Theo343 Skrevet 14. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) 47 minutes ago, Gavekort said: Anarki er en politisk tilstand uten en fungerende statsmakt. Staten har ikke mistet myndighet over skolen. Det er elevene som har laget en opprørstilstand mot lærere og andre med myk autoritet. Spør du meg så høres det ut som VG bruker feilbetegnelser for å ytterligere belaste saken. De forsøker å pårope seg den vanlige uformelle feilbetegnelsen og beskrive det som et anarki. Det er dårlig journalistisk integritet i min bok. Uenig. Lærerne er statens og kommunens forlengede arm mot elevene. Lærerne er fratatt sine muligheter til å opprettholde ro og orden av nettopp staten. Kombinert med den idiotiske "medalje for å delta" og "ingen kan ta deg for at du gjør ugang" mentaliteten som har vokst frem siste 20 årene - så har man den perfekte storm. Dette er ren skjær inkompetent idioti. Ergo har man i praksis innført anarki i skolene da hverken stat eller kommune har gjort noe som helst med dette gjennom årenes løp. Hva skjer med enkelte barn der det er totalt fravær av ansvar, konsekvenser og disiplin? Opprør sier du. Det er ikke opprør at man danner gjenger og bedriver kriminalitet og vold over en lav sko. Det er en følge av mangel på mulighet av voksne lærere til å gjennomføre disiplin samt ro og orden i skolene. Dette fører raskt til lovløse tilstander. At man skal årsaksforklare dette med alt mulig annet rart er bare merkelig. Overlater man alle barn til å sette grensene selv forstår man at det ikke ender godt for miljøet. Endret 14. januar 2023 av Theo343 6 1 Lenke til kommentar
Ekspertkommentator Skrevet 14. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) 22 hours ago, Quakecry said: Det kommer jo litt ann på. Samfunnet må tilrettelegge men individene må ta et ansvar selv. Det sier seg selv at islamsk kultur, livsmåte, og ikke minst kulturelle betingelsene som er der de kommer fra ikke går spesielt overens i vesten. Det blir en kolllisjon. Korrekt. Islam må reformeres da dagens Islam i realiteten er et politisk rammeverk hvor religiøs utøvelse i praksis omfatter alle fasetter av en persons liv. I et sekulært Norge møter vi utfordringer fra Islam hvor det stadig vekk forlanges "tilpassninger" som, Halal mat Halal slakting Halal medisiner Sharia klesdrakt, Sharia banktjenster Kvinnelige leger for muslimske kvinner Muslimske kvinner må få bade uten menn i nærheten Forlanger innføring av blasfemilover etc etc Politisk Islam skaper mange av de problemene vi ser med ungdommen hvor de lærer en ting i norsk skole og deretter bruker de tiden hjemme og i moskeen og lærer omtrent det helt motsatte! Skal Islam praktiseres i et sekulær Europa i harmoni med andre religioner og vestlige verdier og levesett må politisk Islam rett og slet bli forbudt (inkludert forbud av sharia)! Endret 15. januar 2023 av Ekspertkommentator 5 1 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2023 :utakt skrev (4 minutter siden): Nei, fritidsklubber løser ikke alt. Har noen sagt det? Men det er ett av mange mulige tiltak for å holde ungdommen unna gata og rekruttering til kriminalitet. De som jobber med dette ser jo at det er viktig. Sier ikke at ungdomsklubber ikke er viktig, og selvfølgelig er vanstyre til byrådet ved at de har nedprioritert ungdomsklubber en del av problemet. Det at jeg også påpeker at andre tiltak må til er ikke det samme som at jeg sier at ungdomsklubber er uviktige. Lenke til kommentar
Ekspertkommentator Skrevet 14. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) 10 hours ago, :utakt said: Hvis noe av roten til problemet med at ungdom henger på gata er at det ikke er plass hjemme. Mener å huske at min familie på 6 bodde i et lite hus med 2 soverom en periode da jeg var liten. All barna vokste opp uten så mye som en liten melding fra skolen! Problemet er kombinasjon av hva de lærer fra politisk Islam og æresbegrepet i en patriarkalsk kultur. Overhodet ikke kompatibelt med Norge. Det er godt belyst i lenken under. https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/kjare-innvandrer-foreldre-oppdra-guttene-deres-bedre/s/12-95-3423479268 Endret 15. januar 2023 av Ekspertkommentator 5 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 14. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2023 Forsto det som at det var lærere/skole som i sine varsler kalte det for anarki. Fikk ihvertfall ikke inntrykk av at det var et ord VG valgte selv. Og man må selvfølgelig forstå det i den konteksten det er uttalt i. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 15. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2023 På Lørenskog like ved Strømmen og Lillestrøm, er det fokus på at kommunen har underlevert på aktivitetstilbudet, samtidig som boligutbyggingen pågår for fullt. Det har også blitt dyrt å delta på aktiviteter. Sitat – De byggene som idrettslagene har til rådighet, har helt sprengt kapasitet. Ofte holdes det på fra klokken syv om morgenen til halv tolv om kvelden, legger han til. – Det blir en risiko for at barn og ungdom begynner å vanke rundt og ikke har noe å gjøre. Og barn og unge som kjeder seg, de kan finne på mye rart. https://www.mittloerenskog.no/anders-undrer-seg-over-kommunens-prioriteringer-blir-en-risiko-for-at-barn-og-ungdom-begynner-a-vanke-rundt/s/5-129-51828 Natteravnene er heldigvis på plass, når ungdommene er ute om kveldene i helgene. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 26. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2023 Enda en skole på østlandet som måtte stenge pga vold: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-voldsepisoder-paa-skole-i-sarpsborg.wni_MQjFp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row13_pos1&utm_medium=dre-63d24b2136963ba0d0936d62 Jeg håper virkelig at politi, skole og kommune tar dette ondet ved roten og stiller opp med knallharde tiltak mot pøblene. Gjentatte ulovligheter må få større konsekvenser enn noen dagers utestengelse. Feks tett oppfølging av barnevern/politi, samfunnstjeneste, sak på rulleblad eller tvangsflytting til annen del av landet Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Er det første stadiet på veien mot svenske tilstander vi ser i skolen i deler av landet? Håper virkelig at de voksne sier tydelig i fra og ikke finner seg i det. Og at nivået over enten tar det tilstrekkelig på alvor på egenhånd eller blir tvunget til det. Jo lenger det får utvikle seg jo vanskeligere blir det å snu det. Endret 26. januar 2023 av bo1e 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 26. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Og flere mannlige lærere og forbilder. Sett opp lønnen så kommer de. Endret 26. januar 2023 av Subara 2 2 Lenke til kommentar
Ekspertkommentator Skrevet 27. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2023 On 1/26/2023 at 8:18 PM, Subara said: Og flere mannlige lærere og forbilder. Sett opp lønnen så kommer de. Det er en start. Men langt fra nok. Min yngste datter har gått på skole i utlandet (ulike land), hvor det er strengt forbud å ta med mobil på skolen. Hvis nødvendig kan foreldre ringe lærer og visa versa. I min jobbsammenheng så er det f.eks. forbud mot å bruke mobil under møter eller presentasjoner. Jeg var temmelig sjokkert da jeg oppdaget at elever i Norge kan benytte mobilen i timene. Dette er jo helt meningsløst og helt klart en kilde til displinproblemer og gjengvirksomhet! Det må derfor innføres forbud! Tatt med telefon 3 ganger så blir den konfiskert for godt! https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/gWo0dk/skal-det-vaere-nasjonalt-forbud-mot-aa-bruke-mobiltelefon-i-timen-eller-skal-rektorene-bestemme-delte-meninger-i-hoeyre 1 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå