Gå til innhold

Hybelkaniner

DrDoogie

Anbefalte innlegg

Lite sitat i den forbindelse fra den eminente landssvikerleiren Hustad Leir:

"Det er først når du begynner å bli redd for at hybelkaninene skal angripe først, at du må gå til væpnet aksjon".

Så, er det flere enn meg som opplever oppblomstringen av hybelkaniner som et problem?

Her hvor jeg bor, er det kun plast-gulv (etter at jeg reiv opp og saget i fillebiter 35 år gamle tepper med sløv brødkniv), og hybelkaninene formerer seg som, ja, kaniner.

Det går kun 5 dager før dem samler seg i krokene og begynner å knise til meg, og jeg føler at jeg begynner å miste taket på terrorbalansen. Selvsagt vasker jeg, men likefullt, 4-5 dager etter så sniker dem innpå meg igjen. Og skotter og skogglerr, der dem kryper inn i kroker og hjørener.

Hva skal jeg gjøre?

Finnes det skadedyrutrydnings-byråer som garanterer hybelkanin-fritt hus?

EDIT: Staving.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hybelkaniner er faktisk hudavfall. Så du må fjerne deg selv om du skal fjerne kaninene.

Nicket mitt får kanskje folk til å tro at jeg kan det som er å kunne om hybelkaniner og lodotter, men jeg må nok dessverre skuffe dere...

Uansett så tviler jeg på at det er så mye hud i hybelkaniner. Hadde jeg sett hudballer under sengen min hadde jeg blitt ganske redd. Det er vel mer støv og hår. Har også gjort den fantastiske oppdagelsen at det er mye større konsentrasjoner av lodotter i soverom enn i andre rom, noe som er ganske naturlig ettersom det er mer "tøygreier" i et soverom enn i andre rom.

Jeg mistenker også at lodottene samler seg bl.a. grunnet statisk elektrisitet..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Jeg fant så store hybelkaniner under senga at jeg sendte katta på dem. Menn etter ett pår dager på ser jeg at katte begynte å vrenge seg å spy opp hårballer :wow: Da var det ikke annet råd enn å desinfisere katta i sprit for å fjerne de resterende kaninene. Måtte også løpe huset rundt etter de to spykanine som hadde hvert igjennom katta.

Etter dette skrekkeksempelet så har de andre hybelkaninene krøpet sammen under senga å død en etter en. Nå er det bare en igjen og han heter Nils peder og bor i en gammel sokk.

Lenke til kommentar

Ett tips for å forhindre hybelkaniner i hjørnene i stua er og sette en PC med 5 vifter i på golvet.. mitt sugde vertfall til seg det meste.. men kabinettet må da støvsuges _minst_ en gang i mnd dah... :ermm: Fisefin som jeg er så står nå kabinettet oppå pulten min nå og tar opp dyrebar plass da jeg ikke liker støv i kabinettet..

Nå har jeg sånne små dverghybel kaniner innunder pulten her... :scared:

Lenke til kommentar

Var ganske hybelkaninfritt her en god stund.. men jeg mistenker at det kommer til å blomstre opp nå som Slacker-Sakris har .. innvadert domenet mitt.. :roll:

Anyway - mine kaniner oppolder seg som regel bak/under/ved pc'n, tv-benk-saken, senga, og andre utilgjengelige steder (for meg)..

Og når jeg begynner å få panikk for at disse fluffy greiene skal ta overhånd her, banker jeg på hos naboen og låner "dust buster" ! :thumbup:

Lenke til kommentar

En hybelkanin er stort sett et sammenflitret garn av tekstil-fibrer. Inne i dette garnet samler det seg mange små støvpartikler. Støvpartiklene igjen er for det meste rester fra husdyrmiddekskrementer, men også flere hundre andre stoffer som muggsoppsporer, bakterier, pollenkorn, alger, flass og sagflis.

vi puster inn mellom 40.000 og 75.000 støvpartikler hver gang vi trekker pusten :wow:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
...nå som Slacker-Sakris har .. innvadert domenet mitt..

Oh, kinky.

Do tell, girl! ;)

Hehe.. What's to tell!? "Flere kokker - mere søl" - er det ikke det dem sier? Anyway - jo fler som går å tråkker oppå hverandre, jo mer støv blir det. Og som den neatfreaken jeg er.. jeg kommer til å få angst.. :p

Lenke til kommentar
En hybelkanin er stort sett et sammenflitret garn av tekstil-fibrer. Inne i dette garnet samler det seg mange små støvpartikler. Støvpartiklene igjen er for det meste rester fra husdyrmiddekskrementer, men også flere hundre andre stoffer som muggsoppsporer, bakterier, pollenkorn, alger, flass og sagflis.

vi puster inn mellom 40.000 og 75.000 støvpartikler hver gang vi trekker pusten :wow:

Huff, dette ble teoretisk. Jeg smeller opp et par eksempler fra virkeligheten :)

Her og her et par gode eksempler på hybelkaniner. Slike godbiter utvikler seg på en stundthybel som ikke har blitt vasket på mellom 3 og 4 år. Nevner for ordens skyld at det ikke er min hybel :)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Hehe.. What's to tell!? "Flere kokker - mere søl" - er det ikke det dem sier? Anyway - jo fler som går å tråkker oppå hverandre, jo mer støv blir det. Og som den neatfreaken jeg er.. jeg kommer til å få angst.. :p

Hmm... *hjelpe til med å holde det ryddig og vaske/rydde ofte*

Lenke til kommentar

Og jeg som lider av "skal du ha noe gjort - gjør det sjøl" syndromet.. Dette kan jo bli spennende.. ;)

Lenke til kommentar

Og jeg som lider av "skal du ha noe gjort - gjør det sjøl" syndromet.. Dette kan jo bli spennende.. ;)

Er ikke helt med på intern-humoren her... dere "har kaniner isammen", er det slik å forstå?

Inquiring minds demands to know!! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...