Rekve Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei Jeg vurderer å kjøpe denne [img]http://www.lgenordic.com/images/cached/1065003161.G7100-GIRLDISPLAY_web2.jpg[/img] Er det noen her som har eller har hatt en slik? Gode og dårlige sider? Jeg synes den ser meget fin ut! [url="http://www.lgenordic.com/index.html?content=http%3A//www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi%3Fid%3D781"]LG[/url] Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei Jeg vurderer å kjøpe denne Er det noen her som har eller har hatt en slik? Gode og dårlige sider? Jeg synes den ser meget fin ut! LG Meget god mobil....Forbaska bra skjerm! Personlig syntes jeg den ser bedre ut en E-700, å at skjermen er bedre... Smak å behag... Lenke til kommentar
Rekve Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hei det er jeg enig i. Valget mitt står nettop mellom de to mobilene. Samsung vs LG.. Den eneste tvilen jeg har på LG er den vridbare skjermen.... Hvor lang tid tar det før den blir slærkete i festet...?! Hvor solid er festene.? Hvordan det er å åpne den kontra Samsung.. (lukke den opp) På LG står det hvem som ringer forran (lille displayet) gjør det det på Samsungen også? /Anders Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 På LG står det hvem som ringer forran (lille displayet) gjør det det på Samsungen også? ja Ellers vil jeg anbefale g7100 foran e700 uten tvil. Softwaren til e700 er laga i fylla og holder ikke mål. Tviler at g7100 kan være værre... (skal vel være bygd på en anna lg modell; kommer ikke på navne) Lenke til kommentar
Normann Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Søk litt så finner du synspunkter... Leddet holder veldig bra. (har hatt den siden midten av November og den er helt lik fortsatt) Lenke til kommentar
mphones Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 På LG står det hvem som ringer forran (lille displayet) gjør det det på Samsungen også? ja Ellers vil jeg anbefale g7100 foran e700 uten tvil. Softwaren til e700 er laga i fylla og holder ikke mål. Tviler at g7100 kan være værre... (skal vel være bygd på en anna lg modell; kommer ikke på navne) LG 7100: Om hovedskjermen til G7100 kan sies å ha problemer med sollys, er det imidlertid ingenting i forhold til ytterskjermen. Som vi nevnte innledningsvis, er nemlig denne utformet i en speilblank finish, noe som gjør det komplett umulig å se hva som står på skjermen når man står utendørs. Det er ikke særlig praktisk å hverken kunne se dekning, klokkeslett, dato eller hvem som ringer når man befinner seg ute i friluft. Til tross for et forholdsvis plettfritt grensesnitt, er det imidlertid et punkt hvor G7100 feiler - skriving av meldinger. For det første er telefonen treg, og har en viss forsinkelse for hver bokstav du skriver, noe som gjør det vanskelig å skrive raskt..........For det andre skifter den ikke automatisk mellom stor og liten bokstav, noe som gjør at du bruker en masse tid på å bla mellom de tre forskjellige skrivemodusene til telefonen (liten bokstav, stor bokstav, tall). Til sist registrerer den av og til ikke trykk når du skriver for raskt. Dette er det ingen som har sagt noe om, sier at det bare er E700 som har denne såkalte "iriterende" feil..... men er vist også Lg.... jaja.... smak og behag... Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) På LG står det hvem som ringer forran (lille displayet) gjør det det på Samsungen også? ja Ellers vil jeg anbefale g7100 foran e700 uten tvil. Softwaren til e700 er laga i fylla og holder ikke mål. Tviler at g7100 kan være værre... (skal vel være bygd på en anna lg modell; kommer ikke på navne) litt off topic men skjønner ikke hvordan man kan si at softw.er laga i fylla...har solgt en haug av E700 og ikke en kjeft som har klaga,har testet den selv og jeg synes den funker bra,samboen min har E100 som har stort sett samme softw.og hun er veldig fornøyd med bruken av den...Btw...LG G7100 virker som en god mob,kan trygt anbefalen den,god skjerm suverent lettvint i bruk... Endret 13. januar 2004 av Mobildude Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har hørt mye rart om E700 jeg å.. Har ikke tørt å kjøpe noen av dem.. Er så utrolig mange som selger g7100... Må jo være en grunn til det... Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Vel nå er LG det merke folk i USA er mest fornøyd med av mobiler....Samsung er det merket som har minst feil på hele verdens markedet med ca3% feil..... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 har ikke prøvd g7100 skikkelig selv jeg... men mphones; var det der alt? her kommer litt feil på e700 da slik at mobiledude skjønner hvorfor jeg sa laga i fylla Etter å ha brukt telefonen en stund har man inntrykk av at softwaren ble laga i bakrus etter ei gigantisk fyllekule etter feiringen av hardware-designet. En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting SMS: * Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i. * Ikke stor bokstav etter punktum på T9 * Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne" Menynavigering: I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok) I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting" "Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde" E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent. Noe som medlemen "Hierarki" sier jeg skal legge til: En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant? ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete! Diverse: * Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet * Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv) * Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette * Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier. * Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig * Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino) Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert. Svakheter * Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR * Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner * Ikke datateller for GPRS * Ikke talememo * Ikke kodeliste * Ikke taleoppringing * Bare 3 "dotter" på batterindikatoren * Ikke profiler ...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet. mange gode punkter her... Ess'ene til Samsung E700 blir nok designet,skjermen og kameraet helt til det kommer (kanskje?) en ny oppgradering av "selve telefonen" Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Vel nå er LG det merke folk i USA er mest fornøyd med av mobiler....Samsung er det merket som har minst feil på hele verdens markedet med ca3% feil..... Var det ikke siemens som hadde minst feil?? Nokia hadde ihvertfall noen og 60 % feil.. Tror jeg... Noen som så det prgo. på tv? Tror det var noe sånt som tv 2 hjelper deg... Lenke til kommentar
mphones Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 har ikke prøvd g7100 skikkelig selv jeg... men mphones; var det der alt?her kommer litt feil på e700 da slik at mobiledude skjønner hvorfor jeg sa laga i fylla Etter å ha brukt telefonen en stund har man inntrykk av at softwaren ble laga i bakrus etter ei gigantisk fyllekule etter feiringen av hardware-designet. En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting SMS: * Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i. * Ikke stor bokstav etter punktum på T9 * Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne" Menynavigering: I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok) I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting" "Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde" E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent. Noe som medlemen "Hierarki" sier jeg skal legge til: En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant? ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete! Diverse: * Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet * Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv) * Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette * Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier. * Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig * Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino) Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert. Svakheter * Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR * Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner * Ikke datateller for GPRS * Ikke talememo * Ikke kodeliste * Ikke taleoppringing * Bare 3 "dotter" på batterindikatoren * Ikke profiler ...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet. mange gode punkter her... Ess'ene til Samsung E700 blir nok designet,skjermen og kameraet helt til det kommer (kanskje?) en ny oppgradering av "selve telefonen" Den "testen" der har du lagt ut hundre og ØRTE ganger nå!..... den er bare piss for meg uansett. for mye av det stemmer ikke helt.... (han som testet den som er utrolig klønete) Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg synes det er en fin "test" ...! Om det stemmer så er det jo godt oppservert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå