It's always sunny in Philadelphia Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg åpnet en pakkeboks fra Posten for første gang. Jeg var allerede skeptisk på sikkerheten på dette, men siden det var det eneste valget som hadde fri frakt fra Elkjøp så valgte jeg dette. Når jeg kom dit så var det ingenting der. Jeg prøvde å ringe kundeservice, men det var selvfølgelig stengt (skal ringe i morgen tidlig når det åpner). Så jeg valgte "pakkeboks er tom". Her sto det at posten skal prøve å lokalisere pakken og gi ny hentekode/hentested. Jeg er bare litt redd for at pakken har blitt stjålet og dette var en vare jeg fikk på outlet til 50% som jeg omtrent aldri ser på tilbud. Så jeg lurte på kan jeg ha krav på en lik vare fra posten eller har jeg bare krav på pengene tilbake? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Finner ikke Posten pakken, så må du kontakte selger. Å få kompensasjon fra Posten er som å snakke til veggen. 5 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Det er ikke du som er postens kunde i dette tilfellet - det er forhandler. Du har derimot en avtale med forhandler, som står ansvarlig for at du får avtalt vare til avtalt pris. Om pakkeboksen er tom, er det med andre ord ikke ditt problem. Endret 11. januar 2023 av Aetius 7 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Forhåpentligvis er det bare en feil i sorteringen på det lokale postkontoret. Ta kontakt med de i morgen, så kanskje den ligger i en av nabohyllene. Krysser fingrene 🙂🤞 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Du vil at vi skal tro at den aller første gangen du skulle bruke pakkeboks så var den tom? Mhmmmmmm....... 2 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 32 minutes ago, ali q said: Du vil at vi skal tro at den aller første gangen du skulle bruke pakkeboks så var den tom? Mhmmmmmm....... Og her er vel problemet. Kunden kan ikke sjekke at posten har lagt pakken der, og posten kan ikke sjekke om kunden har fått pakken. Pakkebokser er egentlig flott, men de trenger en slags sensor/kamera på at riktig pakke er lagt i riktlig slot. Og at riktig person henter pakken. Slik som i butikk. Jeg ville klaget til både posten og elkjøp samtidig. Men det er 50/50 om du får noe tilbake, med mindre pakken dukker opp noe sted i post-systemet. Jeg tipper at du bare kan drite i å få noe fra elkjøp, de er kjipe. Og når de har en kvittering fra posten om at pakken er hentet på pakkeboks.. auch! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Vent til du ser utviklingen før du stresser eller tømmer septiktanken her og der. Det ordner seg oftere enn det ikke gjør det. 3 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Nettopp, systemet er basert på en viss mengde tillit, og noen ser sitt snitt til å påstå at boksen var tom når den ikke var det, både pga gjerrighet, men også siden de var iboende skeptisk allerede før bruk og ser på dette som en genial måte å både ødelegge for noe de ikke liker, og slippe å betale for det de bestilte. 1 1 Lenke til kommentar
It's always sunny in Philadelphia Skrevet 12. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2023 ali q skrev (2 timer siden): Du vil at vi skal tro at den aller første gangen du skulle bruke pakkeboks så var den tom? Mhmmmmmm....... Det var et veldig frekt svar. Jeg visste ikke om at Posten hadde noe som het pakkeboks engang før jeg bestilte denne blenderen. Jeg ringte Posten forresten og de sa selv at det skal ikke være mulig å åpne boksen uten at det blir registrert hos dem og den boksen var bare å åpne og de hadde ikke sett dette. Så her har det ganske klart vært noe feil. Jeg ville aldri turt å lurt meg til noe slik uansett pga jeg ser ikke noe grunn til å stjele og pga jeg ville vært veldig redd for hva som skjer hvis det hadde blitt oppdaget. Til dere alle andre. Takk for hjelpsomme svar. Posten skulle få et postbud til å se på dette også skulle de sende varen til butikk hvis de finner den. Hos dem sto det ikke engang at pakken var levert selvom det står på appen. 5 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Kanskje budet har forsøkt putte det inn, og så funnet ut at det ikke går og har tatt det med til postkontoret for manuell håndtering og henting i stedet? Jeg vet ikke hvordan systemene deres fungerer, men hvis budet har åpnet luken, forsøkt å få esken inn, men måttet lukke luken igjen, så kan det jo tenkes at den blir registrert som levert, selvom den ikke befinner seg i luken. Esken bør da dukke opp etterhvert. Hvis postbudet har levert pakken i en annen luke, så burde det jo ligget en pakke i din som skulle vært i den andre luken. Kan ikke skjønne at budet skal ha klart å registrere en pakke i luken og så lukke den igjen når den var tom, uten at budet må ha oppdaget at noe var feil. Det siste alternativet må være en eller annen form for tjuveri, men det er vel også vanskelig da lukene har sensorer. 1 Lenke til kommentar
Saram Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Samme skjedde med meg i dag. Fikk hentemelding ca kl 8 og dro for å hente den kl 11.. tomt.. kontaktet posten med en gang å de har opprettet sak. Aldri hatt problemer med boksene før. Denne gangen var det en ganske stor pakke da.. og en dyr gjenstand. Så håper på det beste. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 20 hours ago, Dubious said: Finner ikke Posten pakken, så må du kontakte selger. Å få kompensasjon fra Posten er som å snakke til veggen. De store Norgespakkene er forsikret automatisk til 10.000 Kr så vidt jeg vet. Andre produkter som f.eks EDI sendt fra firma har sikkert andre løsninger. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Burde være videoovervåkning av pakkebokser, akkurat for slike tilfeller. Så kan man fort bekrefte om budet har lagt pakken i boksen i det hele tatt eller hva som har skjedd. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) 1 hour ago, vidor said: De store Norgespakkene er forsikret automatisk til 10.000 Kr så vidt jeg vet. Andre produkter som f.eks EDI sendt fra firma har sikkert andre løsninger. Men i vilkårene står det kanskje(?) at pakken er hentet når pakkeboksen åpnes, eller noe lignende. Juridisk sett skal man gå på selger, siden pakken ikke er kommet fram. Jeg vil tro forbrukermyndighetene vil konkludere med at butikken må ha et bedre bevis på at pakken er utlevert, og at butikken er erstatningspliktig. Det er bare synd det tar over 2 år... Endret 12. januar 2023 av Axefjord Lenke til kommentar
Gufi Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 ali q skrev (21 timer siden): Du vil at vi skal tro at den aller første gangen du skulle bruke pakkeboks så var den tom? Mhmmmmmm....... På seg selv kjenner man andre? Det blir feil å mistenke noen uten grunn. 5 Lenke til kommentar
It's always sunny in Philadelphia Skrevet 13. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2023 Da har jeg fått hentekode i butikk 8 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 It's always sunny in Philadelphia skrev (5 minutter siden): Da har jeg fått hentekode i butikk Herlig 😃. Håper det ordner seg nå og blir en god helg 🤗 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Det ordner seg som oftest, derfor skal man ta det rolig til man får beskjed om at det ikke ordner seg. Jeg hadde også noe trøbbel med pakkeboks rett før jul, men det ordnet seg etter en telefon. Kjipt til man fikk oppdatering om at pakken var ankommet butikk, men det gikk seg til. Endret 13. januar 2023 av BadCat Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Virker nesten som budene er like sløve med å levere til boksene (hvis det ikke er flere pakker) som de er med å levere pakke til privatperson. Spesielt pakker fra utlandet som skal leveres på døren blir veldig ofte levert til Post i Butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå