Zeph Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Til handleturen, kun når eg har gløymd å ta med nett. Har alltid nokre liggande i bilen, så det er veldig sjeldan. Prisen betyr ingenting for min del. Kjøper First Price-poser til søppel. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai Simen1 skrev (På 27.4.2024 den 8:07 PM): Er det noen her som fortsatt kjøper plastposer? Uansett, fra 1. mai øker "boten" for å glemme tekstilposene, fra 4,25 til opp mot 5,50 kr/plastpose. Kilde Blir nok innkjøp av disse når mitt tilsynelatende evigvarende lager av brukte bæreposer blir oppbrukt. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai Har kjøpt noen "handlenett", men har fått halvparten gratis, fra kuponger. De koster bare 10 kroner, så nå er det spart inn om du har brukt den 2 ganger. Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai Plastposer til 6 kroner stykk. Meanwhile... på den andre siden av planeten. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai Viktige fakta som ser ut til å utelukkes med vilje i hele grønnvasking og miljødebatten. https://www.rappler.com/nation/philippines-dominates-global-ocean-plastic-pollution-chart-at-36-shows-study/#:~:text=The study's findings indicated that,kg per capita per year. 2 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai En kursiositet at handlenett i utlandet (Asia) er SVINDYRT. Som regel opp mot 50 kr, så akkurat her hjemme er vi rimelig godt stilt mtp det, synes jeg. Og i hvert fall før kjedene hevet prisene fra 10 til 15 kr. Til gjengjeld er plastposevgiftene der enten vanvittig lav (symbolsk) eller ikke-eksisterende. I Vietnam hadde de en del veldig solide handlenett til type 30 kr stk. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai https://www.nationen.no/milliardoverskudd-for-rema-1000-gir-norsk-kylling-deler-av-aren/s/5-148-539465 Jeg handler sjeldent hos Rema, men har merket at mange av produktene jeg har handlet før har steget med mye mer enn 4,8% som SSB påstår. First Price kokt skinke før 19.90 koster nå 34,90. 2Kg kylling filet 199kr koster nå kr 299, og laks og fisk generelt har økt så mye at jeg ikke vurderer det en gang. 2 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. mai Del Skrevet 3. mai Det er ikke bare REMA som holder på sånn, alle dagligvarebutikker holder på sånn i større eller mindre grad. Det som før kostet meg rundt 500 kr for en vanlig handletur ligger nå på rundt 800 kr. Gjør mesteparten av handlingen min hos KIWI. 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. mai Del Skrevet 4. mai TheKims skrev (17 timer siden): https://www.nationen.no/milliardoverskudd-for-rema-1000-gir-norsk-kylling-deler-av-aren/s/5-148-539465 Jeg handler sjeldent hos Rema, men har merket at mange av produktene jeg har handlet før har steget med mye mer enn 4,8% som SSB påstår. First Price kokt skinke før 19.90 koster nå 34,90. 2Kg kylling filet 199kr koster nå kr 299, og laks og fisk generelt har økt så mye at jeg ikke vurderer det en gang. 4,8 er samlet prisvekst over alle bransjer. F.eks. er dagligvare-prisene opp 6,1 % siste året. Ikke bare det, men det er ikke alle varene som er opp likt. Noen stiger mye mer, og noen varer har gått ned. Så gjennomsnittet over hele fjøla er 6,1 %. Jeg har selv lagt merke til at mange populære varer har gått opp veldig mye i pris, mens en del mindre populære varer har ikke. Noen har til og med gått ned. Så varene folk kjøper er nok gått op med langt mer enn 6,1 %. Konsumpris-indeksen gir sånn sett et ganske feil bilde på hvor mye dyrere ting har blitt. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli (endret) Mia (26) fikk hakeslepp da hun så bringebær-prisen: – Har ikke råd Sitat En kurv med norske bringebær koster 89,90 på Rema 1000. Mia Tresnes lot seg ikke friste. Hvorfor er de så dyre når det er i sesongen? Svar: fordi de er norske og fordi det er dårlig sommervær. Endret 8. juli av Subara Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Naturlige avlinger vil variere. Bringebær er ikke noe must-have produkt, så en har resten av ferskvaren å plukke i om en er så veldig imot frossene produkter som normalt har mer næringsstoffer fordi de er rå-ferske når de fryses ned. Helt greit å klage, men det er lov å være tilpasningsdyktig også. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Jeg ser ikke helt problemet, man kan vel unne seg ei kurv i hele sommer. Klager som om man måtte spise tre kurver om dagen for å leve. 3 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Tenker det har med alderen hennes å gjøre. På Instagram blant influencere som deler oppskrifter, er det mange som heller opp i ferske bringebær i blandingene sine av hjemmelaget is, "puddinger" og kaker. Man kunne feks. ikke bruke frosne blåbær i en av oppskriftene, fordi det ville gjøre noe med konsistensen. Villbringebærene er snart modne, og det er gratis. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Jeg har sett mange modne blåbær, de som ønsker kan plukke til pannekakene. Angår kanskje ikke dagligvareprisen, men er gratis mat for den som har tid og lokal natur. Ta med i beregningen drivstoff og bompenger, så er det vel billigere å kjøpe på Rema likevel. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Ah, så problemet er at en ikke kan helle dem ned i bollen i sakte film tatt opp fra iPhonen sin til 15.000 kr og legge på Instagram. Skjønner. Hadde en droppet iPhone 15 Pro Max så kunne en kjøpt 166 kurver med bringebær, eller nesten 25 Kg. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli (endret) Nei. Problemet er at frosne bær blir "sprengt". Det blir en bløt masse. Så det er en vesentlig forskjell på fersk og frossen, både prismessig og i konsistens. Forøvrig har fiskeboller fra Vesteraalens økt ca. 50% over natta. Angivelig fordi kjedene har holdt prisen kunstig lav på grunn av konkurranse. Jeg har ventet lenge på at prisen skulle øke. De har hatt praktisk talt samme pris i 4 år. Samtidig har alle innsatsfaktorer blitt vesentlig dyrere. Jeg er ikke overrasket over at prisen økte, men størrelsen på økningen kom veldig overraskende på meg. Og man kan jo lure hvorfor alle kjedene sendte prisen til himmels i en synkronisert aksjon. For å si det slik: Det blir ikke like mye fiskeboller framover. Endret 9. juli av Nedward 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli 10 minutes ago, Nedward said: Nei. Problemet er at frosne bær blir "sprengt". Det blir en bløt masse. Så det er en vesentlig forskjell på fersk og frossen, både prismessig og i konsistens. Jada, er klar over forskjellen. Prøv f.eks en fersk napoleonskake og en som har vært fryst. Er 0 problem å identifisere hva som har vært frossent. Spiser en del blåbær og det er stor forskjell om de har vært fryst eller ikke. Når iskrystallene kommer så endres strukturen og saft vil renne ut når det tines. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli On 3.5.2024 at 4:13 PM, Brother Ursus said: Plastposer til 6 kroner stykk. Meanwhile... på den andre siden av planeten. Det vil jo ta en god stund fra prisene på posene økes til vi ser resultatene i andre deler av verden. Gi det noen år så vil garantert antall poser i f.eks. indiske elver reduseres drastisk. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Indere vil fortsette å kaste posene sine i elva, uavhengig av hva nordmenn betaler for dem. 4 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) SSB-tall: Matprisene stiger mer enn andre varer Sitat Nettavisens store prissjekk for juni viste at flere varer har hatt en ekstremt kraftig prisvekst det siste året. Mange varer har økt med 10, 25 og 50 prosent siden juni i fjor. Blant annet har prisen på smør økt med 20 prosent. Pensjonister rammes: – Må spise grøt Sitat Matprisene har økt med 18,8 prosent de siste to årene. I samme periode har pensjonene økt med 11,5 prosent. Pensjonistene får rett og slett mindre mat for pengene nå enn for to år siden. For minstepensjonistene utgjør ikke prosentvis økning mange kronene. Sitat – Jeg synes det har blitt ganske sprøtt. Prisøkningen er helt vanvittig. Ikke minst fisk har blitt veldig dyrt. Det er nesten like dyrt som biff, sier Ingebjørg Godskesen. Sitat – Før kunne man velge noe som er billigere, men nå er nesten alt dyrt. Fisk har helt ville priser. Selv frysevarene er knalldyre nå, sier Godskesen. Fisk er blant maten som har økt aller mest, og har blitt 22 prosent dyrere på to år.) Enda kraftigere har prisøkningene vært for frukt og grønnsaker. Her har økningen vært på henholdsvis 27,3 og 26,1 prosent. Endret 10. juli av Subara 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå