Gå til innhold

Erfaring med erstatning fra posten


Anbefalte innlegg

Solgte en pc som jeg sendte med posten og fikk tlf fra kjøper om at den var blitt ødelagt med frakten. Den var forsvarlig embalert i en fujitsu-siemen pakke, så det var ikke vanskelig å se at det var en pc. Ringte posten, og pakken var forsikret opp til 10 000. Kjøper måtte ta med seg pakken og embalasjen til posten å skrive en skademelding. Er det noen som har erfaring med dette? Vil det være noen problem å få erstattet det som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de knuste et cd-cover for meg, og da fikk jeg penger til å kjøpe ny cd. det gikk hvertfall greit.

 

men kjenner en fyr som sendte anlegget sitt med posten da han skulle flytte, og det var vel verdt litt over 30 000,- og når han kom fram kom aldri pakken, så han tok kontakt med posten. og da var den forsvunnet... vet ikke helt hvordan det endte, men eg tror han fikk 5000 - 10 000,- i erstattning...

Lenke til kommentar

Det er vel mottager av pc'en som må søke erstatning så vidt jeg vet.

 

Og så anbefaler jeg alle som skal sende pc'er i posten og demontere alle delene, pakke de inn hver for seg, og sende i en samlepakke. En pc tåler utrolig mye mindre når den er montert sammen. (kjøleribber som detter ned på skjermkort osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...