Nysgjerrig3 Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Må man til legen for å fjerne vorter i ansiktet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg tror det finnes reseptfri vortesalve. Spør på apoteket. Jeg brukte en for veldig lenge siden. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Vorter i ansiktet skal ikke behandles med vortesalve og det skal behandles av lege. Hadde vært noe annet om du hadde vorte på fot eller hånd, da kunne du prøvd å behandle den selv med reseptfri salve, f.eks maursyre. Men dette skal ikke i ansiktet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Det er derfor man spør på apoteket. De vet slikt. Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Hva med råd som å legge neglelakk over vorta hver dag, eller bruke Vademecum? Har hatt suksess med å legge neglelakk over fotvorte i en periode. Men det kan være utrivelig å gå rundt med neglelakk i fjeset. På samme måte med bananskall som festes under foten, det er ikke like gøy å gå med bananskall i ansiktet. Enkelte bruker "silver nitrate stick", en sølvnitrat-brenner som brukes av sykepleiere. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Frysebehandling er av det mer effektive https://www.apotek1.no/haandpleie/vorter-paa-hender-og-fotter Laserbehandling ser jeg også f.eks. Aleris tilbyr, men kommer alt an på hvor passende vorten er ift forskjellig behandling. Med egenbehandling i ansiktet så er faren for at huden omkring påvirkes/ikke blir seende pen ut og da er man jo like langt eller verre. Konferer med fastlegen først og få vurdert om plastisk kirurgi eller lign kan være passende. Endret 11. januar 2023 av Rune_says Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg behandlet mine på føttene selv over flere år med maursyre og frysing, gikk til fotspesialist. hun skjærte vekk og la på et svart stoff, holdt med en behandling. Så anbefaler å gå til noen som kan det først som sist. Lenke til kommentar
KawaFan Skrevet 12. januar 2023 Del Skrevet 12. januar 2023 Heisann jeg hadde vorte på hånden før, så fikk jeg tips om at spytt inneholder enzymer som fjerner dem. Tok litt på vær gang jeg husket det og plutselig var den borte, så antydning til en ny etter en stund men etter litt mer spytt så kom den aldri tilbake. 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 Vorter går vekk med tiden. Ikke begynn å fjern disse, du risikerer kosmetiske skader som er helt unødvendige. Dersom du har hatt disse over mange år, så er det nok ikke vorter men andre hudutvekster - de kan da behandles ettersom de ofte ikke forsvinner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå