Gå til innhold

343 Industries avviser rykter om at andre studioer tar over Halo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alpred93 skrev:

Vi trengte ikke mer halo etter 3. Microsoft burde gjøre det eneste riktige nå, og ta halo med bak skjulet.

Snakk for deg selv. Jeg synes Halo 4 var konge. Og det kommer fra en som spilte Halo: Combat Evolved på gutterommet tre mnd før Xbox kom til Norge. Er Bungie sine Halo spill best? Ja, det er de. Men Halo 4 var det første Halo-spillet som fikk meg til å gråte. Halo 5 derimot var virkelig ikke bra.. og Infinite var bra, men ikke imponerende. Føltes ut som et gammelt Far Cry-spill i Halo-drakt.
Lenke til kommentar

Dette tviler jeg på stemmer og det høres ut som skadekontroll fra 343. Studioet er uansett slaktet og var selv med full bemanning ute av stand til å produsere noe særlig. Ryktene sier at 343 nå blir en slags "publisher" og at spillene skal lages av andre studioer, noe som egentlig ikke er så farlig kanskje.

Lenke til kommentar
bubba477 skrev (8 timer siden):

Dette tviler jeg på stemmer og det høres ut som skadekontroll fra 343. Studioet er uansett slaktet og var selv med full bemanning ute av stand til å produsere noe særlig. Ryktene sier at 343 nå blir en slags "publisher" og at spillene skal lages av andre studioer, noe som egentlig ikke er så farlig kanskje.

Det var jo disse ryktene 343 ville få has på.

Så vidt vi vet har 343 "bare" mistet 1/5 av staben, så de har fortsatt i overkant av 400 ansatte igjen. Mer enn nok til å utvikle nytt innhold i Halo-universet ...men jeg er ikke helt uenig i at dette er skadekontroll. Det er ganske åpenbart at noe har gått galt med produksjonen av Infinite ettersom de brukte 6 år på å lage et Far Cry i Halo drakt. Det var riktignok et veldig bra spill, men... Og etter lanseringen har 343 slitt med å få ut nok innhold i tide til å tilfredsstille fansen. Noe må i hvert fall gjøres med studioet. Jeg vet dog ikke om det er særlig lurt å kutte utviklerne når det sannsynligvis er ledelsen som har vært problemet hele tiden.

Med det sagt, så kan studioer overleve nedskjæringer og faktisk komme sterkere tilbake. Det er Rare et godt eksempel på. Etter Kinect Sports Rivals flopped i 2014 måtte Rare kutte staben ned til rundt 120-130 ansatte. Så kom Sea of Thieves ut i 2018 og siden har det bare gått oppover for studioet. Nå nærmer de seg 300 ansatte.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev:
bubba477 skrev (8 timer siden):

Dette tviler jeg på stemmer og det høres ut som skadekontroll fra 343. Studioet er uansett slaktet og var selv med full bemanning ute av stand til å produsere noe særlig. Ryktene sier at 343 nå blir en slags "publisher" og at spillene skal lages av andre studioer, noe som egentlig ikke er så farlig kanskje.

Det var jo disse ryktene 343 ville få has på.

Så vidt vi vet har 343 "bare" mistet 1/5 av staben, så de har fortsatt i overkant av 400 ansatte igjen. Mer enn nok til å utvikle nytt innhold i Halo-universet ...men jeg er ikke helt uenig i at dette er skadekontroll. Det er ganske åpenbart at noe har gått galt med produksjonen av Infinite ettersom de brukte 6 år på å lage et Far Cry i Halo drakt. Det var riktignok et veldig bra spill, men... Og etter lanseringen har 343 slitt med å få ut nok innhold i tide til å tilfredsstille fansen. Noe må i hvert fall gjøres med studioet. Jeg vet dog ikke om det er særlig lurt å kutte utviklerne når det sannsynligvis er ledelsen som har vært problemet hele tiden.

Med det sagt, så kan studioer overleve nedskjæringer og faktisk komme sterkere tilbake. Det er Rare et godt eksempel på. Etter Kinect Sports Rivals flopped i 2014 måtte Rare kutte staben ned til rundt 120-130 ansatte. Så kom Sea of Thieves ut i 2018 og siden har det bare gått oppover for studioet. Nå nærmer de seg 300 ansatte.

Gjør sea of thieves det bra? Jeg sluttet å spille ganske kjapt selv.
Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (2 minutter siden):

Gjør sea of thieves det bra? Jeg sluttet å spille ganske kjapt selv.

Litt vanskelig å anslå nøyaktig hvor vi kan plassere det, men det er i hvert fall et av Rare's mest suksessfulle spill gjennom tidene. Da Rare nådde 10 millioner spillere sa studioets sjef at ca. 50% av disse hadde kjøpt spillet, og det er lenge siden nå. Da de annonserte 25 millioner spillere bekreftet de at det har solgt 5 millioner på Steam alene. Totalt sett har det sannsynligvis passert 10 millioner solgte spill. Så kan man legge til alle som har spilt det gjennom Game Pass, kjøpt mikrotransaksjoner og merchandise i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...