Hanhijnn Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg har bil med LED-lykter med plastlinser/deksel over. Det første som skjer når det blir minusgrader er at det danner seg et hvitt islag over lyktene. Det går jo utover lyset fra lyktene. Er det noe man kan smøre på / behandle lykteglassene (i plast) med, for å unngå eller minimere dette problemet? Noen som vet om en løsning? Ja, jeg vet at jeg kan tine isen f.eks. med en plastpose med varmt vann, men det er ikke så praktisk gjennomførbart bestandig, og er IKKE det jeg spør om her. 🙃 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 23. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2023 Er det noen andre som har samme problemet? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Har ikke erfaring med det, men vet der finnes rain repellent for frontrute for at vann skal prelle av. Ville tro at det kan hjelpe litt. 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Som Svein M skriver over finnes det en del forskjellige vannavstøtende midler som lykta kan behandles med. Jeg tror ikke du vil klare å eliminere problemet helt uten at du får varme i lykteglasset. Personlig ville jeg brukt en god polish eller f.eks. meguiars headlight protectant: https://www.amazon.com/Blue-Magic-730-6-Headlight-Sealer/dp/B0051PJWQW for å motvirke det mest mulig. Jeg vasker lykter, vinduer og speil på bilen min med denne (Turtle Wax Clearvue) jevnlig, og er relativt godt fornøyd med den. 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Ha litt isopropanol på en sprayflaske som du sprayer på lyktene. Eller noe av det ferdigblanda de-icer greiene som finnes på de fleste bilrekvisittabutikker. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 24. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2023 Takker for gode svar. De-icer vil bli kjøpt inn i første omgang i hvertfall. 👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå