Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xp maskiner i nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xp som Windows XP ? Hvis så er tilfelle, så håper jeg ikke det er HOME-edition du har ! For da sliter du nok litt med å få til det... Dette i følge en kamerat av meg i hvertfall (IT-Ingeniør fra DPH). Ikke spør hvorfor, for det aner jeg ikke.... :cry:

Lenke til kommentar

Er det bare i tiberian sun at maskinene ikke finner hverandre? Da melder jeg pass. :(

Hvis de ikke finner hverandre i det hele tatt må du sette begge maskinene til samme arbeidsgruppe feks "Workgroup". Dette gjør du i "kontrollpanelet" under "System? (mener jeg å huske at det var)".

Jeg kjører selv XP Home i nettverk uten noen problemer.

Lenke til kommentar
begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-)

Hvis det er et generellt problem bør du sjekke at ikke XP sin eller andre brannmurer er på.

Lenke til kommentar

Prøvd direct connect? Måtte ty til denne option i Age Of Kings her om dagen da ingen av maskinene ville finne hverandre på TCP/IPX game. Kjent på strategispill at de kan være en smule buggish på LAN. ZoneAlarm og slike brannmur programmer kan også stoppe spilldrømmen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...