RRhoads Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Har bare lest kjapt gjennom tråden, men kan ikke se at noen har nevnt barberings produkter? Mange, veldig mange, bruker Gillette sine barberingsprodukter. Jeg vil anbefale å gå til innkjøp av en kost, og kjøpe Truman and Hill sine produkter. Litt dyrere i innkjøp, men mye billigere i lengden. Bedre for huden også. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2023 RRhoads skrev (Akkurat nå): Har bare lest kjapt gjennom tråden, men kan ikke se at noen har nevnt barberings produkter? Mange, veldig mange, bruker Gillette sine barberingsprodukter. Jeg vil anbefale å gå til innkjøp av en kost, og kjøpe Truman and Hill sine produkter. Litt dyrere i innkjøp, men mye billigere i lengden. Bedre for huden også. Veldig godt innspill ja, Gilette kastet jeg ut dor mange år siden. Jeg gikk over til tradisjonell barbering med Merkur 34C og Proraso såpe etc. men jeg ble for lat til å blande såpen og piske opp skummet hver gang, så jeg kjøpte faktisk Bulldog sin barberhøvel og fersig skum på boks fra Proraso. Det Gilette greine er fandens verk mener jeg. Lukter syntetisk av kremene og barberhøvlene er jo en stor vits i seg selv. Overprisede overhypede høvler med alskens teknologi og fjollete farger. Nei gud forby Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Bjerknez skrev (38 minutter siden): Veldig godt innspill ja, Gilette kastet jeg ut dor mange år siden. Jeg gikk over til tradisjonell barbering med Merkur 34C og Proraso såpe etc. men jeg ble for lat til å blande såpen og piske opp skummet hver gang, så jeg kjøpte faktisk Bulldog sin barberhøvel og fersig skum på boks fra Proraso. Det Gilette greine er fandens verk mener jeg. Lukter syntetisk av kremene og barberhøvlene er jo en stor vits i seg selv. Overprisede overhypede høvler med alskens teknologi og fjollete farger. Nei gud forby Ja, Gillette er overpriset og egentlig dårlige produkter. Det er mye å spare ved å gå over til bedre produkter. Jeg har et par forskjellige høvler, fordi jeg bruker forskjellige blader til hodet og ansiktet. Er altfor lat til å skifte blad mellom ansikt og hodet. Hamstret Proraso da jeg var på ferie i Italia for noen år siden. Der var det sinnsykt billig. Ja, er enig i det med å piske den opp, spesielt kremen på tube. Tar ikke lang tid med Truman and Hill. Tar fem sekunder, så tar jeg og skummer det ut i ansiktet. Jeg barberer hele hodet, og det skummet jeg får fra barberingskosten holder til både hodet og ansiktet. Kan også anbefale Proraso sin After Shave Balm. Liker spesielt godt den med Aloe Vera og Vitamin E. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2023 RRhoads skrev (1 minutt siden): Ja, Gillette er overpriset og egentlig dårlige produkter. Det er mye å spare ved å gå over til bedre produkter. Jeg har et par forskjellige høvler, fordi jeg bruker forskjellige blader til hodet og ansiktet. Er altfor lat til å skifte blad mellom ansikt og hodet. Hamstret Proraso da jeg var på ferie i Italia for noen år siden. Der var det sinnsykt billig. Ja, er enig i det med å piske den opp, spesielt kremen på tube. Tar ikke lang tid med Truman and Hill. Tar fem sekunder, så tar jeg og skummer det ut i ansiktet. Jeg barberer hele hodet, og det skummet jeg får fra barberingskosten holder til både hodet og ansiktet. Kan også anbefale Proraso sin After Shave Balm. Liker spesielt godt den med Aloe Vera og Vitamin E. Jeg har litt sansen for friskhet som menthol etc. når jeg barberer meg. Proraso er i så måte et godt valg. Faktisk nesten innertier hvis du velger menthol varianten. En annen serie jeg liker veldig godt, men som er litt overpriset er Anthony. Dette er det absolutt beste allround merket for menn når det kommer til annsiktspleie vertfall. En vannvittig subtil duft og dusjsjeleen dems med menthol er bare helt rå. Det meste derfra er top notch. Men å betale 400 spenn for 50ml. Fuktighetskrem blir litt overkill for min del. Alt det andre dem har også er generelt ganske dyrt desverre. Bulldog er den serien som kommer på en god andreplass mener jeg. Vannvittig mye billigere og man får kjøpt det over disk i de fleste Vita butikker. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Så faktisk tradisjonell høvel fra Gillette på Coop Extra her om dagen. Mener prisen var 250,- eller noe. Lett tilgengelig for den som vil prøve. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 (endret) RRhoads skrev (7 timer siden): Så faktisk tradisjonell høvel fra Gillette på Coop Extra her om dagen. Mener prisen var 250,- eller noe. Lett tilgengelig for den som vil prøve. Det er i mitt hode en langt bedre høvel. Merk at det er forskjellige "styrker" på disse høvlene da avstanden mellom bladet og høvelen er noe forskjellig. Merkur 34C (søk på google) er en av de aller mest solgte og jeg har den selv. Midt i blinken. Når det er sagt så har jeg slått på stortromma og bestillt meg enda en parfyme basert på youtube omtaler og besøk på forskjellige sider som forklarer innhold og lukt etc. Så jeg bestilte meg Dior Sauvage Parfum 60ml. Fra Vita som absolutt ikke var billigst. Svimlende 1.100 kroner, men da tror jeg samlingen er komplett med følgende parfymer: Dior Sauvage Parfum Dolce Gabbana The One Armani You Intense Armani Acqua Di Gio Parfum Chanel Bleu De Chanel Jean Paul Gaultier Gucci Pour Homme Tror jeg har nok parfyme til å også brødfø neste generasjon nå 😅 Endret 24. januar 2023 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 Tester Armani You Intense i dag da jeg tok den på før jeg dro på jobb. Denne gir kanskje den beste duften jeg har kjent av en parfyme noen gang. Helt på linje med Armani Acqua Di Gio som forøvrig befinner seg i stikk motsatt ende. Armani You Intense er mye "søtere". Mer "sensuell" vil jeg si... i mangel på bedre ord... En helt vidunderlig lukt. Acqua Di Gio er mye "friskere" men er minst like god. Så begge disse er veldig gode på hver sin måte. Jean Paul Gualtier er jo en gammel slager. nesten litt utgått spør du meg. Denne er mest lik Armani You Intense, men Armani sin er friskere, mens Jean Paul er mer "musk". Chanel Bleu De Chanel er mer krydret. Ikke veldig ulig Armani You Intense, men friskere over hele fjøla. Altså ikke like "søt". Gucci Pour Homme har jeg nesten ikke brukt av en eller annen grunn. Har liksom aldri passet seg, men denne er generelt sett mest lik Chanel De Blue. Når det gjelder Dolce Gabbana The One ESP og Dior Sauvage Perfum så har jeg ikke testet disse enda. Dem er på vei til meg i skrivende stund Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 Bjerknez skrev (4 timer siden): Det er i mitt hode en langt bedre høvel. Merk at det er forskjellige "styrker" på disse høvlene da avstanden mellom bladet og høvelen er noe forskjellig. Merkur 34C (søk på google) er en av de aller mest solgte og jeg har den selv. Midt i blinken. Jeg har en Muhle R89 og en Merkur Futur. Merkur Futur er fin for den kan jeg stille avstanden på. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 RRhoads skrev (13 minutter siden): Jeg har en Muhle R89 og en Merkur Futur. Merkur Futur er fin for den kan jeg stille avstanden på. Jeg har også en slik, men synes den er for stor og klumpete. Så det var et bomkjøp for meg. Merkur 34C er helt perfekt til meg. Jeg tror denne passer de aller fleste. Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 En annen ting som kanskje ikke så ofte blir belyst her er svettelukt, som vi finner i den andre enden av duftspekteret. La oss si at svettelukt er bakterier. En uønsket aroma man aldri helt klarer å bli kvitt. Jeg bruker faktisk av og til (hvis jeg har dårlig tid) medisinsk sprit på en liten sprayflaske og angriper "problemområdene" Dette resulterer i massedød av bakteriene og svettelukten forsvinner på et blunk. Som oftest så synes jeg det blir for voldsomt å dynke seg i godlukt da dette jo egentlig bare er et desperat forsøk på å lukte bedre enn vi mennesker egentlig lukter. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 Gjest Baardsen skrev (12 minutter siden): En annen ting som kanskje ikke så ofte blir belyst her er svettelukt, som vi finner i den andre enden av duftspekteret. La oss si at svettelukt er bakterier. En uønsket aroma man aldri helt klarer å bli kvitt. Jeg bruker faktisk av og til (hvis jeg har dårlig tid) medisinsk sprit på en liten sprayflaske og angriper "problemområdene" Dette resulterer i massedød av bakteriene og svettelukten forsvinner på et blunk. Som oftest så synes jeg det blir for voldsomt å dynke seg i godlukt da dette jo egentlig bare er et desperat forsøk på å lukte bedre enn vi mennesker egentlig lukter. Enig i det. Deo/parfyme etc. skal kun tilføres ren hud. En antiperspirant kan utsette problemet rundt svettelukt, men nå svetten først er kommet så blir ikke alt bra igjen ved å påføre godlukt. Jeg bruker som regel en antiperspirant med mild/ingen lukt under armene. Det eneste jeg pæfører av godlukt er evt. en parfyme på halsen etc. Men jeg bruker normalt ikke parfyme til daglig. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 (endret) Gjest Baardsen skrev (21 timer siden): Har ikke ansiktet og huden ellers sin egen måte å skape en naturlig fettbalanse på? Tenker at man kødder til dette om man driver å smører seg inn overalt. Kroppen trives jo aller best slik den er, så ikke kødd med noe som allerede funker. Jeg tenker også at kroppen i utgangspunktet er konstruert for å fungere uten hudkrem. Nå vasker vi oss jo med såpe som løser opp fett, så kanskje vi trenger å tilføre noe av det vi fjerner. Altså at uteliggere og Lars Monsen ikke har noe behov for fuktighetskrem? Jeg tror også at menn og unge menn har mer naturlig talgproduksjon slik at vi i utgangspunktet er mindre utsatt for tørr hud enn hva kvinner og eldre er. Jeg har latt meg fortelle at hvis man begynner med sånn stift på leppene så blir man «avhengig» fordi kroppen tilpasser seg jevn tilførsel av fett? Jeg bruker solkrem når det er mye sol, og deodorant når jeg skal ut av huset. Det er tilstrekkelig for meg tror jeg. -k Endret 24. januar 2023 av knutinh Lenke til kommentar
itgrevelin Skrevet 24. januar 2023 Del Skrevet 24. januar 2023 2 hours ago, knutinh said: Jeg tenker også at kroppen i utgangspunktet er konstruert for å fungere uten hudkrem. Nå vasker vi oss jo med såpe som løser opp fett, så kanskje vi trenger å tilføre noe av det vi fjerner. Altså at uteliggere og Lars Monsen ikke har noe behov for fuktighetskrem? Jeg tror også at menn og unge menn har mer naturlig talgproduksjon slik at vi i utgangspunktet er mindre utsatt for tørr hud enn hva kvinner og eldre er. Jeg har latt meg fortelle at hvis man begynner med sånn stift på leppene så blir man «avhengig» fordi kroppen tilpasser seg jevn tilførsel av fett? Jeg bruker solkrem når det er mye sol, og deodorant når jeg skal ut av huset. Det er tilstrekkelig for meg tror jeg. -k Samme her, eg bruker kun deo når eg skal ut på kontoret på jobb, vasker meg i håret 2x i uken med veldig mild shampoo. Eg slet mye med hodekløe før, og sluttet å bruke shampoo, og når eg først brukte, var det en fra apoteket. Samme med armhulene. Kan ikke være bra å hive på seg all slags kjemikalier. Talgproduksjonen øker når man hele tiden vasker seg med shampoo og, man får et mer feit hodebunn. Er ofte i svømmehall, og skyller meg godt, tar sauna, og skyller meg ekstra grunding etter sauna før svømming. Då er eg så ren at kloren ikke biter på noe som helst, alt uten bruk av masse såpe. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 Bare til opplysning. Jeg har nå hatt på meg Armani You Intense siden klokken 06:00 til morgen i dag og jeg kjenner lukten godt enda snart 10 timer senere. Jeg tok bare en sparsom dusj på, og med to dusjer varer den mer enn lenge nok. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Sto opp i dag og hoppet i dusjen. Etter jeg var ferdig, så luktet det fortsatt greit bra av Armani YOU Intense parfymen, så jeg droppet faktisk å ta på mer. Er på jobb nå og kjenner den godt fortsatt. Den parfymen anbefaler jeg til alle. Men ikke ta på mye! Endret 25. januar 2023 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2023 Det er da denne jeg snakker om: Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg anbefaler å barbere eller trimme hårene i armhulene hvis man sliter med svettelukt. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. januar 2023 Del Skrevet 25. januar 2023 (endret) Fikk denne parfymen i gave av samboer for en del år siden og har ikke brukt noe annet siden. Har rett og slett ikke funnet noe jeg synes lukter bedre. Har fått komplimenter x antall ganger over hvor godt den lukter. Narciso Rodriguez Bleu Noir, heter den. Endret 25. januar 2023 av Psykake Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2023 Fire nye parfymer i sortimentet: Armani YOU Intensive: Den absolutt kraftigste og den som skiller seg mest ut av disse parfymene. En skikkelig søt og fremtredende lukt. Det er nesten så jeg mener at denne blir for tung til daglig bruk. Det er denne man tar på seg når man ut på byen. Acqua Di Gio Parfume: Dette er i mine øyne en forbedret versjon av orginalen. Den er sterkere og litt "varmere". Dette er en meget god allrounder og trolig den jeg bruker mest. Dior Sauvage Parfume: Denne befinner seg ett sted midt i mellom de to førstnevnte hvor Acqua Di Gio er veldig "frisk" og YOU er veldig søt. En skikkelig god og behegelig lukt. En god alrounder. Dolce Gabbana The One Parfume: denne er hakket mer "krydret" og friskere enn Sauvage. Ellers er dem relativt like. Dolce Gabbana er mer fruktig, på en måte. Noen liker friske parfymer og i så måte er Armani Acqua Di Gio Parfume i en helt egen klasse. Den lukter friskt og rent. Ikke en duft som oser premium, men en duft de aller fleste liker. Det er tross alt en av verdens mest solgte parfymer all time. (Vertfall orginalen). Liker su søte parfymer, så kommer su ikke utenom YOU. Den er helt rå. Jeg liker både friske og søte parfymer, alt til sitt bruk. Den friske bruker jeg til hverdags, og den søte bruker jeg når gåbort buksene skal på. De to andre er mer like, men Sauvage er noe søtere enn Dolce Gabbana. Uansett digger jeg alle sammen, men ble mest imponert over YOU fra Armani. Eller det vil si, jeg ble mest overrasket av denne. For den skiller seg helt klart ut, på en veldig god måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 Dior Sauvage kan bli kvalmende om du overdriver, så en bitteliten spray holder hele dagen. Den setter seg også noe ekstremt i klær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå