ExcaliBuR Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober (endret) Det er en nyere generasjon 34" QD-OLED panel fra Samsung, men tror ikke det er nevnt noe "bedre" funksjoner mot innbrenning. I tillegg virker det ikke som Samsung selv skal bruke dette panelet. https://tftcentral.co.uk/news/an-update-and-correction-for-the-new-34-ultrawide-240hz-qd-oled-panel Endret 17. oktober av ExcaliBuR Glemte et ord, panel Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober 4 hours ago, ExcaliBuR said: Det er en nyere generasjon 34" QD-OLED fra Samsung, men tror ikke det er nevnt noe "bedre" funksjoner mot innbrenning. I tillegg virker det ikke som Samsung selv skal bruke dette panelet. https://tftcentral.co.uk/news/an-update-and-correction-for-the-new-34-ultrawide-240hz-qd-oled-panel Stemmer. Det selges 34" skjermer med dette panelet i dag, feks fra MSI. Tror ikke Samsung har lansert en skjerm i eget merke ennå. Panelet har også den gamle pikselstrukturen som første generasjonspanelene. Det er ikke tilfelle på de nye 4K-skjermene. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober hmm kanskje det va 32" jeg såg da 👀 Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 23. oktober Rapporter Del Skrevet 23. oktober Er det slik at individuelle OLED merker har garanti og retur, eller er det butikkene som selger som står for det? Vil kjøpe første OLED skjerm, men vil ha noen års garanti til å levere inn hvis burn in. Noen tips for merker eller butikker? Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 23. oktober Rapporter Del Skrevet 23. oktober Power.no har lagt ut samsung sin ny g8 34" modell teit de bruker G8 på 2 typer skjermer : https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skjermer/pc-skjerm/samsung-odyssey-oled-g8-g85sd-34-uwqhd-gamingskjerm/p-3332557/ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. oktober Rapporter Del Skrevet 24. oktober Datafriken skrev (7 timer siden): Power.no har lagt ut samsung sin ny g8 34" modell teit de bruker G8 på 2 typer skjermer : https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skjermer/pc-skjerm/samsung-odyssey-oled-g8-g85sd-34-uwqhd-gamingskjerm/p-3332557/ Godt å se de bruker skikkelige HDMI og Displayport innganger igjen, og ikke mini versjonene. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet søndag kl 14:11 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:11 (endret) Hei. Har fått meg G8 34" Oled. Konge skjerm. Men ser jeg har litt mer å gå på bilde størrelse, tror jeg. Markert i rødt så er det "tomt" området og det er ikke likt rundt hele skjermen. Det er mindre tomrom på venstre siden. Kan jeg få strekt ut bilde på en eller anna måte? Endret søndag kl 14:12 av MrLuni Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet søndag kl 14:25 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:25 (endret) MrLuni skrev (14 minutter siden): Hei. Har fått meg G8 34" Oled. Konge skjerm. Men ser jeg har litt mer å gå på bilde størrelse, tror jeg. Markert i rødt så er det "tomt" området og det er ikke likt rundt hele skjermen. Det er mindre tomrom på venstre siden. Kan jeg få strekt ut bilde på en eller anna måte? Har ikke den selv, men har OLED TV og med Pixel Shift på så flytter bildet seg litt rundt for å hindre innbrenning og det fører til ujevn ramme rundt selve bildet. Om du slår av den funksjonen i skjermen sin meny så vil den nok gjevne seg ut. Endret søndag kl 14:26 av Magnus Rydningen Skriveleif Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet søndag kl 14:26 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:26 Om du følger med på bildet så ser du at bildet "flytter" noen piksler med jevnt mellomrom. Dette er pixelshift som skal hindre innbrenning. Så det området blir brukt, bare avsatt til å flytte på bildet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet søndag kl 14:37 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:37 Oh. Ja er vell greit det i guess. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet søndag kl 14:57 Rapporter Del Skrevet søndag kl 14:57 Og gratulerer med en rå skjerm 😊 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet søndag kl 21:19 Rapporter Del Skrevet søndag kl 21:19 Thanks! Gikk fra en ganske sliten 35" VA skjerm. Litt som å gå fra 1440 til 4k, uten faktisk å øke oppløsninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Skrevet av bshagen,
10 reaksjoner
Gå til innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå