MartinF Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 scuderia skrev (13 minutter siden): Ja,, Oscar klarte å fucke opp Sainz sitt løp.. spiller ingen rolle egentlig. At det var? Sainz klarte vel det helt fint selv. Piastri er jo godt oppe ved siden av Sainz når han stenger døren helt inn i T1. Hvor skal Piastri gjøre av seg mener du? 17 runder for Max til å ta igjen Checo og ledelsen. For en helt tullete fører og bil. De kjører samme bil og han startet fem plasser bak. Helt usaklig hvor rask denne bilen er. 😅 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Racing incident men synes også det var Sainz som ikke klarte å gi Piastri plass. Men alltid risky å prøve å tvinge seg gjennom der på innsiden. Ricciardo har jobbet seg greit opp nå Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Regn! Må litt mer til før de går for inters tror jeg, men det begynner å slippe for flere nå. Verstappen i Raidillon nå! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Er vel akkurat dette som er litt av "problemet". Verstappen er så usakelig god at han kan bytte girkasser og motorer som han vil for å ha en mest mulig 100% bil og bare ta de 5 plassene i straff for så å heller bare kjøre seg opp. Er vel omtrent den eneste måten han får noe slags racing trening på, for ellers så ligger han jo bare alene i tet. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 38 minutes ago, MartinF said: At det var? Sainz klarte vel det helt fint selv. Piastri er jo godt oppe ved siden av Sainz når han stenger døren helt inn i T1. Hvor skal Piastri gjøre av seg mener du? 17 runder for Max til å ta igjen Checo og ledelsen. For en helt tullete fører og bil. De kjører samme bil og han startet fem plasser bak. Helt usaklig hvor rask denne bilen er. 😅 Sainz hadde bil venstre for seg. Oscar gikk for en åpning som ikke fantes. Og man er ikke oppe ved siden når front dekkene lager hull i sidepodsa. Slik som skjer og enig om racing Inc. men litt overivrig av Oscar. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 scuderia skrev (1 minutt siden): Sainz hadde bil venstre for seg. Oscar gikk for en åpning som ikke fantes. Luka var der den til Sainz stengte den med Oscar godt oppe ved siden av han fordi han låser opp og ikke vil nærme seg Hamilton. Umulig å klandre Oscar for den hendelsen der. https://squeelab.com/storage/videos/d74005.mp4 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Nå er ikke jeg noen racerkjører, men når Hamilton skifter spor til foran Sainz, burde ikke Sainz umiddelbart tatt den åpne plassen til høyre? Han ville jo da i verstefall vært nummer 4 ut av den svingen. Som for meg høres helt greit og trygt ut når det allikevel var bak der han begynte. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Er enig i at den krasjen var mest Sainz sin feil, men rett dømt i forhold til first lap race incident. Uansett en litt dum avgjørelse av Piastri å ta sjansen stikke snuta si inn på inneren i første sving, uavhengig av hvem sin feil det var. 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 1 hour ago, MartinF said: Luka var der den til Sainz stengte den med Oscar godt oppe ved siden av han fordi han låser opp og ikke vil nærme seg Hamilton. Umulig å klandre Oscar for den hendelsen der. https://squeelab.com/storage/videos/d74005.mp4 Om du tar med bilde 0.5 s etter så ser du at avstanden mellom Sainz og Hamilton ikke øker men krymper og at vinkelen på Hamilton sin bil er lik som Sainz inn i svingen. Sainz hadde absolutt ingen andre steder å gå. For godeste Piastri som kommer bakfra så er han ikke oppe på siden men ca en halv billengde bak og har da "vikeplikt" i svingen. Sånn kan det gå når tre biler prøver seg gjennom samme sving men Oscar ligger bakerst og det er helt unødvendig å prøve å klemme seg inn i den luken som aldri eksisterte. Men shit happens ... heldigvis Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 scuderia skrev (11 minutter siden): Om du tar med bilde 0.5 s etter så ser du at avstanden mellom Sainz og Hamilton ikke øker men krymper og at vinkelen på Hamilton sin bil er lik som Sainz inn i svingen. Sainz hadde absolutt ingen andre steder å gå. For godeste Piastri som kommer bakfra så er han ikke oppe på siden men ca en halv billengde bak og har da "vikeplikt" i svingen. Sånn kan det gå når tre biler prøver seg gjennom samme sving men Oscar ligger bakerst og det er helt unødvendig å prøve å klemme seg inn i den luken som aldri eksisterte. Men shit happens ... heldigvis No brainer at det er Sainz sin skyld spør du meg. Han kunne kontrollere Hamilton så langt ut han bare ønsker, men velger en helt annen kurve enn alle de andre. Han låser atpåtil et dekk og mister kontrollen. 100% ikke Piastri sin skyld IMO. 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 Sainz følger linja til leclerc og hamilton Perez.. Både hamilton og Sainz har samme vinkel inn mot svingen så Sainz kan ikke "gi plass" (som han absolutt ikke trenger å gjøre da Oscar knapt har forhjulene på høyde med Sainz). Oscar gikk rett og slett for luka som aldri eksisterte og slikt skjer. Surt at det går utover Ferrari men shit happens.. Men at noen mener Sainz har skyld må gjerne forklare hvordan han skulle ha flyttet seg på magisk vis rundt Hamilton Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 scuderia skrev (52 minutter siden): Sainz følger linja til leclerc og hamilton Perez.. Nei, Sainz vrenger over til høyre lenge før alle andre. Dette var 100% Sainz sin feil. Surt at det gikk ut over Piastri, men shit happens. 2 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 scuderia skrev (1 time siden): Sainz følger linja til leclerc og hamilton Perez.. Både hamilton og Sainz har samme vinkel inn mot svingen så Sainz kan ikke "gi plass" (som han absolutt ikke trenger å gjøre da Oscar knapt har forhjulene på høyde med Sainz). Oscar gikk rett og slett for luka som aldri eksisterte og slikt skjer. Surt at det går utover Ferrari men shit happens.. Men at noen mener Sainz har skyld må gjerne forklare hvordan han skulle ha flyttet seg på magisk vis rundt Hamilton Du ser på bildene jeg poster over at han ikke tar samme linje i det hele tatt. Sainz' problem er at han bremser for sent og låser hjulet, forsøker å gjøre en desperat unnamanøver/forbikjøring for å unngå Hamilton, men svinger inn i Piastri som om han ikke er der. Oscar går ikke for noen luke i det hele tatt. Han er veldig konservativ inn i første sving før han blir sablet ned av en overoppheta spanjol med låst høyre front. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 10 minutes ago, Dassen said: Du ser på bildene jeg poster over at han ikke tar samme linje i det hele tatt. Sainz' problem er at han bremser for sent og låser hjulet, forsøker å gjøre en desperat unnamanøver/forbikjøring for å unngå Hamilton, men svinger inn i Piastri som om han ikke er der. Oscar går ikke for noen luke i det hele tatt. Han er veldig konservativ inn i første sving før han blir sablet ned av en overoppheta spanjol med låst høyre front. Hvor skal Sainz kjøre? inn i hamilton? Slippe Oscar forbi seg fordi? eller burde Oscar se at dette går ikke .. den luka finnes ikke. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juli 2023 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) scuderia skrev (24 minutter siden): Hvor skal Sainz kjøre? inn i hamilton? Slippe Oscar forbi seg fordi? eller burde Oscar se at dette går ikke .. den luka finnes ikke. Om du leser det jeg skriver og forsøker å forstå hva jeg mener, så ser du at utklippet ditt er omtrent der jeg skriver at han gjør en "desperat unnamanøver/forbikjøring for å unngå Hamilton, men svinger inn i Piastri som om han ikke er der." Sainz skulle vært bak Hamilton om han ikke hadde driti på draget med bremsene. Han sjanser på at ingen er på innern, men der er Oscar. Edit: En F1 ekspert som jeg respekterer høyt, Peter Windsor, la nettopp ut sin analyse fra racet. Han gir Carlos skylden. Ca. 1 min 30 sek inn Endret 30. juli 2023 av Dassen 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 1. august 2023 Del Skrevet 1. august 2023 28. Juli ble det annonsert at Vettel pensjonerte seg. 1. August annonserte de Alonso til AM. 28. August ble det annonsert at flere fikk sparken i Alpine. Hva blir annonsert i dag? Silly season er i gang. Ryktes at Charles har fått ny kontrakt hos Ferrari, men ikke Carlos. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Sitat Alpha Tauri blir Hugo Boss fra 2024 o.g Haas blir Alfa Romeo Iflg denne artikkelen er det store sjanser for at Alpha Tauri teamet blir rebrandet neste år med det tyske klesmerket Hugo Boss. Konsersjefen som tidliger jobbet hos Tommy Hilfiger og fikk istand avtalen med med Mercedes er ansatt som adm dir i Hugo Boss og er på kjøpern med å overta klesmerket Alpha Tauri til et eget brand hos Hugo Boss. da blir det eneten HUGO, Boss eller Boss orange som blir tittelsponsor. Haas blir Alfa-Romeo fra 2024: Ser ut som alfa Romeo ikke forsvinner ut av F1, men blir med Haas fra 2024. mye som skjer i F1 nå om dagen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg er ikke helt imot tittelsponsor, men synes det er en uting når det ikke har noen kobling til F1. HAAS lager i alle fall maskiner som er relevant i forhold til produksjon. Alpha Tauri er jo et klesmerke så litt teit, men først og fremst er det jo bare en "Red Bull"-ting. Plutselig ender man opp i "Og der kjører Hugo Boss bilen forbi Gucci-føreren etterfulgt av en Louis Vuitton-fører". Synes også det er en uting hvis bilmerker sponser F1-lag uten å bidra med noe annet enn navn. Alfa Romeo og Aston Martin er vel kun branding? Jeg har ikke noe i mot å være hovedsponsor eller ta over designet, men lagnavn burde ha noe med teamet og bilen å gjøre. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Etter stroll kjøpte opp selskapet har Aston Martin F1 så vidt jeg vet de samme eierne som bilprodusenten Aston Martin, men de har ikke enda ikke tatt steget å blitt ett "works team" enda, men med motoravtalen med honda fra og med 2026 så kommer de til å bli et works team på linje med hva Red Bull er i dag. I dag så er vel eierstrukturen rundt Aston Martin F1 ganske sidestilt med det av Mclaren sitt F1 team som og bruker motorer fra Mercedes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av MartinF,
4 reaksjoner
Gå til innlegg