Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg har fått min første Androidmobil med Android 12, og når jeg går til Innstillinger/Batteri/Batteribruk er det "Mobilnettverk i ventemodus" som har brukt mest strøm siden siste lading, med 23 %. Hva er dette punktet, og hva kan jeg gjøre for å redusere det? Jeg har slått av 5G, så jeg får bare 4G+, som holder fint for mitt bruk, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell. Neste på listen er "Telefonsamtaler" med 8 % og "Telefonen ikke i bruk" med 6 %, så "Mobilnettverk i ventemodus" er den største strømforbrukeren. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Ventemodus er en dårlig oversettelse av standby mode. Det er den tiden da det ikke skjer noe som helst, bortsett fra at telefonen venter på inngående trafikk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Bäcker skrev (1 time siden): Ventemodus er en dårlig oversettelse av standby mode. Det er den tiden da det ikke skjer noe som helst, bortsett fra at telefonen venter på inngående trafikk. Hvorfor er det så mye av strømforbruket som går med til dette? Hvordan kan det unngås? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (9 timer siden): Hvorfor er det så mye av strømforbruket som går med til dette? Hvordan kan det unngås? Kan ikke unngås, skal ikke unngås, i hvertfall ikke så lenge du ønsker å være tilgjengelig. 3 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Hvilken telefon har du? Lenke til kommentar
ali q Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (På 10.1.2023 den 22.42): Hvorfor er det så mye av strømforbruket som går med til dette? Hvordan kan det unngås? Å motta og sende signaler via radio medfører bruk av elektrisistet... Slik har det gjort siden før du ble født, og slik vil det nok være i overskuelig fremtid. Dersom veldig få andre prosesser tar batteri bruker veldig lite batteriprosent så vil standbytjenestene som f.eks. mobildekning se ut som at det bruker mye batteri relativt til alt annet (100%). Du kan ikke bruke prosent for å se om mobilen bruker mye eller lite strøm, kun for å estimere hvilke prosesser som bruker av den totale strømmen mobilen din trenger til det den gjør på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå