Rainsun Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hei Win_xp. Jeg har snakket med minst 25 selgere. Elkjøp, Telekiosker, Div andre, Telehuset. Problemet er at de vet ikke. De skal bare selge til folk som ikke spør om slike ting. Da jeg henvendte meg til Idedata, så skrev jeg en detaljert mail i forhold til mitt behov. DE HAR IKKE SVART. Det som jeg trenger nå er en 100% bekreftelse i forhold til hvilke som kan redigere og opprette Word og Excel docs samtidig som de har mobilfunksjon og "Flysafe", altså at mobilen kan slås av men resten av enheten kan brukes som en "minidata". Qtek 2020 er helt klart en bra enhet. Det hadde imidlertid hjulpet om P-800, P-900 eller Nokia 6600/9210i hadde samme muligheter, da det sparer meg for noen lapper. Glimrende med all hjelpen så langt. Jeg har lært mere nå på tre timer enn i løpet av alle forsøkene med "superselgere". Har Nokia 9210i den flysafe funksjonen så sparer jeg meg for innkjøp av tastatur i tillegg. Noen som kjenner disse modellene og vet svarene? Rainsun. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Rainsun Alle har minnekort og kan ha ihvertfall 256 mb. minne da.... (minnekortet) Det er vel strengttatt feil at P800/p900 kan ha 256mb minnekort. Såvidt jeg husker, så er det MAKS 128mb, og når det kommer til Nokia 6600 så har det vel oppstått en del problemer hos brukere som faktisk har større minnekort, uten at jeg kan si helt hva disse problemene innebar. Her finner du en tekst om dette med Word og Excel dokumenter. Jeg kan ikke tysk, men såvidt jeg kan forstå utifra teksten så mener den ene brukeren at ett program som heter MobiPocket både kan redigere og lese begge typer dokumenter. P900 har jo også denne flysafe modulen, og er helt genial i så måte Men for meg høres det ut som om du strengttatt burde skaffe deg en PDA med GSM kort...Blir vel noenlunde samme pris med tanke på hvilke prisklasser p900 og de andre telefonene er i. Forøvrig så er ikke selgere det beste å spørre, med tanke på at synet deres nok er noe farget alt etter provisjon og priser på mobilene, og desverre er det jo alt for mange som faktisk ikke har noe særlig med kunnskaper rundt emnet heller. Håper du fikk noe uttav denne posten Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg kan ikke tysk, men såvidt jeg kan forstå utifra teksten så mener den ene brukeren at ett program som heter MobiPocket både kan redigere og lese begge typer dokumenter. Jeg tør ikke påstå noe, men jeg tror jeg ville sjekket dette nøye opp først. Tror det kun kan brukes til å lese av. Som sagt, jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 "safefly" modus er ikke på 6600 fra før av, men med programmet system tools kan du få telefonen inn i flight mode Hvis du kan vente til mars(?) så kommer sndo x, den tror jeg har muligheten til å vise/reidgere wod, exel og powerpoint filer Og tror den kommer til å bli billigere enn p800/p900 Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Bruker ikke p800/p900 memorystick da? Og du får vel større en 128mb memorystick kort?! Sendo x tipper jeg kommer til å koste ca 5000kr. Men som sagt før, du trenger mere pda enn mobil telefon, så jeg tror at p900 og qteck 2020 passer bedre for deg, enn series 60 mobilene sx1/6600/sendo x... Lenke til kommentar
palandw Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Px00 bruker memorystick DUO, og har en begrensning på 128MB. Selv om det skulle komme større MS DUO i fremtiden, er det tvilsomt at det vil fungere på Px00. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei Win_xp.Jeg har snakket med minst 25 selgere. Elkjøp, Telekiosker, Div andre, Telehuset. Problemet er at de vet ikke. De skal bare selge til folk som ikke spør om slike ting. Da jeg henvendte meg til Idedata, så skrev jeg en detaljert mail i forhold til mitt behov. DE HAR IKKE SVART. Det som jeg trenger nå er en 100% bekreftelse i forhold til hvilke som kan redigere og opprette Word og Excel docs samtidig som de har mobilfunksjon og "Flysafe", altså at mobilen kan slås av men resten av enheten kan brukes som en "minidata". Qtek 2020 er helt klart en bra enhet. Det hadde imidlertid hjulpet om P-800, P-900 eller Nokia 6600/9210i hadde samme muligheter, da det sparer meg for noen lapper. Glimrende med all hjelpen så langt. Jeg har lært mere nå på tre timer enn i løpet av alle forsøkene med "superselgere". Har Nokia 9210i den flysafe funksjonen så sparer jeg meg for innkjøp av tastatur i tillegg. Noen som kjenner disse modellene og vet svarene? Rainsun. Heisann! P900 fra Sony Ericsson er telefonen for deg! Den har "Flight Mode" for bruk i fly, og den er sertifisert av flere flyselskaper (Står om den i SAS magasinet bla.) Den trykkfølsomme skjermen på P900 gjør den veldig brukervennelig til redigering av Word og Excel dokumenter! P900 har innebygd støtte til å lese Word og Excel, skal du redigere dem må du laste ned/ kjøpe et 3. parts program. JEg bruker selv QuickOffice fra iGo software, her er en link til hjemmesiden demmes: http://www.mobl.com/software/uiq/ P900 kan foreløpig bruke Memory Stick DUO kort opp til 128Mb, men større kommer etterhver. Den har IR, Bluetooth, og det fløger med bordlader, sync-kabler og sync software til den. Ellers har den selvsagt også Tri-band. Kan til slutt også nevne at P900 kan du oppgradere software/firmware på hjemmenfra fra Sony Ericsson sin hjemmeside, dette gjør det enkelt å få oppdateringer med bug-fixer og nye funksjoner! Lenke til kommentar
qtek Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Nokia 9210i har fly modus, den har en egen knapp for profiler. Du kan enten velge fly profilen eller rett og slett slå av tlf. delen, du da fremdeles bruke PDA delen fullt ut. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Noen små opplysnionger til om Nokia 9210, du trenger ingen ekstra programvare for å åpne, redigere og lagre Office dokumenter. Alt er innebygd. Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Eller som tidligere, litt usesifisert, nevn.. Denne mobilen er definitivt verdt en kikk: http://amobil.no/art.php?artikkelid=4043 Den kan tilogmed åpne zippede word filer.. Og spesifikasjonene er helt overlegne.. I tilleg er det et datatastatur i docking, slik at skrivingen går fortere. Er usikker på flysafe, men det burde det være på en slik tlf.. Du må dog vente 2-3 måneder på at denne skal komme.. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Fly safe modus kommer det alltid et program for så jeg ville bare ventet på sendo x. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 ang. word og excel filer på p900 så går det med dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå