Gutten i lia Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Har en stasjonær pc hvor skjerm koblet i hovedkort med hdmi virker fint, men om jeg kobler i skjermkortet får jeg ikke liv i skjermen, heller ikke duplisert eller udvidet skjerm. Enhetsinfo sier at alt er ok med skjermkort, men får ikke liv i skjermen - hva kan være galt? Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 3 minutes ago, Gutten i lia said: Har en stasjonær pc hvor skjerm koblet i hovedkort med hdmi virker fint, men om jeg kobler i skjermkortet får jeg ikke liv i skjermen, heller ikke duplisert eller udvidet skjerm. Enhetsinfo sier at alt er ok med skjermkort, men får ikke liv i skjermen - hva kan være galt? Velkommen! Litt info vil sikkert hjelpe noen å hjelpe, eks hva slags skjermkort, hovedkort, skjerm, operativsystem? 1 Lenke til kommentar
Gutten i lia Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 se vedlagte bilde Lenke til kommentar
Gutten i lia Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 Skjermkortet er intel graphics hd 630 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Gutten i lia skrev (11 timer siden): Skjermkortet er intel graphics hd 630 Dette er ikke et skjermkort, det er GPU integrert i CPU/hovedkort. Om du har skjermkort bør det komme opp navnet på det. Endret 25. januar 2023 av Svein M Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Det mange gjør feil er man kobler til hdmi på hovedkortet som blir feil, tipper du har koblet til den oppe til venstre, tror og den PC-en har bare en hdmi og resten er display port og dvi. Det du må gjøre da er å skaffe den adapter fra DisplayPort til hdmi. Eller bare bruke DisplayPort typ sånn https://www.kjell.com/no/produkter/data/kabler-og-adaptere/displayport/displayport-til-hdmi/adapter-displayport-til-hdmi-p98490 Endret 25. januar 2023 av onkel_jon Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Utganger fra hovedkortet er på den øverste platen en ser på bildet. Der er typisk usb, nettverk, skjermutganger og lyd utganger. PCIe kort som står i maskinen er de du ser på bildet som har en litt mørkere farge, der er to kort på den på bildet. Om en har PCIe skjermkort så er der skjermutganger på skjermkortet. Som oftest så er det slik at om en har skjermkort må en bruke skjermutgangene på skjermkortet. Og om en ikke har skjermkort så må en bruke de utgangene som er på hovedkortet. Endret 25. januar 2023 av Svein M Lenke til kommentar
diry72 Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 Må jo si at det er utrolig at trådstarter ikke har funnet navnet på skjermkortet sitt. Vil tro det er denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-pc/datamaskin/lenovo-legion-y520t-25ikl-90h700c1mw/1002880.11066/ geforce gtx 1050 2 gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå