Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (19 timer siden):

Har ikke noe imot Checo men personlig så håper jeg det skjer. Hadde vært veldig gøy

Jeg tror det vil bryte ned Daniel fullstendig og spår utskift innen året er omme. Jeg tror Daniel har mista det som skal til for å utfordre i toppen, spesielt psykisk - og RB er ikke stedet å være om det er tilfelle. De er ikke nådige når det går dårlig og DR har hatt større problemer i sin karriere enn de andre som har forsøkt seg. 

Han er morsom og et godt tilskudd, men tror ikke det er mye mer å hente i konkurranse. Nytter ikke å gi opp annenhver helg i RB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ignorerer du den testen han hadde nylig der han viste at han fortsatt kan levere. Var vel nok til å kjempe om Pole Position ifølge noen av rapportene som kom ut. Hvis han trives med bilen i RB, noe som virker til å være hovedgrunnen til at han slet i McLaren, så tror jeg det psykiske løser seg for han. Jeg håper han får en sjanse til for å bevise hva han kan. Kanskje er det for sent. Kanskje blir det en flopp. Men jeg har i alle fall større tro på at han kan levere i en RB enn deg.

Det at Perez har bombet sånn i år var det som drepte all spenning om tittelen. På sitt beste så ser vi jo at han kan kjempe om seiere med Max, men han har vært veldig ustabil og nå i lengre perioder elendig. Håper Lewis tar igjen Checo. Det blir spennende. Uansett hvem som setter seg inn i bilen neste år

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Da ignorerer du den testen han hadde nylig der han viste at han fortsatt kan levere. Var vel nok til å kjempe om Pole Position ifølge noen av rapportene som kom ut. Hvis han trives med bilen i RB, noe som virker til å være hovedgrunnen til at han slet i McLaren, så tror jeg det psykiske løser seg for han. Jeg håper han får en sjanse til for å bevise hva han kan. Kanskje er det for sent. Kanskje blir det en flopp. Men jeg har i alle fall større tro på at han kan levere i en RB enn deg.

Det at Perez har bombet sånn i år var det som drepte all spenning om tittelen. På sitt beste så ser vi jo at han kan kjempe om seiere med Max, men han har vært veldig ustabil og nå i lengre perioder elendig. Håper Lewis tar igjen Checo. Det blir spennende. Uansett hvem som setter seg inn i bilen neste år

Det er ikke samme bil eller samme omstendigheter som sist. Det han får er en raskere bil, beskjed om å ikke utfordre i front og et press til å ta pallplasser. Det er det psykiske jeg har vanskelig for å tro at vil gå bra, og det er basert på at det er RB og de setter ekstremt press på sine sjåfører. Han har forøvrig snakket om hva som var problemet i McLaren, og det virker ikke til å være bilen alene.

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-11366913/McLaren-driver-Daniel-Ricciardo-opens-woes-drove-shrink.html

Jeg tror Daniel slet i McLaren fordi Lando var overlegen han selv og at det ble veldig tydelig for alle i apparatet, og det har jeg en tanke om at kan fort skje igjen.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (28 minutter siden):

Det er ikke samme bil eller samme omstendigheter som sist. Det han får er en raskere bil,

Testen jeg snakker om er når han kjørte RB19 (altså årets RB) på Silverstone. Det var den testen som gjorde at han fikk kontrakt med RB/AT igjen og som sikkert har han som en mulig arvtaker til Perez.

DrAlban3000 skrev (30 minutter siden):

beskjed om å ikke utfordre i front og et press til å ta pallplasser.

Spørs hva du mener med utfordre. De vil jo så klart ikke kræsje, men vi ser jo at Perez har fått lov å vinne når han faktisk presterer. Ingen team ordre om å gi seieren til Max. De trenger ingen teamordre der mesteparten av tiden fordi Max er så langt foran. Det har også gått andre veien der Max får beskjed om å ikke ta fastest lap (men gjør det likevel, lol).

DrAlban3000 skrev (32 minutter siden):

Han har forøvrig snakket om hva som var problemet i McLaren, og det virker ikke til å være bilen alene.

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-11366913/McLaren-driver-Daniel-Ricciardo-opens-woes-drove-shrink.html

Jeg tror Daniel slet i McLaren fordi Lando var overlegen han selv og at det ble veldig tydelig for alle i apparatet, og det har jeg en tanke om at kan fort skje igjen.

Linken du sender nevner jo bare det samme som meg, at han ikke fikk til med bilen. Det klikket aldri for han. Så klart vil det å ligge langt bak lagkameraten også gå inn på deg, men det er nok noe som kommer oppå det som er det originale problemet.

Det at Daniel gikk til AT, som var et såpass stort steg ned, tror jeg er noe som viser at han har modnet litt. At han ikke nødvendigvis blir å ha et problem med å være andre-violin til Max. Kanskje har han slått seg til ro med hvordan ting har gått og kan nå kjempe opp som en underdog.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Testen jeg snakker om er når han kjørte RB19 (altså årets RB) på Silverstone. Det var den testen som gjorde at han fikk kontrakt med RB/AT igjen og som sikkert har han som en mulig arvtaker til Perez.

Spørs hva du mener med utfordre. De vil jo så klart ikke kræsje, men vi ser jo at Perez har fått lov å vinne når han faktisk presterer. Ingen team ordre om å gi seieren til Max. De trenger ingen teamordre der mesteparten av tiden fordi Max er så langt foran. Det har også gått andre veien der Max får beskjed om å ikke ta fastest lap (men gjør det likevel, lol).

Linken du sender nevner jo bare det samme som meg, at han ikke fikk til med bilen. Det klikket aldri for han. Så klart vil det å ligge langt bak lagkameraten også gå inn på deg, men det er nok noe som kommer oppå det som er det originale problemet.

Det at Daniel gikk til AT, som var et såpass stort steg ned, tror jeg er noe som viser at han har modnet litt. At han ikke nødvendigvis blir å ha et problem med å være andre-violin til Max. Kanskje har han slått seg til ro med hvordan ting har gått og kan nå kjempe opp som en underdog.

Altså, jeg vet ingenting - men har forstått at tiden i McLaren var veldig vanskelig og jeg tror det har med det faktum at han ikke hang på teamkompisen. Det er greit å gjøre det dårlig, men for sjåfører virker det å være et større nederlag om man henger langt bak i samme bil. Jeg tror ikke "problemet" til Daniel utelukkende var at bilen var vrien, men at han var så langt bak teamkompis.

Jeg tror derfor det er høyere forventninger på han i RB enn i McLaren, de er avhengige av en andresjåfør om det blir tettere i 24 enn i år. Jeg tror presset er høyere i RB, jeg tror apparatet rundt er mer hensynsløst. Det kan bli en utfordring, nok et team med en åpenbar førstefører, men denne gangen høyere press om å få resultater fra dag 1 og det faktum at man konstant er tema for utskift om man ikke presterer.

Jeg synes det hadde vært spennende, men av en litt annen grunn enn deg kanskje.

Lenke til kommentar
MartinF skrev (18 minutter siden):

Har null tro på at en 2024-utgave av Ric skal briljere i en RB. Prove me wrong.

Hva er å briljere? Jeg tror han blir å levere bedre i 2024 enn det Perez har gjort i år. Blir han å slå Max? Ikke over et år nei, kanskje enkeltløp. Ricciardo i RB19 i år hadde hatt en komfortabel andreplass i drivers championship. Noe Perez ikke har.

Ingenting er bænkers så klart, alle kan ta feil. Mye random som kan skje, bare se på Daniel i Zandvoort. Men jeg har troen på at Daniel kan levere neste år gitt sjansen. Men flopper han da så er han ferdig.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (43 minutter siden):

Fra hvilket løp er dette snakk om? Kun ett? Før eller etter porpoising-kravene som kom på plass? Mye variabler som kan påvirke det. Kommet seg ganske greit etter de nye bilene i 2021. Generelt sett blir jo bilene raskere og raskere, så det ville vært rart om de faktisk var tregere enn i fjor.

Noe merkelige parametere ja. Ikke samme dekk en gang. Men, alt kan måles med tusendels sekunder uten problemer. Gutta boys har alt av info om testene.

Lenke til kommentar

Hva er det Alpine driver med egentlig? Først Ryan Reynolds og co som kjøpte seg inn og nå en hau med amerikanske og britiske sports utøvere. Samtidig så ligger det i strategien til Alpine å bli et fult ut Fransk team slik hjemmefansen i Frankrike skal komme på nivå med Tifosi i Italia med Ferrari. Samtidig så vannes jo teamet ut med investorer fra alle andre steder enn Frankrike

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (7 timer siden):

Noe merkelige parametere ja. Ikke samme dekk en gang. Men, alt kan måles med tusendels sekunder uten problemer. Gutta boys har alt av info om testene.

Visiret litt på gløtt, venstre nesebor full av bobber..  Der røyk 4 tusendeler gitt.

Skulle forøvrig ønske Guldbrandsen & co kunne gi oss en analyse av diverse føreres kjørestiler. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...