Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Buss igjen etter forrige eigar


Bonde

Anbefalte innlegg

Hei

Overtok familie gåren etter min bror 1/7-21 og på den gåren står det en buss som han og noen kamerater kjøpte i lag for noen år tilbake.

Før overtagelse satte eg muntlig krav at den bussen skulle fjernes ved overtagelse. Med flere påminnelser pga eg såg at overtagelse datoen bare kom nærmere og nærmere og busse stod der enda.

Etter flere forsøk med samtale og lage en buss gruppe så står busse der den dag i dag. Har satt krav til 3000kr i månaden for ulovlig parkering men den aksepterte ikke bror min og mente det var ulovlig side vi ikke hadde noe leigeavtala.

Noen forslag på hva eg skal gjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bonde skrev (På 5.1.2023 den 17.28):

Noen forslag på hva eg skal gjøre.

Kontakt eier av bussen (den som står som eier når du søker opp rammenr/reggnr på vegvesen.no)
Send et rekomandert brev til eier med frist av fjerning av bussen.
Om fristen ikke overholdes legger du inn leie av parkering på 150kr pr påbegynte dag med varsel om at bussen blir levert til hugger om ikke bussen er fjernet innen en satt dato.
Edit: jeg ville satt 7 dager etter mottakelse av brevet. (dette blir loggført hos posten siden brevet må signeres ut med legitimasjon)

Husk å ta vare på en kopi av brevet.

På denne måten har du alt skriftlig og siden brevet sendes rekommandert har du bevis på at Eieren har fått brevet, og kan dermed ikke nekte for dette.

Gjør du det på dette viset kan du også sende regninger til eier og videresende til inkasso om vedkommende ikke betaler for seg

Endret av Eskove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (11 minutter siden):

Send et rekomandert brev til eier med frist av fjerning av bussen.

I slike tilfeller er det unødvendig (og unødvendig dyrt) med rekomandert sending. Det er nok å sende brev med frist for fjerning på forsvarleg måte for å sannsynleggjere at brevet har komt fram. I dette tilfellet er også eigaren opplyst om forholdet gjennom tidlegare framstilt krav om fjerning. 

Ulempen med rekomandert brev er at i tillegg til å være dyrt så risikerer du at mottakaren ikkje hentar ut brevet. Det du då har bevis for er at mottakaren ikkje har fått brevet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...