trenchypost Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg har 2 xp maskiner i nettverk, som ikke vil finne hverandre i tiberian sun. Ja, jeg bare testet i et spill. Begge maskinene har internett gjennom hub og router (NGT). Har IPX/SPX installert. Forslag? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Xp som Windows XP ? Hvis så er tilfelle, så håper jeg ikke det er HOME-edition du har ! For da sliter du nok litt med å få til det... Dette i følge en kamerat av meg i hvertfall (IT-Ingeniør fra DPH). Ikke spør hvorfor, for det aner jeg ikke.... Lenke til kommentar
jirre Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Er det bare i tiberian sun at maskinene ikke finner hverandre? Da melder jeg pass. Hvis de ikke finner hverandre i det hele tatt må du sette begge maskinene til samme arbeidsgruppe feks "Workgroup". Dette gjør du i "kontrollpanelet" under "System? (mener jeg å huske at det var)". Jeg kjører selv XP Home i nettverk uten noen problemer. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Xp som Windows XP ? Hvis så er tilfelle, så håper jeg ikke det er HOME-edition du har ! For da sliter du nok litt med å få til det... Da bør du ikke fortsett og høre på råd fra den karen hvertfall..... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-) Ligger de i samme subnet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-) Hvis det er et generellt problem bør du sjekke at ikke XP sin eller andre brannmurer er på. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Sjekk at det er samme subnett og samme frametype (IPX/SPX) Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Prøvd direct connect? Måtte ty til denne option i Age Of Kings her om dagen da ingen av maskinene ville finne hverandre på TCP/IPX game. Kjent på strategispill at de kan være en smule buggish på LAN. ZoneAlarm og slike brannmur programmer kan også stoppe spilldrømmen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå