Steinbuk1 Skrevet 21. januar 2023 Del Skrevet 21. januar 2023 Samboeren sa etter to år har følelser for en eks. Må tenke. Eksen bor i et annet land. Hva gjør jeg? Vil ikke miste han. Tenker jeg kan fokusere på de kjekke ting vi har gjort å fortelle hvorfor jeg valgte han når han kommer tilbake. Kan også spør hva årsaken er? Være kald som en venninne sa kommer det ikke noe godt utav. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 21. januar 2023 Del Skrevet 21. januar 2023 Det er ikke uvanlig å ha følelser for en eks. Jeg har vært åpen om det ovenfor min kjæreste. Vi har enkelt og greit blitt enige om at det er ikke noe vi snakker om. Også andre jeg kjenner, selv de med barn, familie og alt på stell - har "innrømmet" at de fremdeles kan kjenne på følelser ovenfor tidligere forhold. Jeg tror dette er mer vanlig enn folk liker å innrømme. Når man har vært sammen med noe, så har man skapt minner, opplevelser og hadde gode (og mindre gode) stunder sammen. Derfor vil en slik person alltid ha en plass i hjertet til folk, enten man vil eller ikke. Det syns jeg er bare bra. Det er jo ikke slik at man skal "hate" ekskjærester. Men; det som absolutt ikke går - er å ha kontakt eller "bare være venner". Som sikker de fleste av oss har forsøkt, men som vi fort finner ut av ikke fungerer. Du vil spørre om "hva årsaken er". Vel, det er vel ikke nødvendig å rote dypere i suppa enn det. Dersom typen din ikke har kontakt med denne ekskjæresten, så er det vel ikke noe problem? Men kanskje du kan - som min kjæreste gjorde mot meg - si at du helst ikke vil høre om henne? Det virker jo som du ikke syns det er så kjekt. Det er ikke slik at mennesker lever i et emosjonelt monogami. Men de færreste av oss velger å dele slike tanker med andre. Men ofte er det nettopp det, kun tanker - og fantasier. Uten særlig hold i virkeligheten. Jeg syns bare det er sunt. Men; det var kanskje ikke så lurt av ham å dele disse tankene med deg. 2 Lenke til kommentar
Steinbuk1 Skrevet 21. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2023 (endret) Milhouse85 skrev (46 minutter siden): Det er ikke uvanlig å ha følelser for en eks. Jeg har vært åpen om det ovenfor min kjæreste. Vi har enkelt og greit blitt enige om at det er ikke noe vi snakker om. Også andre jeg kjenner, selv de med barn, familie og alt på stell - har "innrømmet" at de fremdeles kan kjenne på følelser ovenfor tidligere forhold. Jeg tror dette er mer vanlig enn folk liker å innrømme. Når man har vært sammen med noe, så har man skapt minner, opplevelser og hadde gode (og mindre gode) stunder sammen. Derfor vil en slik person alltid ha en plass i hjertet til folk, enten man vil eller ikke. Det syns jeg er bare bra. Det er jo ikke slik at man skal "hate" ekskjærester. Men; det som absolutt ikke går - er å ha kontakt eller "bare være venner". Som sikker de fleste av oss har forsøkt, men som vi fort finner ut av ikke fungerer. Du vil spørre om "hva årsaken er". Vel, det er vel ikke nødvendig å rote dypere i suppa enn det. Dersom typen din ikke har kontakt med denne ekskjæresten, så er det vel ikke noe problem? Men kanskje du kan - som min kjæreste gjorde mot meg - si at du helst ikke vil høre om henne? Det virker jo som du ikke syns det er så kjekt. Det er ikke slik at mennesker lever i et emosjonelt monogami. Men de færreste av oss velger å dele slike tanker med andre. Men ofte er det nettopp det, kun tanker - og fantasier. Uten særlig hold i virkeligheten. Jeg syns bare det er sunt. Men; det var kanskje ikke så lurt av ham å dele disse tankene med deg. De har kontakt i form av sms. Tenker det kan være en trigger i vårt forhold som gjør at han tok opp kontakten? Derfor tenkte jeg å spør. De har bare møtt hverandre et par ganger pgr avstand. Vi er godt over 30 begge to. I helgen er han ikke her, kommer tilbake i morgen. Tenker da vil jeg gjøre det hyggelig. Tenne lys og lage noe snaks, vaske gulvet og fortelle han hvor fint vi har det. Enig tror det er flere som kjenner på dette. Endret 21. januar 2023 av Steinbuk1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 21. januar 2023 Del Skrevet 21. januar 2023 Steinbuk1 skrev (9 timer siden): De har kontakt i form av sms. Tenker det kan være en trigger i vårt forhold som gjør at han tok opp kontakten? Derfor tenkte jeg å spør. De har bare møtt hverandre et par ganger pgr avstand. Vi er godt over 30 begge to. I helgen er han ikke her, kommer tilbake i morgen. Tenker da vil jeg gjøre det hyggelig. Tenne lys og lage noe snaks, vaske gulvet og fortelle han hvor fint vi har det. Enig tror det er flere som kjenner på dette. Så altså; Han tok opp kontakten med sin eks, som han har følelser for. Selv om han er sammen med deg. De kommuniserer på meldinger, og han har til og med møtt henne ved noen anledninger? Dette høres veldig spesielt ut. Du kan jo spørre han om hva han egentlig ønsker å oppnå med dette? Du kan også foreslå at dere møtes alle tre, for eksempel ute en kveld eller noe.... så får du fort en vibe på tingenes tilstand der. Men ærlig talt, han er over 30 år - så da må han jo forstå at det han driver med er noe tull. Respektløst ovenfor deg. Lenke til kommentar
Steinbuk1 Skrevet 21. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2023 Milhouse85 skrev (1 time siden): Så altså; Han tok opp kontakten med sin eks, som han har følelser for. Selv om han er sammen med deg. De kommuniserer på meldinger, og han har til og med møtt henne ved noen anledninger? Dette høres veldig spesielt ut. Du kan jo spørre han om hva han egentlig ønsker å oppnå med dette? Du kan også foreslå at dere møtes alle tre, for eksempel ute en kveld eller noe.... så får du fort en vibe på tingenes tilstand der. Men ærlig talt, han er over 30 år - så da må han jo forstå at det han driver med er noe tull. Respektløst ovenfor deg. Nei ikke møtt henne. Hun bor i et annet land langt vekke. Bare tekstet. Sa han hadde følelser for henne. Fant hun på en ferietur. Så har hun vist kommet hit noen ganger før det ble slutt. Hva kan jeg si i morgen når han kommer etter å ha tenkt. Vil ikke miste han da. Har skrevet ned litt pg reflektert litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå