Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

 

Every record Max Verstappen broke in 2023:

 

- Highest percentage of wins in a season

- Most wins in a season

- Most points in a season

- Most consecutive wins

- Most podiums in a season

- Most laps led in a season

- Highest percentage of laps led in a season

- Most consecutive wins from pole

- Most wins from pole in a season

- Biggest points gap between 1st and 2nd in standings

- Most consecutive races as championship leader

- Most consecutive points scored

- Most consecutive top two finishes

- Most hat-tricks in a season

- Most pitstops by the winning driver in one race

- Only driver to win 3 times in 1 country

- Only driver to lead 1000 laps ever

 

19 wins. 21 podiums. The most dominant season in Formula 1's history🏆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (1 time siden):

 

Every record Max Verstappen broke in 2023:

 

- Highest percentage of wins in a season

- Most wins in a season

- Most points in a season

- Most consecutive wins

- Most podiums in a season

- Most laps led in a season

- Highest percentage of laps led in a season

- Most consecutive wins from pole

- Most wins from pole in a season

- Biggest points gap between 1st and 2nd in standings

- Most consecutive races as championship leader

- Most consecutive points scored

- Most consecutive top two finishes

- Most hat-tricks in a season

- Most pitstops by the winning driver in one race

- Only driver to win 3 times in 1 country

- Only driver to lead 1000 laps ever

 

19 wins. 21 podiums. The most dominant season in Formula 1's history🏆

Det er jo bare å ta av seg hatten for Verstappen! Ikke bare en god bil men en sykt god sjåfør, noe han har vist ved flere anledninger hvor han måtte presse inn en god prestasjon når det trengtes. Ekstremt stabil prestasjon. 

Kjedelig god combo. Satser på at 2024 blir jevnere og det har jeg tro på😎

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Cappo skrev (4 timer siden):

Må le litt av at de bare har byttet ut en dominerende sjåfør og merke med en enda mer dominerende en.

F1 overlevde Hamilton dominansen, så tåler nok en god del år til med Verstappen dominans også får folk blir virkelig lei. 

Jeg vet ikke om jeg gidder ett år til med total dominans. Jeg heiet på stappen i 21. 22 også, det virket jo som Ferrari skulle dominere i starten. 23 har vært helt rått for han dominerte så ekstremt. Det har vært kult å være vitne til. Men flere år, nei takk. Sporten fikk seg en solid knekk når vettel dominerte, seertallene var dramatisk ned i 2013.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (14 minutter siden):

Imponerende av max, igjen. Har han knust bilen denne sesongen? Har tatt noen frontvinger?

Russell krasjet i han i Baku og i Las Vegas, så knekte han en frontvinge når han traff pit veggen på silverstone. Det er vel det jeg kommer på i farta selv om det sikkert er noe mer. Leste og at Red Bull nå er det eneste teamet som har kommet seg gjennom en hel sesong uten en eneste "Technical DNF".

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Først var det 7 år med Schumacher, så 7 år med Hamilton, nå er det vel 7 år med Verstappen. Vi er vant med at en fører dominerer lenge. Det er all denne nye "drive to survive" fansen som ikke takler det, med deres ekstreme person-kultifisering. De er som fotballfans, like du en fører hater du han andre osv osv.

W-14_gone.jpg

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som lurer:

Prior to every Formula 1 season, all teams and drivers must pay an entry fee to the FIA. 

This fee is calculated using the championship standings: teams and drivers pay a standard amount, plus an amount per World Championship point scored. 

For the upcoming 2024 season, drivers will have to pay a base fee of €10,400 (£9,017 GBP at current exchange rates) plus €2,100 (£1,820 GBP) per point scored in the past season for their super licence. 

Among drivers it is Verstappen who pays the most, breaking his record from the previous season having amassed 575 points. 

This means the Dutchman has the most expensive super licence ever, with the triple World Champion forced to cough up a whopping €1.2 million, or a shade over £1 million GBP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korka regelsystem som potensielt kan belønne de som spiller systemet, f.eks ved å ikke vinne mer enn det som er nødvendig for å bli verdensmester.

Slike systemer bør ikke eksistere etter min mening, da eksistensen av slike regler kan sette integriteten til sporten i fare.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (12 minutter siden):

Korka regelsystem som potensielt kan belønne de som spiller systemet, f.eks ved å ikke vinne mer enn det som er nødvendig for å bli verdensmester.

Slike systemer bør ikke eksistere etter min mening, da eksistensen av slike regler kan sette integriteten til sporten i fare.

Jeg tror ikke det er noen reell fare for dette, kuen en teoretisk. Konkurranseinstinktet er så stort hos disse karene at jeg ikke skjønner hvordan de klarer å leve. 

Lenke til kommentar
Cappo skrev (14 minutter siden):

Korka regelsystem som potensielt kan belønne de som spiller systemet, f.eks ved å ikke vinne mer enn det som er nødvendig for å bli verdensmester.

Slike systemer bør ikke eksistere etter min mening, da eksistensen av slike regler kan sette integriteten til sporten i fare.

Hvor mye nytte det gjør kontra andre løsninger vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er spesielt skadelig for sporten. De tjener mer enn nok til å betale alt det der. Sikkert kontraktfestet bonus i forhold til poeng uansett.

Som Sjørøver sier så er de racere først og fremst og gjør alt for å vinne.

Lenke til kommentar

Syns uansett det er helt feil å straffe de som gjør det bra og belønne de som er ræva.

Haas betaler f.eks bare 1/10 av hva Red Bull må ut med.

Dere snakker om konkurranseinnstinkt, men det er faen meg ikke mye konkurranseinnstinkt i de to nederste lagene der ihvertfall.

Jeg antar at denne Entry Fee i det minste ikke er en del av budsjettet.

Lenke til kommentar

Det er jo for å jevne ut forskjellene litt. Akkurat som med cost cap og det at jo høyere du plasserer jo mindre tid i vindtunellen får du. Alle lag vil vinne. Det krever noe vanvittig med både tid, penger og innsats for å være i F1 om det er på kjøresiden eller på "hardware"-siden. Hvis det ikke er noen regler på plass for å forhindre for store forskjeller så blir mange lag å droppe ut av F1 fordi det blir alt for dyrt.

Det største problemet med F1 synes jeg er at sjåførene ofte må komme fra veldig velstående familier. Det hjelper litt med ulike drivers academy, men det er nok garantert en del world champions der ute som aldri får sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...