Gå til innhold

La oss diskutere dagligvareprisene

Gjest Slettet-Lk8eL7iw

Anbefalte innlegg

Duriello skrev (8 minutter siden):

Det må påpekes at for å få ting billigere i sverige, så må du kjøre lengre en de første butikkene du kommer til for å handle. Jeg storhandler 2 ganger i mnd i sverige, kjører konsekvent 1 time ekstra pr vei, normalt 20 min pr vei.

Men grensebutikkene er fortsatt billigere en norske. 

800g kjøttdeig til 79kr, mot 140kr(ish) for samme mengde her.

Kjøper du fryst snabb fra Kiwi er det ikke stor forskjell. Iallefall når du begynner å regne på kostnader med transport og tidsforbruk etc. 

men totalt sett er det nok mye å svare uansett. Kjedelig å gi pengene til Sverige da…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Kjøper du fryst snabb fra Kiwi er det ikke stor forskjell. Iallefall når du begynner å regne på kostnader med transport og tidsforbruk etc. 

men totalt sett er det nok mye å svare uansett. Kjedelig å gi pengene til Sverige da…

Er like langt til nærmeste kiwi fra der jeg bor. Den svenske er og ekstremt digg å steke kontra fryst pølse. 👍

Jeg handler inn større kvanta så det holder en måned, så utgifter til å komme seg dit er ikke all verden. Enda bedre så fort jeg endelig får kjøpt min første EV.

Man kan jo diskutere det å gi cash til sverige er kjipt for norge, men som det er blitt diskutert tidligere om monopol, korrupsjon og de 3 store, så er det like greit. Fuck de 3 store.

Edit* En del av butikkene, spesielt Eurocash, selger kjøtt fra verden rundt, dog hovedsaklig rundt østersjøen. Jeg er nøye på at det jeg kjøper kommer fra sverige, eller danmark.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

800g kjøttdeig til 79kr, mot 140kr(ish) for samme mengde her.

har kjøpt kjøttdeig ved to anledninger, og begge var skjemt, dvs. begynt bli dårlig. Da hjelper det ikke å steke godt engang, det henger i en særegen eim i smaken. Innbiller meg de muligens kverner opp kjøttstykker som nærmer seg utløpsdato, til farse (kjøttdeig)

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 minutter siden):

har kjøpt kjøttdeig ved to anledninger, og begge var skjemt, dvs. begynt bli dårlig. Da hjelper det ikke å steke godt engang, det henger i en særegen eim i smaken. Innbiller meg de muligens kverner opp kjøttstykker som nærmer seg utløpsdato, til farse (kjøttdeig)

På kiwi eller i sverige? 😅

Lenke til kommentar

sverige.

69.90 kr/kg og dro med pakke på 1.7 kg. (sist gang)

dessverre la jeg heller ikke merke til (før jeg kom hjem) at det var 50/50 svinekjøtt og storfekjøtt.

men skal legge til at har handlet mye annet kjøtt der borte uten problemer. Går mest i biff og biffstrimler da. Men kjøttdeig er jeg (dessverre) ferdig med. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (56 minutter siden):

er det noen som har erfaring med pris på egg i slike "gårdssalg" steder?

måtte ut med 51.50 for 12 egg på Kiwi her om dagen, og begynte tenke på skilt jeg har sett langs veiene der det tilbys egg. hvis det er rimeligere da.

Jeg betaler 90 kr for 30 store egg på gården i nærheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Komp91 skrev (2 minutter siden):

Jeg betaler 90 kr for 30 store egg på gården i nærheten.

bra pris, det blir 12 kr. billigere på en 12-pk egg, vs Kiwi

merker du noe på smaken? eller går vel kanskje i mye av samme type foret som de store hønseriene benytter

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

er det noen som har erfaring med pris på egg i slike "gårdssalg" steder?

måtte ut med 51.50 for 12 egg på Kiwi her om dagen, og begynte tenke på skilt jeg har sett langs veiene der det tilbys egg. hvis det er rimeligere da.

100-120kr for ett brett med 40-48 egg (vanlige) sist jeg handlet på det gårdsutsalget jeg pleier å stoppe ved.

Husker ikke nøyaktig antall egg pr brett.

Kjøper i tillegg poteter der, 80kr for en 5 kgs sekk. Er ikke sikker på om det er billig eller ei, men potetene er iallefall av god kvalitet, mot for de som kommer ferdigråttne fra Ekstra.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...