Gå til innhold

Kystruten Havila vil ikke ha hydrogen/elbiler ombord.


Nautica

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når disse batteribilene må betale det samme som oss andre, kan jeg kanskje begynne å synes at det er greit, men at vi som fremdeles kjører dieselbiler må betale mer, fordi at andre skal betale mindre, så synes jeg dette er helt ok. 

Ett annet eksempel er ferge sambandet Moss - Horten. Her har de nettopp økt prisene ganske mye, og sagt rett ut at det er fordi det er for stor andel elbiler. Her må også vi andre betale mer, så de kan betale mindre. Dette gjelder også tungtransport, som allerede sliter som det er.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nå har Havila sine kystrute skip knapt plass til biler som det er, vi snakker kanskje 4-5 bilplasser totalt perr kystrute, lastelukene på disse skipene  er i tillegg så katastrofalt dårlig designet at bare det å få laste en bil av og på er en bragd. Så konsekvensene her for den gjennomsnittlige elbil eier er nok svinnende liten.

edit:

Håvard skrev (1 time siden):

Og grunnen til at tidevannet er et problem er på grunn av de overnevnte elendig designede lastelukene

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis selskapet var seriøst ville det oversendt en risikovurdering til meda / andre (riktignok hvor en del materiale er sladdet), istedenfor er det nok blitt magefølelser og lite fakta på bordet. Som en som arbeider mye med risikovurderinger så er ikke en risikovurdering i seg selv alltid en fasit, det kommer helt an på kvaliteten i arbeidet som er gjort og av hvem. 

Endret av The Very End
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (10 timer siden):

Hvis selskapet var seriøst ville det oversendt en risikovurdering til meda / andre (riktignok hvor en del materiale er sladdet), istedenfor er det nok blitt magefølelser og lite fakta på bordet. Som en som arbeider mye med risikovurderinger så er ikke en risikovurdering i seg selv alltid en fasit, det kommer helt an på kvaliteten i arbeidet som er gjort og av hvem. 

Eller så er det for å spore av debatten om at de ikke vil ha biler i det hele tatt, nå har de bare 2 av 34 havner igjen hvor de tar av og på biler, snart finner de vel ut at de kan spare ennå mer med å bare ha én havn hvor de laster av/på biler...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Håvard skrev (13 minutter siden):

Og hvem kunne vel forutsett at det var tidevann langs kysten?🙈

Tydeligvis ikke arkitekten/ingeniørene hos Havyard som har bestemt at skal være slik. Har tidligere jobbet som 3D konstruktør oppimot verftsindustrien i mange år og er alt for godt kjent med hva som kan skje om arkitektene får for frie tøyler fra ledelsen til å bestemme hvordan ting skal være, noe jeg mistenker kanskje kan ha skjedd her. Skal derfor ikke legge all skyld på ingeniørene, men heller en ledelse som ikke har klart å sette foten ned før det var for sent å endt opp med et produkt som ikke fungerer etter hensikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå er det et roroskip med noen elbiler ombord som er i fyr utenfor Nederland, det er ikke implisert at elbilene er årsaken men de vanskeliggjør slukkearbeidet.

Sitat

Ifølge en talsperson for kystvakten skal brannen ha startet «i nærheten av en elbil».

https://www.tv2.no/broom/akkurat-na-skipet-med-3000-biler-om-bord-star-i-fyll-fyr/15919764/

 

 

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...