Spillredaksjonen Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Stort drama i Dungeons & Dragons-miljøet Kontroversiellt utkast lisensendring har skapt opptøyer blant spillere og skapere. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 21. januar 2023 Del Skrevet 21. januar 2023 Sabla kjedelig situasjon dette her, selv om jeg ikke har den minste snøring om hva d&d er. Tenkte sånn brettspill jeg🤣 Lenke til kommentar
Fahlar Skrevet 21. januar 2023 Del Skrevet 21. januar 2023 Takk for god og beskrivende artikkel. Jeg har slitt litt med å forstå helt konkret hva denne kontroversen handler om, denne artikkelen oppklarte mine spørsmål og nesten alt som for meg har vært litt uklart! Mer av dette! Som en ivrig dnd-dungeonmaster i flere år selv, med flere egenmekkede campaigns, one-shottere, verdener og diverse på samvittigheten forstår jeg nå godt hvorfor dnd-verden har reagert så kraftig. Noe av moroa er jo å dele gode ideer, noen ganger for penger, noen ganger gratis, og en innskrenking på dette i et spill som dnd vil trolig få svært mange til å forlate dnd til fordel for konkurrentene - av den enkle grunn at utvalget av historier, rare npc'er og monstre og alt annet er større der fordi der får spillerne slippe til enklere. For et spill som konsekvent i egne regelbøker hele tiden minner leseren om at alle regler bare er veileder og at dm bestemmer hva som skal følges og hva som tas vekk/justeres/omskapes/utbroderes så virker det som ikke bare å skyte seg i foten, men å skyte av seg hele benet, å begrense tredjeparts mulighet til å bruke spillet slik det legger opp til. Jeg sliter faktisk litt med tanken her. Et spill som så til de grader oppfordrer spillerne og konsumentene til å bruke kreativiteten sin til å skape noe eget innenfor rammeverket av dnd legger opp til et løp der nettopp dette skal begrenses er helt absurd. Er ikke som de sliter økonomisk, de dro inn over 1 milliard dollar i 2021... 3 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 5. desember 2023 Del Skrevet 5. desember 2023 På tide de kommer med et ordentlig Dungeon and Dragon's spill har jo ikke vært noe bra side Eye Of The Beholder serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå