Gå til innhold

Synes Erna synd på noen?


Anbefalte innlegg

Overskriften er "Erna Solberg: - Synes ikke synd på dem", og da lurer jeg på om Erna synes synd på noen? Tenker for meg selv at det eneste hun kanskje bryr seg om er sine egne fondspapirer. Har hun i det hele tatt et snev av forståelse for sitt eget parti sin politikk? Og da først og fremst savner jeg en viss forståelse og ydmykhet ovenfor hvorfor de faktisk flytter? Har ikke akkurat inntrykk av at hun har særlig forståelse for fattige heller, og virker til tider hånlig dømt utefra hvordan jeg tolker forskjellige bilder i nettaviser.

Men hun synes synd på noen. Hun synes synd på lokallagene og lokalsamfunnene, og da lurer jeg på om hun egentlig er SPer? Er ikke Høyre et parti for byen?

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/erna-solberg-om-rikingflukt-synes-ikke-synd-på-dem/ar-AA16AHmo?ocid=msedgntp&cvid=affeabdc153e4981abe6edc780e541bf

 

Endret av bjorning9
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og teksten vi skal diskutere er da dette , vedrørende lenke fra trådstarter:

Høyre-leder Erna Solberg uttalte seg lørdag om de mange rike nordmennene som har flyttet fra Norge den siste tiden." Jeg synes ikke synd på dem, for at de må ta utbytte for å betale formueskatt og andre skatter, sa hun til Oslo Høyres årsmøte."

Eller mener trådstarter noe annet. Vi kan gjerne ta en rekke kjente personer og diskutere om de syntes synd på noen, men forstår ikke da noe av målet med tråden.

Forstår jeg trådstarter riktig så er undringen at en blå regjering støtter formueskatt og skatter. At Erna på ingen måte burde støtte noe som beskatter de rike. Det er et spørsmål.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Erna Solberg er tidligere statsminister og leder av Høyre som nå leder på meningsmålingene, derfor trekker jeg frem henne. Jobben hennes er blant annet å avgjøre statsbudsjettet, foruten å drive valgkamp for Høyre. I tillegg har hun et partiprogram jeg mener hun skal være forpliktet til å forholde seg til. Synes også hun viser dårlig evne til å ta selvkritikk ovenfor at de rike flytter ut av landet, og får inntrykk av at hun i stedet legger i stedet skylden på de som velger å flytte.

Nå er det også demokrati, jeg mener det er en selvfølge å benytte seg av ytringsfriheten. Og jeg synes det er rart det ikke er flere som reagerer.

Endret av bjorning9
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (8 minutter siden):

Høyre er vel det partiet som har minst forståelse og sympati med de fattige, eldre, syke og mest sårbare menneskene i dette landet. Så, man kan få et inntrykk av at Høyre og deres ledere er kalde mennesker. Men når det kommer til emigrasjon til Sveits, er nok Høyre mer splittet enn vi får innblikk i.

En kan nok trygt si at av de som har flyttet til Sveits den siste tiden, så har nok majoriteten(med god margin) både stemt høyre, samt donert penger. Evt frp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Erna Solberg sin regjeringstid, kan jeg blant annet nevne fjerningen av NRK-lisensen og gjøre den gratis og i stedet finansiert den som en del av skatten, som er å forsterke statsfinansieringen. Fremfor å vedlikeholde på den gamle nrk-lisensen - kunne lisensen blitt gjort frivillig, som er mer i tråd med Høyre og Frp sin politikk. Samtidig er det ulike selskaper som har blitt truet med nedlegges eller måtte fusjoneres, som for eksempel Allente fusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...