Gå til innhold

Design/work logg, nærmer seg nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kommet over et problem nemlig PSU kabelen, eller strøm ledningen som festes til PSU slik at den får strøm

Strøm kabelen har inngang under kabinettet, hvor det er ca. 2 ned til gulvet.

Men kontakten til kabelen stikker ut hele 4,5 cm.... Er det noen som vet om en enkel måte å modde selve kontakten på strøm ledningen slik at den ikke tar mer enn 2 cm plass.... vet at gummien/plasten er veldig hard.. har prøvd å åpne en engang med ga vel opp tror jeg.

her er en tegning slik at dere forstår (forhåpentligvis)

PSU-kontakt.jpg

Dette er et bilde av kabinettet, veggene er her laget av glass. Slik at de skal være mulig å se igjennom

Indrevegg-med-PSU.jpg

Den oransje er PSUn, Enermax twin fan 460W PSU.

sylinderne er de to viftene..

Så under kabinettet er det da max 2 cm...

Endret av cgsimons
Lenke til kommentar
Har kommet over et problem nemlig PSU kabelen, eller strøm ledningen som festes til PSU slik at den får strøm

Strøm kabelen har inngang under kabinettet, hvor det er ca. 2 ned til gulvet.

Men kontakten til kabelen stikker ut hele 4,5 cm.... Er det noen som vet om en enkel måte å modde selve kontakten på strøm ledningen slik at den ikke tar mer enn 2 cm plass.... vet at gummien/plasten er veldig hard.. har prøvd å åpne en engang med ga vel opp tror jeg.

her er en tegning slik at dere forstår (forhåpentligvis)

PSU-kontakt.jpg

Dette er et bilde av kabinettet, veggene er her laget av glass. Slik at de skal være mulig å se igjennom

Indrevegg-med-PSU.jpg

Den oransje er PSUn, Enermax twin fan 460W PSU.

sylinderne er de to viftene..

Så under kabinettet er det da max 2 cm...

ser ut til og kunne bli ett bra prosjekt dette her.når det gjelder powerkablen så kan du jo enten flytte hele innsattsen fra trafon til ett mer beleilig sted eller u kan lodde kablen rett inn i psu lykke til vidre.

Lenke til kommentar

Angåemde bryter for å skru av/på min kommende Ehiem / L30 pumpe?

Hva burde jeg velge, har hørt at man kan velge mellom 220 v eller 12 v pumpe?

Hvis jeg kjøper en Eheim 220 v pumpe, hvordan kan jeg da modde på en bryter.

Har lyst på en slik push button foran på kabinettet..

Er det mulig å gjøre slik at mår man trykker på "på" knappen på pcn så skrur pumpa på vannkjølingen også på?

Lenke til kommentar
Angåemde bryter for å skru av/på min kommende Ehiem / L30 pumpe?

Hva burde jeg velge, har hørt at man kan velge mellom 220 v eller 12 v pumpe?

Hvis jeg kjøper en Eheim 220 v pumpe, hvordan kan jeg da modde på en bryter.

Har lyst på en slik push button foran på kabinettet..

Er det mulig å gjøre slik at mår man trykker på "på" knappen på pcn så skrur pumpa på vannkjølingen også på?

230v pumper er å foretrekke, de er som regel mer driftssikre. Men Eheim leverer jo også en 12v utgave, og ettersom Eheim et et velrennomert produkt, så regner jeg med at 12v utgaven kan være et alternativ.

Om du velger 230v utgaven bør du absolutt styre den vha et rele, slik at den startes / stoppes samtidig med PC´n, kontra et bryteropplegg!

Den dagen du glemmer å skru på pumpa, (og den kommer!), så er det som regel adjø til CPU og andre vannkjølte komponenter.

Den absolutt enkleste løsningen er å koble pumpa direkte til stikkontakten, og la den bli der!

Den er laget for å gå kontinuerlig, og vil vare i årevis selv om den går døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Kom akkurat over 5" LCD display i farger... som nå er på vei i posten (kr. 260) LCD blir solgt som add on til PSone..

Så da måtte det en liten oppgradering til , før jeg sender inn alt til kapping..(som forhåpentligvis blir i slutten av nest uke...

Controll-panel-LCD.jpg

- Til høyre er 5" hullet for LCD (farge LCD 10cm bred - 7,5cm høy visual)

- Venstre nede en 5.25" bay for vifte styring

- 4 hullene over, skal være switcher for av/på

1. UV kald katode (inne i kabinettet)

2. Red kald katode (inne i kabinettet)

3. Blå katode 2 * dual 4" katoder (mellom indre og yttre vegger, skal lyse opp gnomen foten

4. 2 * 4 føtter av akryl (lyst opp av en rød led hver)

- De fem øverste hullene i forskjellige størrelser er for, fra venstre.

1. Aktivitets led, blå led

2. (til overs, skal bli brukt som power for mitt pneumatic system når det kommer)

3. Power button, med power light, lå led.

4. reset knappen

5. 2. power light

SÅ på de siste knappene skal jeg skifte fra å ha standard grønn led for power lys til 2 blå leds og aktivitest lyset, skal forandres fra gul/grønn til blå.

Hvis noen klarer å tegne opp det elektriske for meg vil jeg vært veldig takknemlig, noen har prøvd før. Men det må neste gjøre så grundig at jeg bare kan kopiere prod. nr. som dere gir meg. Slik at jeg kan bestille det. Har nemlig null peiling på elektriske ting.

Lenke til kommentar

Ja det skal du få lov til, hvis du vil skal du få lov til å si deg igjen og igjen og igjen... kanskje du kan dikte en sang til og med..

Takk, veldig hyggelig med ros :blush:

----------------------

Får tilsendt LCD display 5" farger til uka, da blir det kanskje en liten halv tutorial eller mer en visning av LCDn... jeg gleder meg :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...