NorsknRev Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar DJViking skrev (35 minutter siden): Greit å ha en reservetelefon liggende. Jeg blir nok å bruke min S23+ til reservetelefon når jeg kjøper ny (antagelig S25 eller S26 Ultra). Helt enig. Og da er det viktig at du tar deg litt tid en gang i blant og sørger for at du har alle appene dine på begge telefoner. Aller viktigst er bankid slik at du kan legge inn alle betalingskort enkelt og greit. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Trene Arnholdt skrev (På 1.2.2025 den 16.13): Du fikk god hjelp ser jeg... 😅 Litt mer info hjelper nok. Hvordan slår den seg av? Er den tom for strøm, eller har den tatt en restart? Lader du med kabel eller trådløst når dette skjer? Hvor ofte skjer det? 😄 Setter alltid på lading før batteriet er tomt, så det er ikke pga tomt batteri. Den har ikke restartet, bare slått seg av. (Mulig den har restartet seg en gang også viss jeg ikke tar helt feil). Lader kun med kabel. Skjer ikke ofte heldigvis, men synest det er litt rart at det skjer i det hele tatt…. Det har og skjedd at batteriet var ladet opp til typ 60/70%, og vipps så datt det ned på 30% typ 2 min etter kabelen var dratt ut. Akkurat dette har skjedd kanskje 1 eller max 2 ganger. Men generelt sett er jo batteriet ganske bra i bruk! Så virker som desse merkelige tingene skjer kun i sammenheng med lading av en eller annen grunn…. Kan det vere laderen? Bruker for tiden ikke en original lader… Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar Høres ut som et gammelt/slitt batteri, siden prosenten faller så fort. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar (endret) NorsknRev skrev (På 31.1.2025 den 19.08): Alternativ 1: skru telefonen på Alternativ 2: lever telefonen på service og vær uten telefon 2-4 uker Alternativ 1: For et fantastisk tips💡At jeg ikke har tenkt på det 🤪 Ang. Slitt batteri : hadde ikke batteriet vert dårlig under bruk sann på det jamne? Mulig jeg bare skulle sendt den inn til service for en sjekk. Reservetelefon er det minste problem. Endret 3. februar av klxm Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar (endret) Kan være kaputt batteri. Har du alltid ladet den til 100%? Ikke brukt battery protect? Og lader mye om natta? Isåfall er nok batteriet kaputt ja.. Fulladet batteri 6-7 timer hver natt tar livet av en liten battericelle. Endret 4. februar av Complexity 1 Lenke til kommentar
klxm Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Complexity skrev (1 time siden): Kan være kaputt batteri. Har du alltid ladet den til 100%? Ikke brukt battery protect? Og lader mye om natta? Isåfall er nok batteriet kaputt ja.. Fulladet batteri 6-7 timer hver natt tar livet av en liten battericelle. Lader den nok alltid til 100% ja. Men ligger aldri på lading so veldig lwnge etter ferdig oppladet. Aldri om natta. Men viss batteriet er kaputt, hvorfor fungerer det godt under bruk? Burde det ikke da blitt tomt rimelig raskt i løpet av dagen? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar klxm skrev (5 timer siden): Lader den nok alltid til 100% ja. Men ligger aldri på lading so veldig lwnge etter ferdig oppladet. Aldri om natta. Men viss batteriet er kaputt, hvorfor fungerer det godt under bruk? Burde det ikke da blitt tomt rimelig raskt i løpet av dagen? Har du kjørt test på mobilen din? Der alt blir testet ifra Samsung mobilen selv? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Complexity skrev (21 timer siden): Kan være kaputt batteri. Har du alltid ladet den til 100%? Ikke brukt battery protect? Og lader mye om natta? Isåfall er nok batteriet kaputt ja.. Fulladet batteri 6-7 timer hver natt tar livet av en liten battericelle. Sånn har jeg stort sett ladet min S23+ siden jeg kjøpte den for 2 år siden. Ikke fått noe problem med batteriet, ennå. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 13 minutes ago, DJViking said: Sånn har jeg stort sett ladet min S23+ siden jeg kjøpte den for 2 år siden. Ikke fått noe problem med batteriet, ennå. Kan plutselig finne på å kollapse da. Spesielt i kulda. De har jo en modus hvor de venter til rett før man skal stå opp før de lader til 100%. Bare det hjelper mye. Men man berges litt av at Samsung ikke støtter hurtiglading. Er vel max 45W eller noe på S23+ og 25W på de andre. Endret 5. februar av Complexity 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Et gammelt og velbrukt batteri er som mennesker flest. Noen kan finne på å plutselig ta kvelden mens andre igjen varer ganske så lenge 1 1 Lenke til kommentar
klxm Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar ray001 skrev (På 4.2.2025 den 23.40): Har du kjørt test på mobilen din? Der alt blir testet ifra Samsung mobilen selv? Ja, og både batteri og lading er bra sier testen. Syns det et litt rart hele greiene for å være ærlig. I sta når jeg brukte en original samsung lader (ikke hurtig) tok det 1 1/2 time å få den fra 32%-40%. Så satte jeg i en hurtiglader (ikke original) og da gikk den fra 40%-60% på to minutt. For so vidt greit det er den veien da 😅 og at den ikke blir tappet for batteri fort.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Tror den trenger komponentbytte hvis den slår seg av under lading. Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar DJViking skrev (På 5.2.2025 den 14.49): Sånn har jeg stort sett ladet min S23+ siden jeg kjøpte den for 2 år siden. Ikke fått noe problem med batteriet, ennå. Samme her, på min S23. Brukte 80% i starten, men nå går den til 100%, kan godt bli liggende på laderen lenge, over natten, i bilen, etc. Null problem, og fortsatt god kapasitet. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar klxm skrev (19 timer siden): Ja, og både batteri og lading er bra sier testen. Syns det et litt rart hele greiene for å være ærlig. I sta når jeg brukte en original samsung lader (ikke hurtig) tok det 1 1/2 time å få den fra 32%-40%. Så satte jeg i en hurtiglader (ikke original) og da gikk den fra 40%-60% på to minutt. For so vidt greit det er den veien da 😅 og at den ikke blir tappet for batteri fort.... Her er det noe galt ja, som flere har skrevet. Hvor gammel er den? Garanti? Jeg hadde levert tilbake ASAP til butikk der jeg kjøpte den. Og tatt problemene med å være uten mobil, til en fix. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar (endret) Lurer på en ting her. Etter siste omstart på min S23 så går skjermen i svart etter ca fem minutter hvis jeg ikke berører den. Slik har det ikke vært tidligere når jeg har sett på YouTube og liknende. Kan da sette mobilen til skjerm blir mørk etter 10 eller femten minutter. Har forsøkt å legge til at skjermen er alltid på ved øyekontakt med kameraet, men muligens kun virkelig når mobilen er loddrett. Edit. Har nå registrert ansiktet mitt, se om det blir noe forandring Endret 7. februar av tsetsefluen Noe nytt og nyttig å skrive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå