squaddie Skrevet 5. januar 2023 Del Skrevet 5. januar 2023 Onkelen min er i 70-årene nå, og han hadde trengt en ny TV da den han har nå, er en 38" skjit. Problemet er at tv'en bør være så "enkel" som mulig. Dvs han ser kun på tv. Ingen netflix, apper og sånt behøves. Ingen Alexa og sånne smart-tv funksjoner heller. Bare plain and simple tv-titting for han. Han er veldig glad i sport da, spes vintersport. Han er heller ikke så altfor nøye med bildekvaliteten, så lenge tv'en fungerer bra til det enkle. Pris: Opp mot 4500kr. Noen forslag til en høvelig tv for han og hans bruk? Kanskje kjøpr brukt, eller? 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 5. januar 2023 Del Skrevet 5. januar 2023 Samtidig bør jo skjermen ikke være hakkete og slitsom ved panorering og bevegelser i bildet. Smart TV er oppskrytt, de er utgått på smart delen om få år uansett. Så om noen år må disse ha Chromecast, Apple TV eller annen ekstern boks. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 5. januar 2023 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Har ikke noe konkret forslag til modell men gitt din onkels alder og en mulig (allerede?) svinnende hørsel så pass på at TV-en gir god lyd også når man øker volumet. Noen TV-er har elendig/spinkel lyd som er dårlig selv for folk med normalt god hørsel. Endret 5. januar 2023 av NoBo Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 (endret) SamsungUE55AU6905 Litt over budsjett, brukt ville jeg også vurdert ja i den prisklassen. Endret 6. januar 2023 av ^fmj Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 ^fmj skrev (14 timer siden): SamsungUE55AU6905 Litt over budsjett, brukt ville jeg også vurdert ja i den prisklassen. han ville jo helst ha uten smart-tv (hvis det fortsatt er å få tak i da(?) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Prisjakt kommer opp med "28 treff" på tv uten smart-funksjon, men mange av de er ikke lengre å få tak i virker det som. https://www.prisjakt.no/c/tv?b_23731=0 ingen i den størrelsen trådstarter etterspør, største "på lager" er vel 43" Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Mr.M skrev (1 time siden): han ville jo helst ha uten smart-tv (hvis det fortsatt er å få tak i da(?) Da tror jeg det er enklere å bare ignorere de funksjonene man ikke ønsker. Lenke til kommentar
squaddie Skrevet 6. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2023 Altså, smart tv går fint, men trenger ikke for avanserte saker, dvs unødvendige knapper (Rakuten tv, apple osv) på fjernkontrollen. Forstår at valgene ikke er mange, men prøver allikevel å finne noe. Hørselen hans er dårlig, ja, men det trenger ikke å være topp lyd heller. Bildet skal være bedre enn lyden da. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 (endret) Trådløse hodetelefoner er tingen når hørselen svikter. Nå har vel høreapparatene bluethooth også, så det kan være verdt å undersøke oppgraderinger der heller enn å lene seg på lyden i TV'en. Min far har ganske dramatisk hørselstap, og kan være frustrerende å snakke med i person av og til, men på telefon er det helt problemfritt siden han har høreapparater med bluetooth koblet til mobilen. Han hører bedre der enn noe på noe annen måte. Endret 6. januar 2023 av MailMan13 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå