Hr Kotelett Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Tenk om ulykken til Sainz hadde skjedd på søndag 😶 godt det gikk bra, og regler er regler, men kunne fint unngått staff. Hadde blitt mye mer spennende å se Sainz fra en andre plass enn en 12. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Litt skadefryd å se hvor tomt det er i Las Vegas. Litt karma til F1 for å være så grådig. Synd for lokale fans så klart. 1 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Comma Chameleon skrev (40 minutter siden): Litt skadefryd å se hvor tomt det er i Las Vegas. Litt karma til F1 for å være så grådig. Synd for lokale fans så klart. Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på. Topp 3 løp i år og de eneste over 400k er Silverstone (480k), Albert Park, Australia (444k) og Circuit of the Americas, USA (432k). På 4. finner en Spa, Belgia (380k). Resten er småløp i sammenligning og har fra 100k og oppover færre tilskuere enn Circuit of the Americas. Så mange populære løp som egentlig har lite tilskuere til sammenligning. Dette er overhodet ikke noe forsvar av Las Vegas Grand Prix. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre hvor de kjørte. Det var bare for å putte ting litt i perspektiv. Og for å putte det enda mer i perspektiv. Bahrain, Saudi Arabia og Quatar GP er til sammen 110k mindre enn Silverstone og 10k mindre enn Spa. Så ja, det sier vel litt. 1 Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Sjørøver skrev (5 timer siden): Lurer på hvor mange som er der i løpet av helgen. Regner med det kommer opp en grafikk under løpet om ny rekord i antall besøkende, men antallet vises ikke slik som på andre løp😅 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Cappo skrev (12 minutter siden): Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på. Topp 3 løp i år og de eneste over 400k er Silverstone (480k), Albert Park, Australia (444k) og Circuit of the Americas, USA (432k). På 4. finner en Spa, Belgia (380k). Resten er småløp i sammenligning og har fra 100k og oppover færre tilskuere enn Circuit of the Americas. Så mange populære løp som egentlig har lite tilskuere til sammenligning. Dette er overhodet ikke noe forsvar av Las Vegas Grand Prix. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre hvor de kjørte. Det var bare for å putte ting litt i perspektiv. Og for å putte det enda mer i perspektiv. Bahrain, Saudi Arabia og Quatar GP er til sammen 110k mindre enn Silverstone og 10k mindre enn Spa. Så ja, det sier vel litt. Jupp, sånn er det bare, Bahrain, Saudi Arabia og Quatar betaler mer pr. team enn pr. crowd. Lett å se hvem eier sponsorer osv.. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Comma Chameleon skrev (1 time siden): Litt skadefryd å se hvor tomt det er i Las Vegas. Litt karma til F1 for å være så grådig. Synd for lokale fans så klart. Er her nå ifb jobb. Tommere enn man skulle tro. Hørte at General admission på Grandstand er ganske tilgjengelig og koster ca 200 dollar nå. For et år siden kostet de samme billettene 2500 dollar. 1 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Gruppesøksmål nå 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 (endret) Godt å høre! Det var ille nok etter Spa 2021, men det her er jo fortsatt en skandale. Visstnok fikk de en $200 "voucher" på merch fra F1. Som vil si ca 200 kr i reell verdi lol. Ikke godt nok. Bra de samler seg. Endret 18. november 2023 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Kjipt for folk som betalte flere tusen for å sitte og se på race også ble det først utsatt 2 timer så ble de jaga ut av området før FP2 ja. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 For et kaos lol. Håper verstappen gir plassen tilbake. En ting er å kjøre hardt men å bare presse begge ut av banen går ikke Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Comma Chameleon skrev (45 minutter siden): For et kaos lol. Håper verstappen gir plassen tilbake. En ting er å kjøre hardt men å bare presse begge ut av banen går ikke Det var lett å spå den starten. Verstappen dives er så utrolig lite seervennlig og er ganske lei av det der nå. Så lenge Max får innern kan han bare bremse senere og drite i om det går eller ikke, viktigste er å ha motstanderen av veien. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Ble et kanonbra løp til slutt! Bra av Leclerc å ta andreplassen til slutt. 1 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Dagens vinner et dessverre et kumlokk 😑 lagt i bakgrunnen gjennom hele løpet, Sainz fra 12. til 17. i starten. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Dette er en av de beste løpene jeg har sett. Problemene på fredag aside, dette var en meget meget bra track for racing! Kjedelig at det ender opp med Max P1 likevel, men det er en sånn sesong. Han vinner uansett. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Noen som tror det blir noen store forandringer ettet det neste løpet? Skal veldig lite til for at det blir store forandringer i bunn. Alonso, Sainz, norris og leclerc har også litt å kjempe for. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Årets løp. Bra track, enormt med fighting og forbikjøringer. Jeg liker også at det er kveldsløp med mye pent å se på i mørket! 2 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Som McLaren fan håper jeg Lando Norris greier en pallplassering på siste løpet, og ender på 4 plassen. Men satser også på at Ferrari går forbi Mercedes i konstruktørmesterskapet. Føler Ferrari har vært maks uheldig denne sesongen så kanskje de fortjener en andreplass mer en Lando Norris en 4de plass. (?) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Cappo skrev (21 timer siden): Så F1 får mer betalt for dette løpet enn løpene i Midtøsten? Akkurat det tviler jeg på. Det er Liberty Media og F1 sjølv som arrangerer løpet i Las Vegas. Det er ingen lokal organisasjon eller promoter som dei fleste andre løp. Eg har sett at Las Vegas koster Liberty Media 55 million dollar, men finner ikkje artikkelen igjen. Men LM får ikkje betalt for løpert i Las Vegas, dei betaler det sjølv. Økonomisk har det vel vore dårlig for LM, bilettene var svindyre når dei blei lagt ut og salget veldig dårlig. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Dragavon skrev (2 timer siden): Økonomisk har det vel vore dårlig for LM, bilettene var svindyre når dei blei lagt ut og salget veldig dårlig. De kjøpte også noe svindyr eiendom der pitstoppen er. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. november 2023 Del Skrevet 19. november 2023 Dragavon skrev (3 timer siden): Økonomisk har det vel vore dårlig for LM, bilettene var svindyre når dei blei lagt ut og salget veldig dårlig. Det stemmer jo ikke. Det er mulig LM og F1 ikke går i pluss i år, men det skyldes jo ene og alene alt rundt byggingen av banen og bygningene rundt. Vi skal tilbake ihvertfall de neste ni årene, og da vil det ikke bli de samme utgiftene. Las Vegas GP kommer til å bli en enorm økonomisk suksess for LM, F1 og Las Vegas itself. Forsalget var dyrt og tregt, ja. Torsdag kveld/fredag morgen var en katastrofe og en ekstremt dårlig look for involverte parter, men sånn som jeg har lest og hørt, så er det ingen tvil om at dette blir en gullgruve for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av MartinF,
4 reaksjoner
Gå til innlegg