sarpi Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Hei jeg er litt over 30 skal studere fra høsten på deltid, men ser etter en reise, men vil ikke dra alene, vet noen om gruppereise til 30 åring? så litt på Bali eller costa rica, vil mest med norske eller svenske 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Bali er et mekka for backpackere - og mange reiser alene. Det er nesten "umulig" å reise alene, da du helt garantert vil møte folk på turen. Kanskje ikke så mange nordmenn. Men svensker finner du over alt. Fordelen er at du slipper masse blabla på forhånd via nett, du er ikke "låst" eller forpliktet til noe som helst. Det å reise med fremmede der man har "forpliktet" seg til en masse greier, er en stressfaktor i seg selv, og gir deg bare en dårligere reiseopplevelse totalt sett. Henger du sammen med noen 24/7, så går du lei - før eller siden. Mens med folk som du møter under veis, kan du selv avbryte reisefølge akkurat når du føler for det. Alternativt kan du laste ned Couchsurfing på mobilen, lag en profil - og under "hang outs" finner du titalls folk som (ofte) reiser alene og som du kan kontakte med. Det enkleste i hele verden (bokstavelig talt) er bare å møte folk underveis. Så jeg vil påstå det nesten er "umulig" å reise "alene" til Bali. Selv om du i praksis reiser alene. Da må du være veldig avvisende som person. Jeg vet også om flere som har avtalt reisefølge, der en eller flere trekker seg i siste liten. Så ender man bare opp med å reise alene allikevel. Er du kvinne bør du være ekstra forsiktig med hvem du velger som reisefølge du finner på nett. Da mange har andre hensikter. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Ønsker du hele reisen som en gruppe? Eller er det ok at du er alene deler av tiden? Mange selskaper arrangerer reiser der store deler av turen er i gruppe med andre mennesker, men gruppen vil kunne endre seg fra dag til dag. Det fine er at du får stor frihet til å velge reiserute og plan selv, så fikser selskapet alt og bruker erfarne og gode guider. Sjekk for eksempel TourCompass (tidligere Lama Tours). https://www.tourcompass.no/costa-rica/reiser.htm Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 Sjekk også ut Kilroy https://www.kilroy.no/reiseforslag/opplevelsesreiser/asia/den-komplette-opplevelsesreisen-pa-bali Drar du til Bali, bil jeg anbefale deg å bruke litt tid på Gili øyene. Det er helt fantastisk. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 18. januar 2023 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Milhouse85 skrev (2 timer siden): Bali er et mekka for backpackere - og mange reiser alene... Jeg vil hevde at det er vesentlig å vite hvorvidt trådstarter er kvinne eller mann, før en reise til Bali. Det er åpenbart mulig å reise alene uansett, men Bali er altså del av Indonesia, og følger til en viss gradd Sharialover. I enkelte provinser, så praktiseres streng Sharia, og særlig kvinner bør være vakt dersom de besøker slike områder alene. Det er uhyggelige lange straffer, i alvorlige tilfeller også dødsstraff, for mange typer kriminalitet. Sånn ellers er det som andre nevner et fantastisk sted, og de store turiststedene ser som oftest gjennom fingrene på det meste. Endret 18. januar 2023 av 0laf 1 Lenke til kommentar
sarpi Skrevet 19. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2023 Vil ikke reise alene 1 Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Se f.eks https://www.adventuredk.dk/rejsemål/asien/bali+gili+lembongan/intro/?s=2759 Jeg googlet fellesreiser voksne, det dukker opp noen forskjellige sider der. Det går også an å kontakte hver enkelt firma for å se om de har noe å tilby deg. De har også oftest god erfaring med reise og tilrettelegging, så kan være greit å ha noen å snakke med. Lenke til kommentar
kalkidan Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 sarpi skrev (På 19.1.2023 den 18.28): Vil ikke reise alene Hei 😀 Har du funnet ut av det ? For jeg har også lyst å reise til Bali i høst, helst en gang i oktober. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 kalkidan skrev (På 11.5.2023 den 9.18): Hei 😀 Har du funnet ut av det ? For jeg har også lyst å reise til Bali i høst, helst en gang i oktober. Pass på at dette området har motsatte sesonger enn det meste av sørøst-asia. Regnsesongen starter i oktober og er på maks i januar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå