Gå til innhold

Design/work logg, nærmer seg nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering

Tror jeg skal bytte ut selve toppen på casen min med dette..

ny-topp-sol-small.jpg

Hva synes dere...

de 4 hullene er skrue hullene til en 120 mm vifte..

Kanskje det blir litt små hull for at lufta ikke skal bli forhindret i å blåses ut, men det er jo bare en kabinett vifte..

Selve den store sola.. (sol strålene) skal bli lukket med plexi glass.

Hva synes dere?

Er dette bedre enn foten (gnomon)

Lenke til kommentar

Ok, da går jeg for denne toppen..

ny-topp-sol-small--med-rund.jpg

Og bruker en 120mm fan grill istedet.

Finnes det 120 mm papst vifter el. lignende merker, som er like stille, i gjennomsiktig plast og med lys?

Hva vil dere anbefale..

Det er viktig for meg at maskinen blir så og si lydløs.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt en R\C servo, da det kan bli problematisk og få en hacket servo til og stoppe på riktig sted. Jeg har noen hackede servoer, men et annet problem med de, er at de aldri står helt stille. De går somregel alltid litt til siden. Jeg ville kjøpt en gearet motor på elfa.se og hatt en microswitch på topp og bunn som var koblet til et rele, slik at den stoppet når den traff bryteren. Så kunne du ha en knapp i front istedet for at den er styrt av parallell porten.

Edit: Skriveleif

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke brukt en R\C servo, da det kan bli problematisk og få en hacket servo til og stoppe på riktig sted. Jeg har noen hackede servoer, men et annet problem med de, er at de aldri står helt stille. De går somregel alltid litt til siden. Jeg ville kjøpt en gearet motor på elfa.se og hatt en microswitch på topp og bunn som var koblet til et rele, slik at den stoppet når den traff bryteren. Så kunne du ha en knapp i front istedet for at den er styrt av parallell porten.

Det høres ut som du har peil på dette. Kunne du tenke deg og tegne en oversikt over hva jeg trenger.. Og hva jeg burde kjøpe?

Jeg har nemllig NULL peiling.

Hadde satt veldig pris på deg.

Lenke til kommentar

Det høres ut som du har peil på dette. Kunne du tenke deg og tegne en oversikt over hva jeg trenger.. Og hva jeg burde kjøpe?

Jeg har nemllig NULL peiling.

Hadde satt veldig pris på deg.

Hmm... Det kan bli litt problematisk om du har null peiling, men jeg kan fortelle litt mer om det. Poenget er at du skal bruke en type rele som ikke trenger strøm hele tiden for og holde seg i påslått eller avslått stilling, men har to spoler, slik at den holder seg til den spolen som det sist kom spenning gjennom.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på et skjema til det ovenfor, men skjønte at det ville bli ganske avansert. Hva om du har en gearet motor som jeg sa, men istedet har en bryter som vender polariteten, med en midtstilling, hvor lokket står stille? Ble tungt formulert, men jeg lager en edit hvor jeg har med et skjema jeg skal lage nå...

1.jpg

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Dette blir meget pent da ( :love: ), men er ikke dette en worklog? :w00t:

trur ikke det er worklog riktig enda..

Nei, enig der.

Har postet den her fordi det ikke er en worklogg.

Mer en forarbeidslogg, slik at dere kan hjelpe meg så se feil på prosjektet som ikke jeg ser...

Som f.eks..

Hvordan skal PSUn festes

Indrevegg-med-PSU.jpg

Som jeg prøver å vise på modellen så har PSUn 2 vifter. (Enermax 460 W Silent med vifte styring)

Tenkte at hvis jeg setter den på hode, slik at strøm inntaket/luft ut og vifte kontrollen blir under kabinettet.

Mens den andre vifte som er laget for å suge luft inn fra over CPUn, nå tar kald luft fra utsiden av kabinettet.

Dette gjør jeg tror at luften vil være kaldere utenfør kabinettet enn inni, og dermed vil PSUn bråke mindre, ettersom den ene viften er temp styrt(tror jeg).

Og er dette en bra løsning for HD / CD rom rack ??

CD-rack-med-5-hd-plasser.jpg

Vannskelig å forklare hvordan dette virker, men racken festes i bunn plata og holdes på plass av front veggen(altså ved montering av casen. må racken fested til bunnplata først, så må alle veggene festes)

Her er et bedre bilde for å se hvordan det hele er satt sammen.

indrevegg-med-HD-rack.jpg

Så øverst i racken skal hd "henge" i strikker tenkte jeg. (Selv laget støydemper)

Hvor det vil max være plass til 4-5 hd..

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slik tykk strikk de bruker på støydemperne for hd, som selges på "the web".

Noen tips til forbedringer.. :-)

Takk for all rosen :blush:

Det hjelper veldig på motivasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...