5YN6PQB1 Skrevet 5. januar 2023 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg har fast jobb og jobber i kommunen. Jeg gikk ut i fødselspermisjon i fjor. Gav tidlig beskjed om at når jeg kom tilbake så ville jeg bare jobbe 50%, fordelt på 2 dager i uken (for at det skal passe inn med familiekabalen). Dette hadde ikke de ansvarlige i kommunen noe problem med. Jeg fikk i dag telefon om at jeg trengtes på annen arbeidsplass i kommunen enn på min faste arbeidsplass. Men siden det er en annen arbeidsplass så er 2 dager i uken kun 40%. Noe som gjør at skal jeg få 50% så må jeg jobbe flere dager. Da blir det problemer med å få kabalen til å gå opp. Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter her, eller må jeg bare finne meg i å gå ned til 40% siden "familiekabalen" er mitt problem? Lenke til kommentar
andg Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Hvis du er medlem av en fagforening ville jeg tatt kontakt med deres advokater og forhørt meg. Sånn umiddelbart tenker jeg det kommer innunder arbeidsgivers styringsrett, men er nok lurt å forhøre seg med noen profesjonelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå