Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT satte ned hastigheten min


Anbefalte innlegg

NGT har satt ned min hastighet da de påstår at de ikke har mottatt min betaling, selv om dette bare er tøys og fanteri fra deres side. De satte den ned i dag, og er det noen som har opplevd dette før? Hvor lang tid tar det før de setter den opp igjen? :angry:

 

Ikke helt overbevisende internkontroll synes jeg. Håper dette bare er et engangstilfelle......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WOW!!!!!!!!!!!!

 

Jeg snakket med fakturaavdelingen til NGT (Lindorff), og de sa at de hadde fått pengene i dag, dvs 4 dager etter at jeg hadde betalt. Kastet meg på nettbanken med en gang jeg så at det lyste ISDN på purringen jeg fikk ;)

 

Ringte så teknisk support, men han hadde ikke mulighet til å se om jeg hadde betalt eller ikke, men han sa følgende: Jeg stoler på at det du sier er riktig, så da ordner jeg linjen din med en gang!

 

Takker og bukker.

 

15 minutter tilsammen i telefonen forresten....

Lenke til kommentar

De sente forrige faktura til feil adresse(jeg har meldt flytting fra 20.januar), noe som resulterte i at jeg fikk giroen to uker for seint. To dager etter på fikk jeg både spam-mail som sier at jeg må huske å betale, for å unngå gebyrer, og purring med ekstragebyr....

Dateringen avslører at ekstra fakturaen er sendt to dager før den "hyggelige" påminnelsesmailen :thumbdown:

 

 

 

Ta en telefon til de (sett av litt tid til køen) og be dem åpne opp igjen, det er fort gjort. Vær bestemt, men ikke ekkel/sinna - da pleier det å ordne seg.

Lenke til kommentar

*Litt off topic da*

 

Bare tenker på alle de gangene folk som har ngt linjer har klaget og sytt over telenor, og sagt at ngt er så fantastisk mye bedre. De kan gjerne ha kundeservice som er bedre enn telenor sin, men sånn jeg ser det så er det vel bedre med ingen feil på verken linja eller andre problemer som eks. betalingen, da slipper man å ringe kundeservice, eller hva synes dere ?

Lenke til kommentar
*Litt off topic da*

 

Bare tenker på alle de gangene folk som har ngt linjer har klaget og sytt over telenor, og sagt at ngt er så fantastisk mye bedre. De kan gjerne ha kundeservice som er bedre enn telenor sin, men sånn jeg ser det så er det vel bedre med ingen feil på verken linja eller andre problemer som eks. betalingen, da slipper man å ringe kundeservice, eller hva synes dere ?

Har kjempet med både Telenor og NGT, og med tanke på kundeservice synes jeg det er å velge mellom to onder...

Både prisen og den tekniske løsningen til NGT er overlagen det Telenor leverer, så hvis begge er tilgjengelig der en bor mener jeg NGT er best.

 

 

Alt koker ned til: Når det funker er NGT kjempebra, har du problemer med ADSL linjen er du på "egenhånd" uansett hvem som tar pengne dine.

Lenke til kommentar

jeg ser ikke hva problemet er her..

Har dere ikke fått faktura i tide og dere vet når den skal være betalt så er det ikek værre enn å betal eden ..

Fra gang til gang så er hele fakturaen lik botsett fra fakturanr og den har ikke noe å si for hvis du bruker noen gamle faktura nr, eller for eks den fra desember og skal betale den for januar så er det ett fett.

de godkjenner det..jeg har gjort det flere ganger, fordi jeg hadde rota bort riktige kvitteringa..

så det er deres feil i grunn, at dere håper på å sleppe å betale, at de har glemt dere..men sånt skjer ikek , det vet dere og..

 

i dette tilfellet har dere skapt problemer for dere selv..

Men det at de ikek har registret betalingen så ...det er kjiipt..

hadde ne sånn sak med sense på mobil..

hadde betalt 1800kr, egningen og de hadde ikke registrert det..

brukte to måneder på å finne ut v det slev om jeg betalte det manuelt og hadde kvitteringen..

utrolig irriterende..

Bytta til netcom straks det var ute av verden....

Lenke til kommentar
*Litt off topic da*

 

Bare tenker på alle de gangene folk som har ngt linjer har klaget og sytt over telenor, og sagt at ngt er så fantastisk mye bedre. De kan gjerne ha kundeservice som er bedre enn telenor sin, men sånn jeg ser det så er det vel bedre med ingen feil på verken linja eller andre problemer som eks. betalingen, da slipper man å ringe kundeservice, eller hva synes dere ?

Ingen leverandør har noen sinne gitt meg så mye tull med fakturaer som Telenor. Spesielt mobiltjenester; har fått purring på andres abb., purring på fakturaer som ikke er forfalt, purringer på fakturaer som er betalt, purring på purringer som er betalt og som jeg har vært i dialog om og fått kvittering av dem på at er betalt etc. etc.......

Lenke til kommentar

Hvis du betaler pr nettbank, har jeg erfart at betalingen stort sett er registrert samme dag (evt dagen etter).

Hvis man betaler på gamlemåten på posten (evt postgiro), så har jeg flere ganger observert at det har tatt flere dager før mottaker har fått pengene.

Så hvis du betaler på gamlemåten, så lønner det seg altså å betale noen dager før fristen går ut.

Lenke til kommentar

Ingen av disse selskapene har det jeg etter min mening kaller kundeservice...kundemishandling er et bedre ord.

 

Jeg gikk akkurat på en bommert med at jeg skulle si opp NGT abbonementet mitt pga at jeg flytter 01.Februar. Jeg visste ikke at det ble flytting da før den 08.Februar.

Så da i vilkårene at man må si ifra 6 uker før, men prøvde å sende dem mail (eller ikke mail, gjennom det derre form systemet de har på websidene sine, antagelig slik at folk ikke skal kunne dokumentere at de har sendt noe)

hvor jeg forklarte situasjonen og ba dem pent om å stoppe mitt abbonement fra den 01.

 

Dette gikk de ikke med på, men det som forarget meg mest er at det tok dem 5 dager å svare meg på mail, og de var arrogante nok til å ikke nevne noe av det jeg hadde bedt dem om, samt at de hadde ikke satt nedstengningsdato 6 uker fra når jeg sendte dem mail, men fra den dagen de gadd å svare meg.

 

Jeg må altså betale for 5 dager ekstra pga at de var treige til å svare..dette er elendig og kan ikke kalles service overhodet!

Lenke til kommentar
Så hvis du betaler på gamlemåten, så lønner det seg altså å betale noen dager før fristen går ut.

Slikt skal jo den som fakturerer ta hensyn til, det tar ofte noen dager fra folk betaler til jeg får pengene på konto.

e-faktura eller avtalegiro er jo og foretrekke i og med man slipper og stole på posten.

Lenke til kommentar
Ingen leverandør har noen sinne gitt meg så mye tull med fakturaer som Telenor.

TN kan ikke engang skrive ut fakturakopi, ikke hadde de lov til og fakse heller men damen i en aktuell sak jeg hadde tok sjangsen på det alikevell, selv om hun kunne få oppstrammer av sjefen.

Faksingen var for ineffektivt for ledsen der i gården, de kunne selvsagt ikke sende det med e-post heller så brev var den eneste godkjente form for kommunikasjon, hurra for IT-bedriften Telenor og deres fakturaavdeling ,)

Lenke til kommentar
jeg ser ikke hva problemet er her..

Har dere ikke fått faktura i tide og dere vet når den skal være betalt så er det ikek værre enn å betal eden ..

Fra gang til gang så er hele fakturaen lik botsett fra fakturanr og den har ikke noe å si for hvis du bruker noen gamle faktura nr, eller for eks den fra desember og skal betale den for januar så er det ett fett.

de godkjenner det..jeg har gjort det flere ganger, fordi jeg hadde rota bort riktige kvitteringa..

så det er deres feil i grunn, at dere håper på å sleppe å betale, at de har glemt dere..men sånt skjer ikek , det vet dere og..

 

i dette tilfellet har dere skapt problemer for dere selv..

Men det at de ikek har registret betalingen så ...det er kjiipt..

hadde ne sånn sak med sense på mobil..

hadde betalt 1800kr, egningen og de hadde ikke registrert det..

brukte to måneder på å finne ut v det slev om jeg betalte det manuelt og hadde kvitteringen..

utrolig irriterende..

Bytta til netcom straks det var ute av verden....

For såvidt enig der, men jeg betaler de regningene som dumper ned i posten. går ikke rundt å tenker på om den og den reinigen kommer snart....

 

Dermed husker ikke jeg om det er på tide å betale NGT eller ikke.

Mener det er Lindorf sitt ansvar at jeg har en giro å betale hver måned.

 

 

Alt dette er det slutt på uansett - for nå "tvinges" alle til å benytte Autogiro. Hvis ikke må en betale ekstra faktureringsgebyr :-(

Lenke til kommentar

La meg bare si det sånn..

 

NextGenTel er eksperter på å rote til de enkleste ting. De leverer en eksepsjonell bra tjeneste, men at de klarer å rote til faktura så ofte som de gjør fatter jeg ikke.

 

En ganske grei hovedregel er å alltid ta kvitering når man betaler over nettbank. Står det mellom deg som kundes ord og NextGenTel som leverandørs ord kommer du ikke langt uten bevis.

 

At de som man snakker med på kundeservice sier at de stoler på det du sier er rett og at de skal gjenåpne linjen din er jo greit nok, det sier de for så vidt alltid. Problemet kommer om de ikke får pengene sine, og du må til å ordne opp. Da vil du nok bli fakturert et gjenåpningsgebyr.

 

Det som er litt greit å lese gjennom er NextGenTel's vilkår.

 

Da vet man iallfall hva man kan forholde seg til. Står det noe i vilkårne og du har gjort noe annet ut fra det, er det nok bare å bøye seg i støvet.

 

Det er uansett vanskelig å krangle med de store. Om det så er telenor eller NextGenTel. Det hjelper iallfall ikke å bli sint. Det løser ikke noe, heller tvert om.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Alt dette er det slutt på uansett - for nå "tvinges" alle til å benytte Autogiro. Hvis ikke må en betale ekstra faktureringsgebyr :-(

Det stemmer ikke. Om du vil ha regningen i papirformat må du betale faktureringsgebyr. Velger du å få regningen på mail så er det ikke noe problem, og er ikke noe autogiro i bildet da.

ok - når du sier det... var litt rask der :blush:

 

Sorry

Lenke til kommentar

Seriøst - folk som klager over at de mister tilgangen til enkelte tjenester fordi de ikke klarer å betale for seg synes jeg ikke har noen rett til å klage. Hvis de stengte linjen din var det nok fordi de ikke bare hadde sendt deg en faktura, men også en purring - du har altså hatt en hel måned på deg til å betale.. og så er du frekk nok til å klage når de faktisk stenger linja di? Ærlig talt.

 

Hva om forbrukere her i landet faktisk sluttet å syte og tok litt ansvar for de tjenestene de betaler for? Betal regningene i tide, null problem.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
En ganske grei hovedregel er å alltid ta kvitering når man betaler over nettbank. Står det mellom deg som kundes ord og NextGenTel som leverandørs ord kommer du ikke langt uten bevis.

Ingen vits i å ta kopi når du betaler. Betaler du over nettbank, kan du uansett gå inn på nettbanken din og se når du har betalt. Banken lagrer disse dataene i lange tider.

Lenke til kommentar

Har en liten en jeg og med NGT..Ikke så veldig negativ enda da.

 

10. September i fjor så nedgraderte jeg fra Delta til bravo.

Neste regning som dukka opp var for Delta..Ga beskjed at det var feil på regningen og fikk beskjed om at jeg skulle få mellomlegget trukket av på neste regning..Greit nok..

 

Neste regning kom(har 3 måneder regning) og mellomlegget var trukket av,men forsatt skulle jeg betale for Delta..

 

Sendte beskjed på kundeservice skjema og fikk svar tilbake at jeg skulle få ny faktura..(se bort fra den med feil på)Var 2 uker før jul dette..

 

 

Har nå purra 2 ganger på hvor i hel. denne regningen blir av.siste jeg fikk(den med feil på) forfalt 22.12.03 uten at det har dukka opp noe som helst...

 

Får bare håpe jeg ikke plutselig sitter med 64k linje en dag grunnet manglende betaling...

 

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...