ilpostino Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) Ganske nylig hørte jeg et smell hjemme så gikk sikringen. Lyset i den ene siden av speilskapet på badet gikk i tilleg til at dimmeren der kun har maks styrk. Dimmeren kommer jeg til å bytte men jeg vil prøve å fikse speilskapet da jeg gjerne vil slippe hasselet med å demontere det og montere opp nytt. Jeg har hatt leiligheten i 8 år og badet ble pusset opp av den forrige eieren, som hadde den i 2 år. Jeg tror skapet er fra før det ble vanlig å ha i LED så jeg er (muligens naiv) optimist med at det er t lysstoffrør som kan byttes. Jeg finner ikek noen informasjon om merke / modell på det men jeg har lagt ved bilde. Det er 3 skruer i overkant og underkant på sideveggene, så det kan virke som det er mulig å demontere skapet. Er det noen som kjenner igjen merke / modell eller vet om det er mulig å bytte lyset på venstre side? Endret 14. januar 2023 av ilpostino Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Hvordan ser det ut på baksiden av den venstre døren? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2023 Uderzo skrev (4 minutter siden): Hvordan ser det ut på baksiden av den venstre døren? Oppdaterte førstepost med bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Er det skruer bak de hvite plastproppene under hyllen? I så fall kan det være en start å løsne de, for å se om det gir tilgang til lyskilden. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) Slettet-fsaSP0zV skrev (1 time siden): Er det skruer bak de hvite plastproppene under hyllen? I så fall kan det være en start å løsne de, for å se om det gir tilgang til lyskilden. Det er noe av det jeg synes er litt snodig. Selv om det er fire hull med propper er det ingenting av skruer inni som jeg kan se. Har tømt alt inni skapet for å kunne se inni hullene. edit: det er 6 skruer som holder platen på toppen. Kanskje jeg kan skru av den og skli opp glassplaten som sitter foran på venstre side(?) og få tilgang til lyset på den måten? Endret 14. januar 2023 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Hvordan er dørhengslet festet til skapet? Kan det være noen skuer bak hengslet som blir tilgjengelige når døren er fjernet? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Kjenner ikke til dette spesifikke skapet men vil tro det er mulighet til å komme til og skifte ut lampene. Dersom det er LED kan det hende den ikke er laget for lett tilgang, da man slipper å skifte lyskilde. Om det er lysrør burde det være en forholdsvis enkel måte å komme seg inn til det. Kan hende du må ha ned hele greia og komme til bakfra dersom du ikke finner en måte å komme til forfra eller ovenfra. Uansett er jo dette en fin mulighet å skifte til LED stripe, de finnes det mange av så bare å velge og vrake i grunn. Har bygget om litt gamle lysstoffrørsarmaturer til LED striper. Om du virkelig vil ha det fjongt kan du jo kjøre på med RGB(W)-LED striper. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Står det noe produktnavn/produsent eller lignende noen sted der? Om du fjerner glass-hyllene, det er ikke da mulig å åpne den på samme måte som døren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå