakken riktig. Jeg regner med at du betaler for spotify? Ja, har spotify abonnement. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Å spille av musikk med telefonen via kabel er "sååå 2019". Nå gjør man det med utstyr som støtter f.eks. Spotify Connect (krever betalt abonnement). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 (endret) Hva med et mini-/mikroanlegg med Spotify Connect? Slipper kabling av telefonen. Haha. Noen sekunder for sent... Endret 29. januar 2023 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå