Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil legalisering av sexkjøp forebygge mange problemer hos menn?

Gjest bb0a9...1f6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bb0a9...1f6
knutinh skrev (Akkurat nå):

«Skyld» er problematisk. Er det Lisa sin feil at hun stadig ender opp med menn som banker henne? Går hun aktivt ut og plukker dårlige menn? Eller finnes det en usikkerhet i henne som dårlige menn plukker opp, som så aktivt forfører henne?

Det virker rimelig å si at det nok er en «sammenheng» hvis en kvinne (eller mann) stadig finner partnere som er skikkelig dårlig.

-k

Ja, for mennene vi kvinner vil ha er selvsagt de som lyver, er utro og behandler oss dritt. Det beste vi vet, som vi aktivt velger slik at vi har noe å syte for etterpå... /sssssssss

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

«Skyld» er problematisk. Er det Lisa sin feil at hun stadig ender opp med menn som banker henne? Går hun aktivt ut og plukker dårlige menn? Eller finnes det en usikkerhet i henne som dårlige menn plukker opp, som så aktivt forfører henne?

Det virker rimelig å si at det nok er en «sammenheng» hvis en kvinne (eller mann) stadig finner partnere som er skikkelig dårlig.

-k

Jeg vil vel selv være forsiktig med å si at en kvinne blir valgt av en dårlig mann. Såpass klarer kvinner å passe på seg selv at dersom de ikke vil ha en spesifikk ny mann i livet sitt så blir det slik. At han får en sjanse er fordi hun vil.

Hvem som initierer er vel irrelevant vil jeg si.

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (16 minutter siden):

Pissa noen i kaffen din i dag tidlig siden du bare er her for å håne?

Er det jeg som håner her ?

Gjest bb0a9...1f6 skrev (1 time siden):

Hva trenger en kvinne av en mann i et forhold? Tja, en god samtalepartner, omsorg, støtte, noen å gjøre fine ting sammen med, sove sammen med, være nærme og ha det godt med. Hva trenger mannen av kvinnen? Å få tømt seg i henne så ofte som mulig. Og hun må så klart være pen å se på og noe å vise frem og være stolt av. Er en grunn til at de eldre mennene som ror i land 20 åringer blir sett opp til. 

Dette er dine ord der du deler opp mennesker som kvinner, fine mennesker som liker å dele livet med en partner, og menn samvittighetsløse monstre som kun tenker på og tømme seg så ofte som mulig i noe pent noe rundt 20. Tenke litt på det du skal si før du åpner kjeften kan kanskje være en ide. Stort sett har du bare generalisert menn på ganske stygt vis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Er det jeg som håner her ?

Dette er dine ord der du deler opp mennesker som kvinner, fine mennesker som liker å dele livet med en partner, og menn samvittighetsløse monstre som kun tenker på og tømme seg så ofte som mulig i noe pent noe rundt 20. Tenke litt på det du skal si før du åpner kjeften kan kanskje være en ide. Stort sett har du bare generalisert menn på ganske stygt vis.

Beklager at du blir støtt av det. 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Vel... På den ene siden gir du uttrykk for kvinnemartyrer og på den andre er du enig i at man selv har skylden, så... Du er ikke engang enig med deg selv.

Eskalerte litt vel fort til at jeg klarer å holde med i svingene her, så gir meg her tror jeg. 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (4 minutter siden):

Ja, for mennene vi kvinner vil ha er selvsagt de som lyver, er utro og behandler oss dritt. Det beste vi vet, som vi aktivt velger slik at vi har noe å syte for etterpå... /sssssssss

Det kan fremstå som om du egentlig trenger noen å snakke ut med, mer enn du trenger å diskutere sak med fremmede på et nettforum?

-k

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
knutinh skrev (2 minutter siden):

Det kan fremstå som om du egentlig trenger noen å snakke ut med, mer enn du trenger å diskutere sak med fremmede på et nettforum?

-k

Haha nei dette snakker jeg ikke med noen om. Det tror jeg ikke er så lurt. Men du har rett, nok internett for i dag. :) 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (5 minutter siden):

Dette må være det rareste jeg har lest på en stund. Jeg er litt usikker på om du tror at man vet alt om en person eller at du ikke tror at en type person ofte har endel sammenfallende karakteristikker ved seg. Som at en person som kler seg moderat har en tendens til å ha mer penger eller at en person som oftere enn nødvenig forsvarer din ære (slik mange kvinner liker) har en tendens til å være fryktelig uskikker og banke kona når hun fortjener det?

Mange faller for sistnevnte type og skjønner aldri hvorfor alle menn de møter er drittsekker.

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (2 minutter siden):

Beklager at du blir støtt av det. 

Med andre ord, det er min feil at du har forferdelige fordommer om menn ? Nei jeg bare sier at det er det du har, noe som er ganske åpenbart når en leser dine tanker om kvinner sammenlignet med menn. Mange her har fortalt deg at dette er en meget grunn tankegang, men du vil ikke høre, for du har lest på forum om menn som vil ha sex, hvorfor vil du ikke høre på menn på forum som sier at denne troen din ikke stemmer ? Du tror det du vil tro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Guest bb0a9...1f6 said:

Syns ikke det lyder hult, jeg syns det er fint. Jeg kunne så klart bare prøvd å møte menn igjen men når jeg leser i datingtråder og lignende her inne så tør jeg ikke.
Sitter med følelsen av at man blir aldri bra nok og jeg vet ikke om jeg har en personlighet som kan kompensere for å ikke være den peneste dama i gata. Hva jeg har hatt å tilby i tidligere forhold har ikke vært nok for å forhindre utroskap og jeg vil ikke oppleve det igjen.
Det er forventninger til at man skal ligge sammen ganske raskt og jeg syns det er skummelt og vanskelig.
Jeg har et behov for å dele sårbarheter og bli trygget men da er man usikker, noe som er turn-off og det vil ikke noen kaste bort tid på.
Så da står jeg her som et spørsmålstegn og lurer på hvordan jeg liksom skal gå frem.

Åja, ja, hvis vi snakker om det såkalte sjekke-markedet, altså det å treffe helt fremmede med den intensjon om å lage en eller annen relasjon, så kjøper jeg at det kan være ganske tøft og sikkert preget av mye idioti, det er jo også en ganske ung disiplin slik vi kjenner den idag; Over internett. (i motsetning til tidligere da en eller annen kontakt måtte etableres før man gikk det skrittet å ta et stevnemøte)

Jeg tror ikke jeg har noe vettugt å komme med når det kommer til online-dating, eller dating overhodet, der stiller jeg ganske blankt, jeg blir som regel forelsket i folk jeg allerede kjenner.
Kanskje det kunne vært en idé å dyrke helt andre interesser i et eller annet fellesskap, og på den måten evt. møte menn, i det minste møte menn i en mindre dramatisk setting.

Det er jo sikkert et ganske dårlig dating-råd; Å ikke date. Men jeg vet ikke bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (9 minutter siden):

Jeg vil vel selv være forsiktig med å si at en kvinne blir valgt av en dårlig mann. Såpass klarer kvinner å passe på seg selv at dersom de ikke vil ha en spesifikk ny mann i livet sitt så blir det slik. At han får en sjanse er fordi hun vil.

Hvem som initierer er vel irrelevant vil jeg si.

Når man f.eks. slår kona/kjæresten så er det den som slår sin skyld. Om så kona er dum som et brød og velger seg en straffedømt konebanker med rusproblem så er det fremdeles den som slår sin skyld.

Sjekking foregår sist jeg prøvde (som rett nok er veldig lenge siden) ved en slags kommunikasjon om tilgjengelighet, selvtillit, humor etc. Noen tar styringa mens andre er mer bakpå.

Kan du helt avvise at noen har i seg en slags usikkerhet som menn (evt kvinner) plukker opp, og så målrettet og sleskt (eller underbevisst) setter alle kluter inn på å kapre akkurat denne personen? Og er det min feil om jeg slipper et menneske i varmen som viser seg å være psykopat?

Jeg synes at det er ganske vanskelig å vurdere et annet menneskes karakter. Spesielt noen som man skal dele seng, hus, økonomi og evt barn med.

-k

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/16/2023 at 6:38 PM, Guest bb0a9...1f6 said:

For meg virker det som om det kan være en løsning og øke den psykiske helsen hos menn. Hva tenker dere? 

Det burde selvfølgelig være lovlig. 

Jeg tenker egentlig mest på de eldre og de der er invalide av en eller annen grunn f.eks. sitter i kørestol osv..  Ingen av de har nogen reell mulighet til et sexliv uten å betale for det.  I Danmark har der vært eksempler på at hjemmehjelpen/hjemmesykepleier der legger til rette for / bestiller slike tjenester til den enkelte. 

Jeg syns det er et uttrykk for et meget trist menneskesyn å frarøve mange retten til et sexliv.  Der vil garantert aldri være mangel på kvinner som er klare til å tilby slike tjenester for penge og det hadde vært best for alle at det kunne foregå lovlig - ikke minst så der skattes av det. 

Lenke til kommentar
Gjest 74f79...029

For meg var sexkjøp absolutt en mental hjelp. Jeg hadde i flere år slitt med følelser rundt seksualitet og intimitet grunnet ting som forvoldte meg i barndommen. Når jeg var fylt 25 år var jeg lei av de tyngende tankene og usikkerhetene rundt det å være den eneste jomfru. Det var viktig for meg å gjennomføre mitt første samleie med en person som var der kun på mine premisser, og samtidig ivareta min anonymitet.

Det eneste jeg angrer på ved mitt sexkjøp er at jeg ikke gjorde det tidligere.

Anonymous poster hash: 74f79...029

Lenke til kommentar
On 1/17/2023 at 4:20 PM, skaftetryne32 said:

Om det er sjelden det funker så får vi bruke den gangen det funker i praksis, så får man heller slå ned på den ulovlige prostitusjonen. Jeg har vanskelig for å forstå at det er bedre at mafia tar seg av praksisen foran en regulert form. De som ikke vil dette skal ikke gjøre dette, det bør være ingen grunn til og frykte for sin egen sikkerhet på et lovlig regulert bordell med sikkerhet og fokus på hygiene. 

Hvorfor jeg er skeptisk til legalisering av sexkjøp er fordi det illegale markedet sannsynligvis vil øke. Jada, det vil være både kvinner og menn som drar nytte av lovlige bordeller, men det vil også gi ekstra insentiver til å tilby billige alternativer som tilbyr tjenester som loven ikke dekker. Politiet i rapporten jeg lenket til sa at menneskehandel har økt siden 2002 da prostitusjon ble klassifisert som et hvilket som helst annet yrke.

On 1/17/2023 at 4:20 PM, skaftetryne32 said:

Og dette er i et lovlig bordell ? Da er det kanskje den tyske modellen det er noe galt med. Uansett så er vel dette standard i  mafiakontrollert prostitusjon, menneskehandel, utnyttelse, vold og dårlig hygiene.    

Jepp, som er fordi både Bulgaria og Romania er i EU, selv om mange velger å jobbe svart som det er med lukrative. Jeg synes det er talende hvor liten andel kvinner med tysk statsborgerskap som jobber i bransjen. Man kan også lure på hvor stor andel torskene som ville synes det hadde vært greit om partneren eller barna jobbet som prostituert.

Hvis jeg skal gå ned en sti, tror jeg debatten om legalisering av prostitusjon og cannabis har mange likheter. Begge hevder å ta makten fra kriminelle til lovlige aktiviteter, noe som ikke er sant. I California bringer cannabissalg inn 4 milliarder dollar i skattedekning, mens det ulovlige markedet er verdt over 8 milliarder dollar. Bare 25% av marijuanaforbruket er fra lovlige kilder. Nye lover har en tendens til å føre til uforutsigbare konsekvenser.

Why America’s cannabis experiment failed | The Spectator

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 17.1.2023 den 8.29):

Jeg tror at dette er for komplekst og individuelt til å treffe med generelle utsagn.

Jeg ser helt klart utfordringen med at det å kjøpe sex kan bli en sporadisk og falsk opplevelse. Utover risikoen for sykdom og samfunnets stigma.

Samtidig så finnes det vel forskning som viser at mennesker blir psykisk syke av å være helt uten menneskelig berøring (ikke nødvendigvis av seksuell art)? Hvis man lever alene som mann (eller kvinne) og er emosjonelt avkuttet fra verden, kanskje 15 minutter med en prostituert gir litt varme der og da?

Jeg er ikke inne på slike transaksjoner, men jeg ser ikke bort ifra at man kan betale en person for å overnatte, og ikke bare kjapp sex? Hvis jeg hadde vært prostituert så ville jeg heller tilbringe 8 timer i en seng, stort sett sovende, enn i 16 ulike senger med 16 ulike personer?

Det er en dristig sammenligning (dvs misforstå meg rett), men bruker man ikke golden retrievere i kreft-avdelinger for å gi dødsdømte pasienter gnisten tilbake? Og er ikke det å holde og lukte spedbarn for mange mennesker (ikke meg) noe av det største i verden? Jeg argumenterer for at vårt emosjonelle velvære lar seg påvirke av slike flyktige visuelle/berørende opplevelser. Hvis en mann på 50 som hele livet har fått høre at han ikke er bra nok kan oppleve at en vakker 25-åring kler av seg og har sex med ham, selv mot penger, er det så utenkelig at det kan løfte ham opp på samme måte?

-k

Det er selvfølgelig ikke utenkelig at det kan løfte noen opp. Tvert imot skriver jeg jo eksplisitt at jeg "mistenker", "stiller meg tvilende til" og at jeg tror det "ikke nødvendigvis" vil hjelpe. Implisitt i det ligger at det ikke er utenkelig. 

Markiii skrev (På 17.1.2023 den 13.29):

Sexarbeidere sier at mange menn kommer til dem for å oppleve sosial interaksjon, og at sex i mange tilfeller er underordnet. Noen kunder er mer opptatt av å ha noen de kan prate med.

Det har jeg også lest, men jeg stiller meg tvilende til at "kuren" nødvendigvis hjelper for de fleste, litt på samme måte som andre "falske" kompensasjoner ofte ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (21 timer siden):

Når man f.eks. slår kona/kjæresten så er det den som slår sin skyld. Om så kona er dum som et brød og velger seg en straffedømt konebanker med rusproblem så er det fremdeles den som slår sin skyld.

Selvfølgelig. Ingen sier noe annet. Men det blir den gamle om at dersom du viser frem pengene dine på åpen gate er det fortsatt den som raner deg sin skyld, men ... kunne du gjort noe på en annen måte slik at dette ikke skjedde?

Ja, definitivt. Så åpenbart sågar at man må begynne å lure på om man kanskje er litt avkortet på akkurat det området dersom man ikke ser det. Men, klart, det er den som utfører sin skyld at det ble utført. Ingen sier noe annet, og jeg syntes vel det er ansvarsfraskrivelse å påpeke dette som om det fritar den andre i alle henseender.

Sjekking foregår sist jeg prøvde (som rett nok er veldig lenge siden) ved en slags kommunikasjon om tilgjengelighet, selvtillit, humor etc. Noen tar styringa mens andre er mer bakpå.

Kan du helt avvise at noen har i seg en slags usikkerhet som menn (evt kvinner) plukker opp, og så målrettet og sleskt (eller underbevisst) setter alle kluter inn på å kapre akkurat denne personen? Og er det min feil om jeg slipper et menneske i varmen som viser seg å være psykopat?

Vel... Det blir ikke riktig å snakke om at man har gjort noe feil. Det blir mer riktig å snakke om at man burde velge etter andre kriterier. Eksempelvis, dersom man velger en partner som mener at sex er helt uten følelser og innebærer ingenting annet enn at to mennesker hjelper hverandre med et behov, da syntes jeg vel ikke man kan bli alt for overrasket når denne personen er utro. Så det jeg da sier er at dersom du vil ha en person som ser slik på sex så burde du ikke bli overrasket når han/hun er utro. Det er ting som følger hverandre selv om du bare valgte den ene egenskapen.

En person som er over normalen påpasselig kan også virke forlokkende for mange i begynnelsen da man føler seg ekstra godt sett av denne personen og at ens behov får mye oppmerksomhet og det er klart dette føles godt og trygt. Derimot er det denne typen person som også vil kunne ha solide anlegg for å bli "sykelig" sjalu, og disse igjen har nok en god andel folk som vil ty til alle tilgjengelige midler for å passe på at det ikke er noe å være sjalu for. Forholdet blir et fengsel enten det er med fysisk mishandling eller annet.

Så det jeg sier er at man skal være klar over at de valgene man tar kommer med både positive og negative sider som følger hverandre. Bare fordi man har sett bare positive sider hos en person og så blir man overrasket hver eneste gang de med disse positive sidene har de samme negative sidene (alle menn mishandler, alle menn er sjalu, osv) - skal man ikke etterhvert kunne si at man snart må forstå at dette er noe som følger ens egne valg?
Man kan ikke kreve å få vifte med tusenlapper på åpen gate selv om det er noen annens skyld når man blir ranet.

Jeg synes at det er ganske vanskelig å vurdere et annet menneskes karakter. Spesielt noen som man skal dele seng, hus, økonomi og evt barn med.

-k

Det er veldig vanskelig, og man skal også huske at folk forandrer seg over tid. Og dette er noe man gjør sammen. Og om ens partner endrer seg til det verre vil det nesten alltid dreie som at det er noe man har gjort sammen. Det er sjelden bare den enes feil i et langtidsforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...