Redlight Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Solgte en pc som jeg sendte med posten og fikk tlf fra kjøper om at den var blitt ødelagt med frakten. Den var forsvarlig embalert i en fujitsu-siemen pakke, så det var ikke vanskelig å se at det var en pc. Ringte posten, og pakken var forsikret opp til 10 000. Kjøper måtte ta med seg pakken og embalasjen til posten å skrive en skademelding. Er det noen som har erfaring med dette? Vil det være noen problem å få erstattet det som er ødelagt? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 de knuste et cd-cover for meg, og da fikk jeg penger til å kjøpe ny cd. det gikk hvertfall greit. men kjenner en fyr som sendte anlegget sitt med posten da han skulle flytte, og det var vel verdt litt over 30 000,- og når han kom fram kom aldri pakken, så han tok kontakt med posten. og da var den forsvunnet... vet ikke helt hvordan det endte, men eg tror han fikk 5000 - 10 000,- i erstattning... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har ingen erfaringer med en slik sak, men har generellt gode erfaringer med posten. Så jeg regner med saken skulle løse seg greit. Men var verdi over 10.000, så er det jo litt verre... Moralen får vel være å forsikre pakkene etter verdien. Lenke til kommentar
Redlight Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Nei pakken hadde verdi under 10 000 så jeg håper dettte ordner seg. Men jeg synes det er litt kjipt for kjøper, blir jo en del ekstra hodebry. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det er vel mottager av pc'en som må søke erstatning så vidt jeg vet. Og så anbefaler jeg alle som skal sende pc'er i posten og demontere alle delene, pakke de inn hver for seg, og sende i en samlepakke. En pc tåler utrolig mye mindre når den er montert sammen. (kjøleribber som detter ned på skjermkort osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå