Gå til innhold

Utrolig interessant podcast episode


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må bare anbefale Aftenpoden USAs siste episode. Episoden har med Hans Høeg som tidligere var stabssjef for kongressmannen Thomas Massie. Her ble det tatt opp en del interessante ting om hvordan det er å jobbe i kongressen. Blant annet snakkes det om hvordan kongressrepresentanter blir truet av partiene hvis de ikke følger partilinjen. 

Han snakker mye om det som er direkte korrupsjon og hvordan komiteeplasser er til salgs av de forskjellige lobbyene. Alt dette baserer seg på boken hans "Vår mann i washington" og hans mange år i kongressen. 

Utrolig spennende og jeg må si jeg faktisk ble litt sjokkert over hvor korrupt det virker å være i kongressen. Kanskje det ikke er så rart at man har slike utbrytere som denne gjengen som nektet å stemme over Kevin McCarthy? 

Skal nevnes at Thomas Massie er en svært kontroversiell figur. Noen kjenner han kanskje fra bildet under. 

Uansett kjempe interessant episode om hva han opplevde som stabssjef. Man kan høre episoden her: https://www.aftenposten.no/podkast/ap/program/100196 Den er faktisk gratis å høre på virker det til. Aftenpodden / Aftenposten USA har en episode i måneden som er gratis ellers må man betale for resten. 

Thomas Massie: US congressman condemned for Christmas guns photo - BBC News

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kongressen er temmelig korrupt. Innsidehandel f.eks er dagligdags, det er ikke uten grunn at mange av politikerne er søkkrike når de pensjonerer seg.
Kongressen er kjøpt og betalt av mektige selskaper som har hærer med lobbyister som sørger for å holde de i tøylene og holde maskineriet velsmurt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Uderzo skrev (3 minutter siden):

Ja, kongressen er temmelig korrupt. Innsidehandel f.eks er dagligdags, det er ikke uten grunn at mange av politikerne er søkkrike når de pensjonerer seg.
Kongressen er kjøpt og betalt av mektige selskaper som har hærer med lobbyister som sørger for å holde de i tøylene og holde maskineriet velsmurt.

Jeg ble sjokkert over de detaljene han kom med. Det var som Christina Pletten sa så godt at dette var som å se en episode av House of cards. Jeg trodde ikke at det var så nært til hvordan det faktisk er. 

Jeg har jo i utgangspunktet ikke et så positivt inntrykk av det amerikanske demokratiet til å begynne med men dette.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
On 1/11/2023 at 1:02 PM, Omnia vincit amor said:

Thomas Massie

Som det nevnes i poden, han ble først ordentlig kjent for allmenneheten da han hadde "innvendelser" mot Save Our Workers pakka som ble vedtatt. Tror heller ikke Trump viste hvem han var heller. Noe av poenget til Massie var jo at man når bruker enorme summer av skattebetalernes penger så bør man hvertfall som et minimum få det ned på et stykke papir for historiebøkene (hvem som stemmer for/mot) og ikke bare at et gjeng brøler AY høyest. Han ble betegnet som DC's minst populære mann for øyeblikket og mange kalte det et "stunt". Egentlig har har han jo helt rett...
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
jallajall skrev (1 minutt siden):

Som det nevnes i poden, han ble først ordentlig kjent for allmenneheten da han hadde "innvendelser" mot Save Our Workers pakka som ble vedtatt. Tror heller ikke Trump viste hvem han var heller. Noe av poenget til Massie var jo at man når bruker enorme summer av skattebetalernes penger så bør man hvertfall som et minimum få det ned på et stykke papir for historiebøkene (hvem som stemmer for/mot) og ikke bare at et gjeng brøler AY høyest. Han ble betegnet som DC's minst populære mann for øyeblikket og mange kalte det et "stunt". Egentlig har har han jo helt rett...

Det er jo helt legetimt og noe vi f.eks her i Norge ville sett på som en selvfølge. 

Men han har også mange meninger jeg er sterkt uenig i, men han har helt rett i at korrupsjonen i Washington er helt sinmsykt. Det skumle er jo at det må en person som han til å faktisk si ifra. Man begynner jo å lure på hva disse folkene som styrer egentlig gjør når slikt som vises til i podcasten faktisk er en realitet. 

Men jeg vil vel tro at vi har en litt mildere form for partipisk her i Norge da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...