Gå til innhold

mange ødelegger trynet sitt

Mr.M

Anbefalte innlegg

det er blitt så vanlig med botox, fillers, etc. at man kanskje ikke skulle bli overrasket lengre, men synes likevel det er trist eller uforståelig at så mange pynter på et fjes som egentlig er ok i utgangspunktet. Med tvilsomt resultat gjerne.

føre

jA7ExBd.png

etter

warXJrH.png

Ebba Bush, Sveriges Energi- og næringsminister, i dagens VG

https://www.vg.no/nyheter/i/O8Elrq/kjempefunn-av-sjeldne-jordmetaller-i-kiruna

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er eit godt poeng. Likevel:

Det fyrste biletet er vel kanskje eit bilete som ho sjølv har valt ut? Det siste er vel kanskje teke av ein fotograf i "forbifarten". Ser ein nøye på det fyrste biletet er ikkje ansiktstrekka så ulike det siste biletet, men det er ei anna lyssetjing som gjer dei litt mindre tydelege. Det siste biletet er frå "verkelegheita".

Har du noko kjelde på at ho verkeleg har endra på ansiktet, og at dette ikkje er ein meir tilfeldig grimase, at ho er eldre, sjukdom osv? F.eks. vil kortison (mot betennelsar osv.) kunne føre til at ein svulmar opp.

Endret av torbjornen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom ein ser på tilfeldige bilete av nokon vil ein sjå at personen er meir "lik seg" på nokre av bileta enn på andre. Det betyr sjølvsagt ikkje at personen har operert ansiktet frå den eine dagen til den andre, og så tilbake igjen den tredje.

Endret av torbjornen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

apropos Sverige, Dronning Silvia

kUAjCSa.png

og så begynte de å tukle med fjeset hennes

qUam9bW.png

RZ07TSt.png

IMPwIYY.png

en ting jeg lurer på, er om disse personene faktisk er fornøyd med resultatet, selv om kanskje fleste andre utenforstående synes det er mindre pent?

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mr.M said:

apropos Sverige, Dronning Silvia

kUAjCSa.png

og så begynte de å tukle med fjeset hennes

qUam9bW.png

RZ07TSt.png

IMPwIYY.png

en ting jeg lurer på, er om disse personene faktisk er fornøyd med resultatet, selv om kanskje fleste andre utenforstående synes det er mindre pent?

Tja, hvor mange år er det i mellom det første bildet og resten?

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (6 minutter siden):

joda, men jeg postet første bildet som referanse på ansikttrekkende hennes.

Jeg tror ikke hun hadde sett ut som i dag, hvis hun hadde aldres på naturlig vis.

Slike som er operert har liksom alle til felles, noen sære ansiktsdrag som ikke finnes i naturen for å si det sånn. Det er vel litt status og mistenker jeg, samme hvor miserabel du ser ut.

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (32 minutter siden):

her er hun eldre enn på første bildet, men forsatt "urørt" så vidt jeg kan bedømme

4xJFmfL.png

hvis vi legger dette bildet til grunn, og videre naturlig aldring frem til i dag, så hadde hun sett annerledes ut enn hun gjør nå.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
0laf skrev (12 timer siden):

Blir vel litt som å sammenligne bilder av Erna fra forskjellige tidsperioder, og hevde hun har operert ansiktet?

erna.thumb.jpg.ee766f26d55c46c510c2d1ef1627cd2f.jpg

nei, Erna har aldres slik hun skal, virker helt naturlig prosess.

takk gud for at hun ikke har pumpet inn ulike ting i fjeset sitt underveis, for kunne fort blitt skremmende resultat :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (22 minutter siden):

Synes det er litt rart å legge seg opp i hvordan andre ser ut. Hvorfor bryr det folk?

for min del er det for å dvele litt ved samfunnsutviklingen og trender og slikt, ikke personene i seg selv egentlig.

Jeg sliter litt med å skjønne hvorfor personer med bra utseende hiver seg på denne galeien. Spesielt siden det er så mange mislykkede tragiske eksempler på hvor ille det kan gå. Det er jo egne tv-serier som viser de mest groteske eksemplene, og mange triste skjebner man får vondt av.

Men har jo bare blitt mer og mer av det med åra, det er "trendy" og unge mennesker blir dratt inn i det.

edit: og voksne også forsåvidt.

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (33 minutter siden):

for min del er det for å dvele litt ved samfunnsutviklingen og trender og slikt, ikke personene i seg selv egentlig.

Jeg sliter litt med å skjønne hvorfor personer med bra utseende hiver seg på denne galeien. Spesielt siden det er så mange mislykkede tragiske eksempler på hvor ille det kan gå. Det er jo egne tv-serier som viser de mest groteske eksemplene, og mange triste skjebner man får vondt av.

Men har jo bare blitt mer og mer av det med åra, det er "trendy" og unge mennesker blir dratt inn i det.

edit: og voksne også forsåvidt.

Det er også en problematisk del med samfunnsutviklingen at man fokuserer på andres utseende, men jeg føler kanskje at det alltid har vært slik at man har brydd seg om hvordan andre ser ut?  

Det er ikke bare personer med bra utseende som endrer utseende sitt. Ofre for syreskadeangrep, de som er født med svulster i ansiktet, brystkreftpasienter som velger å rekonstruere bryst , øyelokk-operasjoner for å få et forbedret syn etc . Jeg dømmer ikke disse om de velger å ikke operere seg, men jeg har full forståelse for at de velger å operere seg, enten til et resultat det er noen noenlunde lik seg selv før eller forbedret. 

Kosmetiske kirurger og sykepleiere som jobber med å forbedre utseende til pasienter, gjør de en god jobb, så er resultatet er ganske naturlig et. Mange er opererte uten at man vet det. Man blir veldig fort fokusert på de få tilfellene for det har gått skikkelig galt. 

Føler ikke at det er så trendy å operere seg, føler derimot at det er mer trendy å kommentere andres inngrep. Det bekymrer meg meg at små barn legger igjen stygge kommentarer på IG til influencere som er opererte. At det liksom har blitt lov å skrive stygt om andre fordi de har operert seg, og at så små barn gjør det. Har faktisk kontaktet et par foreldre angående dette, gjort de oppmerksomme på hva barnet deres skriver på nett. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gaea skrev (40 minutter siden):

Det bekymrer meg meg at små barn legger igjen stygge kommentarer på IG til influencere som er opererte. At det liksom har blitt lov å skrive stygt om andre fordi de har operert seg, og at så små barn gjør det. Har faktisk kontaktet et par foreldre angående dette, gjort de oppmerksomme på hva barnet deres skriver på nett. 

Enig i at det er en uting at folk kommenterer utseende til andre personer. Men har man en offentlig rolle i samfunnet så har man også en risiko for at folk kommer til å reagere.

Når det kommer til såkalte infulensere som villig til å gå under kniven og som så forventer applaus for det så må de nok regne med at folk reagerer. Jeg er ikke særlig glad i dritt kommentarer men de må nesten forvente slik når de er offentlig i dagens samfunn. At disse infulenserne også snakker om kosmetikk som om at det er et valg som er sunt synes jeg også er spesielt. Ja om det er fordi man har en eller annen sykdom som gjør at man har behov for det så forstår jeg det. Men utover det så er det selvsagt opp til hver og en men da må man ikke forlange at folk ikke reagerer spesielt når man eksponerer seg selv. 

I dag er det slik at barn blir eksponert for dette og blir gitt ett inntrykk av at det bare er å endre på noe om man ikke liker det. Det er et samfunn jeg personlig ikke synes noe særlig om.

La meg bare pressisere at jeg personlig ikke synes noe om at folk i sosiale medier henger folk ut og skriver dritt i kommentarfeltene. Synes det er en uting. Men man må nesten regne med det i disse dager og det er også veldig synd. 

Må forøvrig også si at førsteposten ikke er noe jeg ville reagert på. Alle ser anderledes ut fra forskjellige vinkler og med forskjellig lyssetting. Et bilde kan se helt fantastisk ut også endrer du litt på vinkelen også er du plutselig "feit". Opplever det ofte selv om jeg ser på bilder av meg selv i en feil vinkel. Er ikke særlig fornøyd da. Husker det var noen bilder som ble tatt for noen år siden og når jeg fikk se bildene i ettertid fikk jeg litt sjokk og tenkte "er det slik jeg ser ut". Jeg tror nok de fleste har en slik stemme i seg. Om ikke så er du nok god.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (33 minutter siden):

men de må nesten forvente slik når de er offentlig i dagens samfunn

Nei, det er jeg ikke enig i. 

Selv om folk er offentlige, så er det ikke normal folkeskikk å diskutere og hetse utseende til andre folk, operert eller ikke, kjent eller ukjent. Man aksepterer andres utseende, man dømmer dem heller basert på væremåte, på en saklig måte :) en ting er å ha et operert ansikt, en annen ting er å reklamere for kosmetiske operasjoner. Sistnevnte bør selvfølgelig ikke forekomme, spesielt siden målgruppen til en del influencere er unge. På samme måte som vi må ha plass i samfunnet til folk med f.eks svulster i ansiktet må vi også akseptere at andre velger å operere seg. Jeg mener jo at det er viktig prinsipp å kunne ha selvbestemmelse over hva man ønsker å gjøre med sin egen kropp og at det er greit så lenge man har et informert samtykken, alle inngrep har selvsagt en risiko :)

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...