ilpostino Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Dette er egentlig relatert til en annen tråd jeg har her inne men hvordan får man hentet unike data / verdier fra fra flere tabeller i Excel? Jeg har en regnebok med blant annet 14 tabeller med den samme formateringen og jeg vil hente ut (fortrinnsvis unike) data / verdier fra alle disse tabellene samtidig. Kjenner til formelen UNIK() og betinget formatering som lar deg markere duplikater men må jeg sette opp noe i Power Quiery for å få gjort dette automatisk? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Du kan adressere forskjellige ark og sånn sett nå tak i alle dataene du skal jobbe med hvis det hjelper. Lenge siden jeg holdt på med dette men mener man bare brukte Ark1: og Ark2: etc som prefix til cellereferanse. Edit: Thor har rett syntax. Husker det når jeg så det. Endret 13. januar 2023 av vidor Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg er litt usikker på om jeg svarer på spørsmålet nå. Men prøver du å hente ut verdier fra flere forskjellige "arkfaner" i samme dokument? I såfall er formelen: =sheet1!A5 Du kan også referere til et annet regneark lagret i samme mappe: =[dokument2.xlsx]sheet1!A5 Lenke til kommentar
Hogstad Rådgivning Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 For å gjøre det automatisk må du nok det. Kan også løses med å bruke UNIK på resultatet av VSTAKK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå