Gå til innhold

Noen som kan anbefale en mobiltelefon?

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet mobilen, og behøver en ny. Problemet er bare at jeg ikke aner hva som finnes, eller hvor jeg skal begynne. Kan noen hjelpe meg med å foreslå noen modeller?

Behøver plass for to simkort, som skal kunne brukes samtidig. Godt kamera er et stort pluss. Ikke toppmodeller, da det blir for dyrt, men noe i sjiktet bak. God skjerm teller også vanvittig mye. God batteritid er jo positivt, og bra om den kan kobles til aktivitetsklokker. Eksempelvis MiBand.

Hadde en Huawei P30 Pro, og var veldig fornøyd med den. Men de blir dessverre litt dyre akkurat nå, men kanskje det finnes noe som ligner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixel 6a til rett under 3000 er vel et bra kjøp nå for tiden. 

https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltelefon/google-pixel-6a-smarttelefon-6128gb-charcoal/525085?utm_source=prisjakt&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=prisjakt-listing-4

Test

https://www.tek.no/test/i/Q77x5x/google-pixel-6a#den-mest-irriterende-mangelen

(telefonen kostet 5000 kr da de testet den. Da er man strengere enn når den koster 3000...)

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
zetlitz skrev (54 minutter siden):

Behøver plass for to simkort, som skal kunne brukes samtidig.

Pixel 6a har ikke plass for to SIM-kort. Den har plass for et SIM-kort og den har eSIM, men altså ikke 2 fysiske SIM-kort.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Pixel 6a har ikke plass for to SIM-kort. Den har plass for et SIM-kort og den har eSIM, men altså ikke 2 fysiske SIM-kort.

Ok, da blir den i så fall uaktuell. Ser ikke ut som eSim på den telefonen støttes hos min operatør. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Det at det lader tregt gjør at batteriet skånes og derfor også varer lengre. Jo kjappere batteriet lades jo raskere slites det, med mindre det er modifisert til å takle det kjemisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei.

Fikk en Sony Xperia til jul i 2013, og den ville eg brukt ennå, om batteriet hadde virket. Så når det ble kaputt i forfjor, søkte eg etter ny Sony mobil og landet på Xperia 10 II, som eg kjøpte et eksemplar av til hele familien, og samtlige har skrytt av den nye mobilen.

Samsung mobiler boikottet eg, etter at eg leste at Samsung og 3 andre mindre kjente produsenter, fikk 1 milliard i bot i en asiatisk domstol, fordi de hadde laget mobilen slik at den ble pittelitt tregere kvar gong den fikk en oppdatering. Slik at den ble tilslutt så treg at folk kjøpte ny mobil....   Det samme kan seiast om Samsung TVr, som ryker når de er blitt brukt 4 1/2 til 5 1/2 år. Det viste en dokumentar på NRK for nokre år sia, som var filma for det meste i Paris, som besøkte TV-reparatører. De fortalte at TVn var designet slik...

Sony lager de mest driftsikre elektriske produktene, uansett produkt. Det er min erfaring siden eg fikk min første Sony Walkman i 1986.

Sony er trygt  :thumbup:

Endret av Darian
Lenke til kommentar
Darian skrev (På 16.11.2024 den 4:59 AM):

Samsung mobiler boikottet eg, etter at eg leste at Samsung og 3 andre mindre kjente produsenter, fikk 1 milliard i bot i en asiatisk domstol, fordi de hadde laget mobilen slik at den ble pittelitt tregere kvar gong den fikk en oppdatering. Slik at den ble tilslutt så treg at folk kjøpte ny mobil....

Styr unna udokummenterte påstander og fake news vil jeg si. En S9 fra 2018 eller S10 fra 2019 er like lynraske i dag som da de ble lansert. Samsung har dessuten vært klasseleder når det kommer oppdateringer i Android leiren i nyere tid, nå sammen med Google. Elkjøp har S24 FE til 5990kr for tiden eller en A35 fra 3220kr (Dustin har A55 til 3490kr).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...