Comma Chameleon Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) Sainz får straff som normalt for å bytte deler. Det er latterlig. For en fadese. Ingen straff hadde kanskje vært feil fordi da ville de fått en fordel av hele greia, men å gi standard straff er enda verre. Free practice starter om en halvtime Endret 17. november 2023 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Utsatt 30 minutter igjen til 02.30 lokal tid. Tilskuerne som har venter blir nå kastet ut. Dette er faen meg det pinligste opplegget jeg har sett. Jeg tror løpet kan bli kult på sikt, men enn å starte som det her da?! 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Litt av en clusterfuck ja. Skulle tro det var bedre at teamene fikk gå hjem og hvile istedenfor å pushe for en FP2 midt på natta når alle er trøtte og slitne å heller kjøre en ekstra practice før FP3 som i utgangspunktet allerede starter relativt sent. Snakkes mye om driver safety, dette må vel være det motsatte av det. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Sjåførene er jo vant til å reise verden rundt med masse rare tidssoner og masse ulike klima. Regner med de takler det greit. Du våkner nok kjapt når du kjører i 300+ km/t. Tror de setter pris på å få gjort litt justeringer på bilen. Få på plass et ordentlig setup Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Evil-Duck skrev (10 minutter siden): Litt av en clusterfuck ja. Skulle tro det var bedre at teamene fikk gå hjem og hvile istedenfor å pushe for en FP2 midt på natta når alle er trøtte og slitne å heller kjøre en ekstra practice før FP3 som i utgangspunktet allerede starter relativt sent. Snakkes mye om driver safety, dette må vel være det motsatte av det. Er ikke uenig at det burde vært flyttet for å slippe å kjøre klokka halv tre på natta, men FP3 starter jo tidligere på dagen, fordi de skal kjøre qual senere. Tror ikke det er gjennomførbart å skulle kjøre FP2 og FP3 før qual på samme dag. I tillegg ble FP2 utvidet 30 min nå, og jeg tror FP3 blir det også i morgen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Comma Chameleon skrev (1 time siden): Sjåførene er jo vant til å reise verden rundt med masse rare tidssoner og masse ulike klima. Regner med de takler det greit. Du våkner nok kjapt når du kjører i 300+ km/t. Tror de setter pris på å få gjort litt justeringer på bilen. Få på plass et ordentlig setup De er vandt med å rokke om på døgnrytmene sine ja, men tipper det begynner å bli en del av de som nå har vært våkne litt for lenge til å kjøre i 300+ km/t . Men kanskje de har rukket å fått seg en powernap mellom FP1 og FP2 Iminzil skrev (35 minutter siden): Kjipt Kjipt å bli straffet hardt for både økonomisk og sportslig på grunn av en feilkonstruksjon i banen som Ferrari og Sainz har 0 kontroll over. MartinF skrev (56 minutter siden): Er ikke uenig at det burde vært flyttet for å slippe å kjøre klokka halv tre på natta, men FP3 starter jo tidligere på dagen, fordi de skal kjøre qual senere. Tror ikke det er gjennomførbart å skulle kjøre FP2 og FP3 før qual på samme dag. I tillegg ble FP2 utvidet 30 min nå, og jeg tror FP3 blir det også i morgen. Kan hende det ligger noe i at Las Vegas våkner ved solnedgang , men FP3 starter 20:30 ved lokal tid så vil påstå at de hadde gode muligheter til å kjøre en ekstra practice før FP3. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Flere mener Formel-1 på betale for skadene og at Sainz aldri skulle fått noen straff. https://www.nrk.no/sport/sainz-straffes-etter-kumlokk-skandalen-i-formel-1_-_-uakseptabelt-1.16642160 Så vidt jeg vet så er saken klaget videre oppover i systemet. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Dette her er jo like kaos som forventet. 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Jeg ser noen skriver at stewards jobbet i 3 timer for å prøve å IKKE straffe Sainz, men at regelverket gjør at straffen måtte utdeles. Da er det åpenbart på tide å endre enkelte regler. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) Ratleto skrev (28 minutter siden): Jeg ser noen skriver at stewards jobbet i 3 timer for å prøve å IKKE straffe Sainz, men at regelverket gjør at straffen måtte utdeles. Da er det åpenbart på tide å endre enkelte regler. Jupp, har blitt mer eller mindre krav om det nå. Vi får se om det skjer noe. Sainz og/eller Ferrari kan ikke belastes for slike banefeil. Ingen andre heller.. Endret 17. november 2023 av Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Lawrence Stroll, eier og styreleder av Formel 1-teamet Aston Martin, kvitter seg med en større aksjepost. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KnJn3e/selger-aston-martin-aksjer-verdt-1-mrd-dollar-til-liverpool-deleier Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Ratleto skrev (35 minutter siden): Jeg ser noen skriver at stewards jobbet i 3 timer for å prøve å IKKE straffe Sainz, men at regelverket gjør at straffen måtte utdeles. Da er det åpenbart på tide å endre enkelte regler. Ikke alle regler blir endret sånn på sparket 😉 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. november 2023 Del Skrevet 17. november 2023 Jarmo skrev (49 minutter siden): Lawrence Stroll, eier og styreleder av Formel 1-teamet Aston Martin, kvitter seg med en større aksjepost. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KnJn3e/selger-aston-martin-aksjer-verdt-1-mrd-dollar-til-liverpool-deleier Jr på tur ut da kanskje? Evt hvem kan komme inn der da tro? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 18. november 2023 Del Skrevet 18. november 2023 Lurer på hvor mange som er der i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av MartinF,
4 reaksjoner
Gå til innlegg