Gå til innhold

Hvilken mobil gjør jobben?

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid forsøkt å finne et firma som kan "avsløre" hvilken Mobil som er den rette for mitt bruk.
Jeg trenger kalenderen, mobildelen, flysafe funksjonen, sms, og VIKTIG:
Jeg trenger en mobil som kan håndtere, opprette, og jobbe med Word og Excel filer. Jeg må vite hvor store filer den kan håndtere i forhold til minnebrikken og så videre. Tanken er å slippe å dra med seg den bærbare maskinen på dager da det bare er forelesninger og notater. Drømmen er altså å finne en "super mobil" og et sammenleggbart tastatur. Lite å bære, genialt i bruk!

Jeg trenger egentlig ikke så mye av de leke og kamera funksjonene. Heller ikke mail eller mms per i dag.

Denne mobilen skal være til nytte i.f.m studier og pendling.

PROBLEMET ER ALTSÅ: Ingen selgere har kunnet fortelle meg om det finnes en mobil som dekker mitt behov. Jeg har ikke klart å finne det i spesifikasjonene på hjemmesidene til produsentene, men samtidig så vet jeg ikke hvilken modeller jeg skal lete etter!
Sist, så forsøkte jeg en selger på IdeData. Jeg har ikke fått noe svar tilbake.
Derfor:
Hvilken erfaring har dere?
Finnes den mobilen som kan dekke det jeg har beskrevet ovenfor i forhold til Word og Excel. Evt. hvor langt på vei kan noen av mobilene være til nytte.

Mvh RainSun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo alltid anbefale 6600, den bruker jeg til å lese word å excel dokumenter...

Men vet ikke hvor store filene må være på maks for at mobilen ikke kan lese dem...

Minne på mobilen kan du selv velge etter som du kan kjøpe minne brikke...

men det følger med 32 mb....

Ellers så ville jeg valgt noe innen Qtek

Lenke til kommentar

Til Jendor, Haddis, Swaq og andre som kommer til.

Takk for all info. Nå har jeg ihvertfall noe mere konkret å lete etter.

Jeg skal sjekke Qtek 2020!

Når det gjelder 6600, så sier det meg ingenting uten et navn i tillegg. Jeg er dessverre ikke så inne i de forskjellige modellene. Kan du bare lese filene på 6600, eller kan du også skrive til dem og opprette nye?

Rainsun

Lenke til kommentar

Hei,

Etter det du opplyser ville jo egentlig Nokia 9210i være et naturlig valg, den utfører alle de nevnte oppgaver med glans. Dokumentstørrelsen er bare begrenset til hvor stort minnekort du setter inn i telefonen.

Jeg har selv brukt 9110i og 9210i i flere år og kan anbefale den på det varmeste. Den er litt stor og tung men den har jo fullt qwerty tastatur.

Lenke til kommentar
Etter det du opplyser ville jo egentlig Nokia 9210i være et naturlig valg, den utfører alle de nevnte oppgaver med glans. Dokumentstørrelsen er bare begrenset til hvor stort minnekort du setter inn i telefonen.

Jeg har selv brukt 9110i og 9210i i flere år og kan anbefale den på det varmeste. Den er litt stor og tung men den har jo fullt qwerty tastatur.

hadde faktisk glemt den jeg :scared:

har jo vært lenge på markedet... Duger vel nok...!

Burde vel ikke koste mye..?

Lenke til kommentar

OK.

9210i er sjekket ut litt. Finner ingen info om flysafe modus.

Qtek 2020 ser veldig bra ut, men helt riktig jendor!, den er dyr.

Jeg så lenge på SE P-800, men fant ingen som kunne bekrefte muligheten for å bruke den med Word Excel og skrive til filene, evt. opprette nye.

Dersom det stemmer har jeg nå altså minst følgende muligheter.

Nokia 6600

SE P-800

SE P-900

Nokia 9210i.

Jeg vet at P-800 har fly safe. Jeg vil bruke mobildelen lite, så den funksjonen er grei alle timene jeg skriver dokumenter på mobilen.

Spørsmålet nå er hvilke andre modeller som har flysafe?

Hvilken minnekapasitet har de og hvem av dem har hatt minst feil og problemer?

Jeg har hørt av noen at P-800 har hatt mange "Bugs".

Hvilken erfaring har dere på de forskjellige modellene?

Rainsun

Lenke til kommentar
Spørsmålet nå er hvilke andre modeller som har flysafe?

Hvilken minnekapasitet har de og hvem av dem har hatt minst feil og problemer?

Jeg har hørt av noen at P-800 har hatt mange "Bugs".

Hvilken erfaring har dere på de forskjellige modellene?

Rainsun

Alle har minnekort og kan ha ihvertfall 256 mb. minne da.... (minnekortet)

p800 har noen bugs ja. men mye er blitt fiksa. P900 (oppfølgeren) er bedre på det området.

P800 er en knall telefon; p900 sikkert bedre ;) (har ikke prøvd den så mye) 6600 er teknisk litt under p800/900, har den selv og er fornøyd :thumbup:

Du kan åpne og redigere word/excel på p800/900 med 3parts. programvare ;)

Lenke til kommentar

Du kan åpne og  redigere word/excel på p800/900 med 3parts. programvare  ;)

Hvilke? Er du 100% sikker? Spør ikke forde jeg ikke tror deg, men forde jeg har lett etter dette, og skulle gjerne hatt det selv.

må tilstå at jeg ikke har prøvd d sjølv; men har sett et slikt program på internet. Det stod at d var laga til p800/900 ;) Men husker ikke hvor tror d var på handango.com skal si ifra når jeg finner det (det skal jeg :devil: )

edit: rekker det vel ikke; må dra ut en tur. Men skal lete ikvel/imårra :thumbup:

fannt et pdf. leser program t p800 her ja

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville tatt kontakt med http://www.Idedata.no

de har spesialisert seg på slike som deg med spesifike krav og ønsker og Mobilitet.

Etter det jeg husker så fører de også Qtec tlf så de kan nok svare deg :D

Han hadde jo tatt kontakt med IdeData, og ikke fått noe svar.....

Men om du kjøper Qtek 2020 med et eller annet abonnement så blir den kanskje ikke såååå svinedyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...